Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Communicatiemedewerker

Gemeente Weert - 18-04-2024 Naar vacature  

Solliciteren kan tot en met 28-04-2024

Communicatiemedewerker

HBO
Tijdelijk met uitzicht op vast
32-36 uur
Max
4.244
Organisatie
Solliciteren kan tot en met 28-04-2024
Communicatiemedewerker
HBO
Tijdelijk met uitzicht op vast
32-36 uur
Max
4.244
Organisatie

Vind jij het leuk om content te maken voor verschillende communicatiekanalen? En kun jij je goed verplaatsen in verschillende doelgroepen? Als communicatiemedewerker bij de gemeente Weert is geen dag hetzelfde; elke dag brengt nieuwe kansen en projecten! Jij ondersteunt en adviseert collega's in communicatie met inwoners. Je switcht makkelijk tussen sociale media, website en intranet en tussen de verschillende thema's (van cultuur tot natuur en van sport tot woningbouw).

We doen het samen!

Als je bij ons komt werken, word je collega van Christel (strategisch communicatieadviseur), Dirk & Dirk (senior communicatieadviseurs), Arjan (medewerker online media), Yvonne (communicatieadviseur energietransitie) en Neeltje (participatieadviseur). Als team zijn wij onderdeel van de afdeling Concernstaf. Vanwege het vertrek van Linda en Lindy zijn wij op zoek naar 

twee
 communicatiemedewerkers die creatief zijn, van aanpakken weten en de juiste boodschap over kunnen brengen.

Jij maakt het verschil door:

Onze toekomstige communicatiemedewerkers werken nauw samen, zowel met elkaar als met de communicatieadviseurs. Je ondersteunt de adviseur bij de onderwerpen en projecten waar hij/zij bij betrokken is. Je ontwikkelt diverse communicatiemiddelen en teksten, zowel richting inwoners (denk aan: persberichten, bewonersbrieven, web- en sociale media teksten) maar ook richting de eigen collega’s. Naast het schrijven en verbeteren van teksten, plaats je deze op social media, de website of het intranet. Deze communicatiekanalen monitor je actief. Je pakt niet alleen verzoekjes op maar denkt juist ook proactief mee over de inzet van online kanalen en je houdt zelf regie over de contentplanning. Als medewerker verzorg je daarnaast kleine communicatiecampagnes en draai je mee in projecten. Je hebt als communicatiemedewerker een eigen aandachtsgebied, waarin je de kans krijgt om je verder te specialiseren, bijvoorbeeld in arbeidsmarktcommunicatie of interne communicatie. Tevens bewaak je de huisstijl, ontwikkel je die door en coördineer je vormgevingsopdrachten. 

Dit bieden wij jou:

Bij de gemeente Weert is het goed geregeld, want het gaat om Weert én om jou. Jij krijgt hier echt de mogelijkheid om je te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Er is volop ruimte voor eigen initiatief en vrijheid om het eigen werk in te delen en vorm te geven. Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om te groeien! Je wordt hier gewaardeerd en jij kan hier écht iets voor elkaar krijgen voor de inwoners van de gemeente Weert.

Bovendien:

  • Bieden we jou een contract aan van 1 jaar, met de mogelijkheid tot verlenging en uitzicht op een vast dienstverband
  • Ontvang je een aantrekkelijk salaris, variërend van aanloopschaal 7 [minimaal € 2.666,- bruto per maand] tot en met functieschaal 8 [maximaal € 4.244,- bruto per maand] op basis van 36 uur per week. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Krijg je 144 verlofuren + 50,4 bovenwettelijke vakantie uren [op fulltime basis]. 
  • Bouw je een Individueel Keuzebudget (IKB) op ter waarde van 17,05% van het salaris. Dit varieert in jouw geval van € 5.454,- tot € 8.683,- bruto, per jaar. Dit budget kun je laten uitbetalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding.
  • Ontvang je jaarlijks een extra bijdrage in het IKB van €210,- bruto op fulltime basis.
  • Werk je samen met je collega’s in een inspirerende, ruimtelijke omgeving, in ons mooie stadhuis.
  • Stimuleren wij werkgeluk met een goede werk-privé balans en bieden we flexibele werktijden met de mogelijkheid om hybride te werken. Hiervoor ontvang je een vergoeding van €3,00 netto per dag op de dagen dat je thuis werkt.
  • Kun je gebruik maken van veel andere voordelen zoals: een interessante betaalde ouderschapsverlof regeling, jaarlijkse tegemoetkoming in de zorgverzekeringskosten en een arbeidsongeschiktheidsverzekering bij Loyalis.

We willen jou graag leren kennen als jij:

  • Een enthousiaste collega bent met een proactieve houding. Vanuit je oplossingsgerichtheid en aanpakkersmentaliteit lever jij makkelijk communicatieproducten op.
  • Een sparringpartner bent voor de communicatiecollega’s en open staat voor goede nieuwe ideeën van anderen.
  • Jij houdt ervan om in een dynamische werkomgeving te werken waarbij jij vanuit jouw flexibiliteit en klantvriendelijkheid in staat bent veel werk te verzetten en tevens orde, overzicht en structuur te behouden.
  • Je aanpak is vakkundig, kernachtig en kwaliteitsgericht en je weet inzichten en moderne (digitale) communicatiemiddelen goed in te zetten.
  • Je weet de juiste informatie op te halen, deze te vertalen in producten en nauwkeurig te verwerken.

Het is helemaal fijn als je:

  • Een afgeronde opleiding in Communicatie hebt of relevante ervaring hebt met communicatiewerkzaamheden;
  • Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal hebt en een vlotte pen.
  • Een paar jaar ervaring hebt in een vergelijkbare functie. Ook als je pas net afgestudeerd bent, nodigen we je van harte uit om te reageren.
  • Affiniteit hebt of ervaring hebt met arbeidsmarktcommunicatie, interne communicatie en/of de effectieve inzet van social media.

Krijg jij het voor elkaar?

Ben je enthousiast en heb je zin in deze functie? Deel jouw enthousiasme met ons! Reageer door het formulier in te vullen op BanenpleinLimburg. Een assessment en een Profile Dynamics analyse kunnen deel uitmaken van de selectieprocedure.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Gemeente Weert