Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Projectleider Vastgoed

WerkenvoorEindhoven - 02-06-2023 Naar vacature  

Ben jij de projectleider met passie voor projectmatig werken op het gebied van maatschappelijk vastgoed? Wil jij graag aan de slag met mooie bouwprojecten binnen de Gemeente Eindhoven? Dan hebben wij een vacature!

Wat kom jij waarmaken voor Eindhoven?

Als projectleider vastgoed werk je vanuit het cluster projecten van de afdeling Vastgoed. De afdeling Vastgoed is onderdeel van de sector Ruimtelijke Uitvoering. De afdeling Vastgoed is een hybride afdeling dat enerzijds verantwoordelijk is voor het beheer en onderhoud van 468 gemeentelijke gebouwen en anderzijds voor nieuwbouw, renovatie en verduurzaming van haar gebouwen. De afdeling bestaat uit vier clusters: projecten, onderhoud, portefeuillemanagement en vastgoedsupport.

Het cluster projecten, waar jij onderdeel van bent, bestaat uit 4 collega projectleiders. Het cluster projecten is vanaf de initiatieffase verantwoordelijk voor de voorbereiding, realisatie en nazorg van kleinschalige nieuwbouw-, sloop-, verduurzamings- en onderhoudsprojecten. Grootschalige nieuwbouwprojecten worden buiten de afdeling Vastgoed voorbereid tot en met de Definitief Ontwerpfase (DO). Dit gebeurt door projectmanagers die werken vanuit de sector ruimtelijke expertise. Na afronding van de DO-fase van de grootschalige nieuwbouwprojecten, worden deze overgedragen aan de afdeling Vastgoed, die deze vanaf de inkoop- en contractvormingsfase tot en met de nazorg tot uitvoering brengt.

Het cluster projecten van de afdeling Vastgoed is volop in beweging. Dit onder andere door de verduurzamingsopgave van het maatschappelijk vastgoed. Ook vraagt de bovengenoemde knip in het projectproces bij grootschalige nieuwbouw nog nadere uitwerking in taken en verantwoordelijkheden. Standaard documenten en werkprocessen moeten worden aangescherpt of ontwikkeld vanuit een intern samenwerkingsmodel.

Kortom, naast de reguliere projectleiderstaken een mooie uitdagingen voor een projectleider die pro-actief werkt, energie haalt uit vernieuwing en beseft dat onze (toekomstige) huurders onze klanten zijn.

Wat zijn je taken?

Je bent verantwoordelijk voor en geeft leiding aan de uitvoering en/of voorbereiding van de aan jou toegewezen projecten binnen het door je opdrachtgever goedgekeurde budget en overige gestelde kaders;

Je bent verantwoordelijk voor het inkopen van diensten en werken conform het vigerende aanbestedings- en inkoopbeleid;
Je treedt op als gedelegeerd opdrachtgever naar de door jou geselecteerde ontwerpende en uitvoerende partijen;
Iedere projectfase wordt afgerond met een fasedocument. Na afronding van een projectfase, vindt er een eigenaarstoets plaats vanuit de deelportefeuille waar het betreffende project onder valt. Jij stemt de geleverde input voortvloeiend uit de eigenaarstoets af met de deelportefeuille en past je voorliggende fasedocument hierop aan. Indien er sprake is van een “no-go” en er conflicterende belangen zijn (projectbelang versus beheerbelang), leg je deze met een onderbouwd en afgestemd advies voor ter besluitvorming bij je opdrachtgever;

Je rapporteert periodiek aan je opdrachtgever op alle beheer aspecten binnen je project gebaseerd op de GROTIK methodiek. De rapportages leg je schriftelijk vast.

Met wie doe je dat?

Uiteraard met je collega’s binnen het cluster projecten. Op dit moment is het cluster projecten nog niet op volle stekte. We werken er naar toe om het cluster in te richten met 1 coördinerend projectleider, 5 projectleiders (waar deze functie er één van is) en een junior projectleider.

Binnen de uitvoering van projecten betrek je alle intern belanghebbenden. Je moet dan denken aan de portefeuillemanager, technisch beheerders, technisch adviseur en de financial. Ook de (toekomstige) huurder/gebruiker van het gebouw betrek je bij je project. Daarnaast geef je leiding aan projectteams bestaande uit architect, constructeur, adviseurs, kostendeskundige, experts en uitvoerende partijen zoals aannemers en installateurs.

Hoe maak jij het waar?

Je werkt en denkt minimaal op hbo-niveau en hebt een diploma bouwkunde of installatietechniek;
Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als projectleider bij een adviesbureau of overheidsorganisatie;
Je bent een verbinder die eigenaarschap toont en geeft op samenbindende wijze leiding aan je projectteam;
Je toont een energieke houding, communiceert mondeling en schriftelijk in correct Nederlandse taal en overtuigt anderen van nut en noodzaak;
Je staat open voor nieuwe ontwikkelingen en kunt duidelijk uitleggen (mondeling en schriftelijk) wat in de toekomst nodig is en waarom, met respect voor de huidige werkwijzen;

Je bent resultaatgericht, besluitvaardig en kunt taken goed verdelen, bent in staat overzicht te houden en prioriteiten te stellen in de dynamiek van de projectrealisatie en het gemeentelijk vastgoed.

Hoe maken wij jou blij?

Met een baan waarmee je een prachtige bijdrage kunt leveren aan de gebouwde omgeving binnen de gemeente Eindhoven. En een informele organisatiecultuur, waar oog is voor een goede werk- en privé balans. Verder mag je rekenen op:

je begint met een contract voor 1 jaar. Als we allebei blij worden van elkaar, zal na dit jaar het contract worden omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd;

26 vakantiedagen per jaar (als je fulltime werkt). Hiernaast kun je ADV dagen opbouwen en zo in totaal ongeveer 10 weken verlof opnemen per jaar. Werk je in deeltijd, dan is dat natuurlijk naar rato;

een salaris van maximaal € 5.725,- bruto per maand op basis van een werkweek van 36 uur;
een vrij besteedbaar bedrag van 17,05% van je bruto salaris. Dit bestaat onder andere uit de vakantie- en eindejaarsuitkering en levensloopbijdrage;
een vergoeding als je reist met het OV. Of een vergoeding als je 'groen' reist. Dus als je wandelt, fietst of per e-bike komt;
ruimte om jezelf te ontwikkelen door cursussen en trainingen;
een werkplek in het centrum van Eindhoven. Ook kan je thuiswerken.

Kom jij het maken in Eindhoven?

Wij maken samen Eindhoven. Een wereldspeler die barst van de kennis, creativiteit en kunde. En van de energie. Met diezelfde energie werken wij aan de stad van vandaag én de toekomst. Werken voor de gemeente Eindhoven is veelzijdig, concreet en heeft betekenis.

Voor de meeste functies, zo ook voor deze functie, geldt dat hybride werken mogelijk is. Medewerkers zullen daarom minder vanuit kantoor en meer online werken. Dit betekent minder reistijd en reizen. Breng je de juiste expertise mee, maar woon je wat verder weg? Dan nodigen we jou van harte uit om ook te reageren op deze mooie inhoudelijke uitdaging!

Diversiteit en inclusie vinden we heel belangrijk. Bij ons is ruimte voor iedereen. We zijn blij met de verschillen tussen onze medewerkers. Die hebben we het liefst net zo groot als die in onze stad en regio. Want juist doordat we verschillend zijn, maken we samen onze grote plannen waar. Wil je weten hoe het is om bij ons te werken? Lees dan de verhalen van onze medewerkers op

meer...



Meer vacatures van WerkenvoorEindhoven