Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Administratief Medewerker Inburgering

Bright Professionals - Naaldwijk - 21-04-2024 Naar vacature  

Administratief Medewerker Inburgering

Functieomschrijving

Voor de Gemeente Westland zoeken wij een Administratief Medewerker Inburgering.
Een afwisselende functie waarbij je je bezighoudt met de volgende taken die te maken hebben met de administratie van werkzaamheden in het kader van de Wet inburgering:

  • Aanmaken digitale cliëntendossiers en werkprocessen
  • In het geautomatiseerde systeem verwerken van nieuwe aanmeldingen voor inburgering
  • Verwerken van rapportages en beschikkingen in het geautomatiseerde systeem
  • Opstellen van werkinstructies voor processen zoals registreren van documenten in het document-managementsysteem
  • Vastleggen en archiveren van documenten in het document-managementsysteem
  • Notuleren tijdens vergaderingen en opstellen van actielijsten
  • Opstellen en versturen van uitnodigingen voor de brede intake en leerbaarheidstoets
  • Pamfletten ontwerpen met huisregels, activiteiten en mededelingen voor inburgeraars
  • Beheren en bijwerken van de stamlijst in- en uitstroom, zodat kan worden nagegaan dat iedereen kan worden aangemeld

Organisatie

Westland. De Glazen Stad. Dankzij de meest innovatieve agri-sector ter wereld zijn we de vijfde economie van Nederland. Met meer dan 114.000 inwoners die hier wonen, werken, leren en recreëren. In een omgeving die snel verandert, zoeken we steeds opnieuw naar een nieuwe balans. Een balans tussen een groeiende economie en een fijne leefomgeving. Tussen bereikbaarheid en gezondheid. En tussen investeren in nieuwe ontwikkelingen en zorgen voor mensen die het moeilijk hebben. De kansen en uitdagingen zijn bij onze gemeente groot.

Cluster Dienstverlening

Het cluster Dienstverlening levert een divers producten- en dienstenpakket. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de balie voor paspoorten en huwelijken, klantcontactcentrum, bedrijven- & omgevingscontactcentrum, organiseren verkiezingen, historisch archief etc. Voor het sociaal domein gaat het om de bijstand, schuldhulpverlening, Leerplicht, Vroegschoolse Opvang etc.

Kortom het is een grote dynamische organisatie met diverse klantprocessen. Waarbij de sturing en ontwikkeling van de going concern van de dienstverlening in brede zin een belangrijke taak voor het management en de directeur is.

Team Administratie en Vernieuwing

Ons team bestaat uit zo’n 20 collega’s. We leveren administratieve ondersteuning aan de inkomens- en zorgconsulenten, wij verzorgen de uitkeringen en bijzondere bijstand, verwerken rapportages en archiveren dit. Daarnaast is ons team verrijkt met de specialisaties voor Inburgering en handhaving. Zodat we van vele markten thuis zijn in de dienstverlening, onze collega’s goed kunnen ondersteunen en klaar staan voor onze burgers.

Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.

Functie eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal MBO-4 niveau
  • Kennis van en werkervaring met Suites voor het Sociaal Domein
  • Werkervaring als administratief medewerker binnen het sociaal domein van een gemeente

Functie wensen

  • Minimaal 3 jaar werkervaring bij de gemeente in het sociaal domein
  • Werkervaring bij een gemeente op het gebied van de uitvoering van de Wet inburgering
  • Minimaal 1 jaar werkervaring als administratief medewerker binnen het sociaal domein van een gemeente
  • Werkervaring met het document-managementsysteem MyCorsa
  • Uiterlijk beschikbaar op 1 mei 2024
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Bright Professionals