Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Product owner Identity en Access management
Kandidaten voorgesteld
Gesprekken gepland
Ingevuld
Functieomschrijving
Tijdelijk36 uur/week
Rotterdam
Start 14 november 2021
Voor onze opdrachtgever Rijkswaterstaat
zijn wij op zoek naar een Product owner Identity en Access management
1. Ontwikkelen van - en lifecycle management voeren op - producten en diensten op het gebied van Identity en Access management; 2. Plannen en prioriteren van de werkzaamheden van het team, alsmede het afstemmen met diverse stakeholders; 3. Technisch inhoudelijk overleg voeren met engineers en specialisten over de ontwikkeling van producten, het analyseren van problemen en het definiëren van een visie/strategie van het productportfolio.Achtergrond opdracht
De RWS Centrale Informatievoorziening (CIV) voert binnen Rijkswaterstaat landelijke taken uit op het gebied van data en ICT. De CIV zorgt voor data-inwinning, beheer van ingewonnen data, dataverstrekking, ICT-beheer en ICT-ontwikkeling ter ondersteuning van de processen van Rijkswaterstaat. Een van de afdelingen binnen de CIV is “IV RWS-Infrastructuur”. IV RWS-Infrastructuur is verantwoordelijk voor de levering en technische instandhouding van de centrale infrastructuur componenten, applicatie en infrastructuur bouwstenen, die onderdeel vormen van de IT diensten die door de CIV geleverd worden aan de RWS organisatie. De afdeling IV RWS-Infrastructuur levert infra-diensten waaronder netwerken, hosting en housing, storage en backup, servers (Linux en Windows), applicatie services (java en .net) en database services (oracle en MSSQL). Tevens levert de afdeling IV RWS-lnfra de benodigde Infrastructuur voor de centrale kantoor automatisering (citrix en exchange). IV RWS-Infrastructuur doet dit met ongeveer 180 medewerkers verdeeld over een drietal aandachtsgebieden : Netwerk, Werkplek & KA en Datacenters. De functie is gepositioneerd in het team Werkplekken & KA. Het team is binnen de gestelde kaders en richtlijnen verantwoordelijk voor het kosteneffectief ontwerpen, (laten) realiseren, beheren en controleren c.q. borgen van specifieke en generieke ICT, inclusief ICT infrastructuur, ter ondersteuning van het primaire proces. De medewerker rapporteert aan de Operationeel Leidinggevende van Werkplekken & KA.Over de organisatie
IV RWS-Infrastructuur is een organisatieonderdeel ontstaan vanuit meerdere beheer- en ontwikkelteams op basis van OP2015. Naast de kernwaarden van RWS (RADIO = resultaatgedreven, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer en ondernemend), vindt het management van IV RWS-Infrastructuur het belangrijk dat er door de medewerkers eigenaarschap wordt getoond en er een natuurlijke neiging is om permanent te verbeteren. De dienstverlening van IV RWS Infrastructuur is 7x24. Het kan incidenteel voorkomen dat inzet buiten reguliere kantoortijden gewenst/vereist is. Van de kandidaat wordt verwacht dat hij/zij zich in voorkomende situaties flexibel opstelt. De afdeling is erg in beweging, waarbij het gaan werken in multidisciplinaire teams die afdeling overstijgend integraal verantwoordelijk zijn voor een deel van de dienstverlening een van de doelen is. Een van deze multidisciplinaire team die momenteel wordt gevormd is voor het aandachtsgebied Identity en Access Management. De verantwoordelijkheid hiervoor is nu nog erg versnipperd belegd bij diverse teams en afdelingen. De ambitie van de afdeling is om hier een geïntegreerd team voor te gaan formeren. Om dit te realiseren wil Rijkswaterstaat zich verder gaan ontwikkelen op het gebied van Agile werken. Voor het aandachtsgebied ‘IAM’ zoeken we hiervoor een product owner, die dit mede vorm gaat geven. Als product owner vorm je de brug tussen de verschillende belanghebbenden met hun eisen en wensen (stakeholders) aan de ene kant en het scrum team aan de andere kant. Je prioriteert de werkpakketten, bespreekt wijzigingsverzoeken en stelt de te leveren diensten vast met bijbehorende servicelevels en ondersteuning. Als product owner stimuleer je het team en zorg je voor afstemming met (externe) partijen in de keten. Je beheert de Product Backlog, geprioiriteerd naar klantwaarde, en zorgt voor een duidelijke beschrijving van de items op de backlog in de vorm van user stories. Ook zorg je er voor dat de Product backlog een helere balans kent tussen innovatie, doorontwikkeling en beheeritems. De werkzaamheden worden met name uitgevoerd op locaties Rotterdam en Delft.Functie-eisen
- HBO opleiding of minstens 6 jaar ervaring op HBO niveau in een Enterprise omgeving;
- Kennis van Agile werken in enterprise organisaties
- Identity management technologie en -producten: AD, AAD, OpenAM; Single-sign-on in heterogene omgevingen, ADFS, DigiD, eHerkenning etc.;; Authenticatie en Autorisatie producten & federatieve identity oplossingen (denk aan ADFS, MIM, OpenAM,etc)
- Cloud toepassingen, standaarden en protocollen, zoals OAuth, OpenID Connect, SCIM
- Minstens 3 jaar aantoonbare ervaring in een Enterprise infra-beheerorganisatie als product owner (of vergelijkbare functie) met producten en diensten in portefeuille en lifecyle management daarvan; (Minimaal 3 jaar)
- Minstens 1 jaar aantoonbare ervaring met agile werken (Minimaal 1 jaar)
- Minstens 5 jaar ervaring met en kennis van IAM methoden en technologien (Minimaal 5 jaar)
Wensen
Aanvullende kennis:- Ervaring met zelf sturende teams
Competenties:
- Samenwerkingsgericht. Onderkent gezamenlijke belangen, wisselt informatie uit en neemt initiatief tot samenwerking. Is een teamplayer;
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. Stelt ideeën en meningen in begrijpelijke en correcte taal op schrift en kan deze mondeling duidelijk maken;
- Is in staat om complexe (technische) zaken eenvoudig te kunnen presenteren. Weet daarbij de hoofd- en bijzaken goed te onderscheiden.
- Besluitvaardig, kwaliteitsbewust, leergierig, flexibel, initiatiefnemend. Signaleert kansen en handelt hiernaar. Begint liever uit zichzelf dan passief afwachtend;
- Verantwoordelijkheid. Nakomen van gemaakte afspraken en de consequenties daarvan aanvaarden;
Overige informatie
Startdatum:
Start 14 november 2021Inzet:
36 uur/weekDuur:
t/m 13 november 2023 met optie op verlengingLocatie:
RotterdamReageer direct!
Net zo enthousiast als wij? Reageer dan direct op deze vacature. Je kan je cv toevoegen, of er voor kiezen om je LinkedIn profiel te gebruiken. Wel zo makkelijk!meer...
Meer vacatures van Seven Stars