Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Medior Jurist, Staatstoezicht op de Mijnen

Werken voor Nederland - Den Haag - 06-10-2021 Naar vacature  

Staatstoezicht op de Mijnen (SodM)
Delen
Print
Vacature bewaren
Solliciteren
Stand­plaats
Den Haag
Contractduur
1 jaar
Uren per week
32 - 36
Maand­salaris
€3.279
€5.039
Salaris­niveau
schaal 11
Niveau
Master/doctoraal
Vakgebied
Juridisch, Natuur / milieu, Orde / vrede / veiligheid
Reageren voor
1 november
Nog 1 dag
Vacaturenummer
SodM_20210903_11
Plaatsingsdatum
5 oktober 2021
Dienst­verband
Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
De veiligheid van de mens en de bescherming van het milieu bij energiewinning en het benutten van de ondergrond. Dat is waar jij je sterk voor maakt bij Staatstoezicht op de Mijnen (SodM). Jouw bestuurlijk-juridische expertise is daarbij onmisbaar. Als medior jurist geef je samen met het team van Juridische zaken advies aan de gehele organisatie, als waarborg voor juridisch correcte besluitvorming en als klankbord bij de totstandkoming van de wetgeving.

Dit ga je doen
Met jouw kennis van het omgevingsrecht en jouw interesse in de ontwikkelingen rond de Omgevingswet ben je vooral inzetbaar op de dossiers die betrekking hebben op de bescherming van milieu. Als medior jurist in ons team werk je aan uiteenlopende dossiers van geothermie tot zoutwinning. Je helpt mee aan het toezien op de veiligheid voor de mens en de bescherming van het milieu door juridische documenten op te stellen die begrijpelijk en effectief zijn. Jouw juridische documenten kunnen een juridische toets in vervolgprocedures doorstaan.

Wat deze functie zo leuk maakt? Je werkt vanuit een meerdimensionaal perspectief. Je betrekt niet alleen juridische, maar ook vaktechnische, economische, maatschappelijke, bestuurlijke en politieke dimensies bij je afwegingen. Dit vraagt om een nauwe samenwerking met collega’s van verschillende afdelingen. Door telkens nieuwe optredende wetenschappelijke inzichten en door veranderende regelgeving, is flexibiliteit een vereiste. Je vraagt hulp aan collega’s van diverse afdelingen en bespreekt lastige vraagstukken met andere juridische collega’s. Je werkt in een organisatie waar hard gewerkt wordt en waar de lijnen kort zijn. Je bent onderdeel van een gezellig en collegiaal team waar veel ruimte is voor eigen inbreng.

Dit ben jij
Je bent analytisch en schrijfzeker. Je bent omgevingsbewust en hebt een uitstekend gevoel voor de maatschappelijke en politieke functie van een onafhankelijke toezichthouder. Je kan complexe, technische materie begrijpen en vertalen. Dat maakt jouw adviesvaardigheid en overtuigingskracht groot. Je bent creatief in de benadering van problemen en zoekt steeds naar een adequate aanpak die leidt tot oplossingen Je kan jouw werk goed plannen en weet wat er moet gebeuren om met anderen samen te werken en een goed resultaat te behalen. Zowel mondeling als schriftelijk ben je communicatief sterk

Daarnaast heb je:
  • Een afgeronde HBO of WO opleiding Rechten.
  • Goede kennis van het bestuurs(proces)recht en het omgevingsrecht/milieurecht.
  • Als WO'er minimaal 2 jaar ervaring in toezicht, handhaving en vervolgprocedures (bezwaar en beroep).
  • Als HBO'er minimaal 5 jaar ervaring in toezicht, handhaving en vervolgsprocedures (bezwaar en beroep).
  • Kennis van PGS-en, afvalstoffenwetgeving en ZZS is een pré.
Voldoe je niet volledig aan het geschetste profiel of heb je een andere vooropleiding maar is deze baan jou toch op het lijf geschreven? Verwoord dit dan goed in je motivatiebrief en solliciteer direct! SodM breidt uit dus er komen binnenkort nog meer plekken beschikbaar.

Salaris­niveau
schaal 11
Maand­salaris
Min €3.279
Max. €5.039 (bruto)
Dienst­verband
Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Contract­duur
1 jaar
Minimaal aantal uren per week
32
Maximaal aantal uren per week
36
Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

De kennismaking en selectieprocedure bestaat uit minimaal twee gesprekken en een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek. Het inwinnen van referenties kan onderdeel zijn van de selectieprocedure. De kandidaten die het meeste aansluiten op het opgestelde profiel nodigen wij uit voor een gesprek. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde opleiding(en) als werkervaringseisen. Vermeld deze daarom duidelijk in je CV.

Vanwege de Coronacrisis vinden de sollicitatiegesprekken van de eerste ronde digitaal plaats d.m.v. ‘teams’. De tweede sollicitatieronde vindt mogelijk plaats op het, op 1,5 meter afstand ingerichte, kantoor van SodM of anders per ‘teams’. We kunnen je vragen om voor de tweede ronde een presentatie voor te bereiden. Het afrondend arbeidsvoorwaardengesprek vindt plaats per ‘teams’.

Wat bieden wij jou?
SodM is een professionele en resultaatgerichte hedendaagse werkgever die actief is in het maatschappelijke speelveld waar de dynamiek groot is. Je werkt aan inhoudelijk interessante en zeer actuele zaken. Als toezichtzichthouder staat SodM in het centrum van de belangstelling. Media, politiek, bedrijfsleven en publiek volgen ons werk kritisch. Jouw werk heeft direct impact op mensen en bedrijven. Samen met andere specialisten werk je op een hoog kennisniveau en draag je bij aan de veiligheid van de burgers en het milieu, het houden van toezicht en het ontwikkelen van nieuwe manieren van toezicht op de onder toezicht gestelde bedrijven. Naast deze inhoudelijke uitdagingen kun je rekenen op:

  • Een prettige werkplek in Den Haag op 2 minuten loopafstand van (metro)station Leidschenveen, makkelijk te bereiken met tram en metro op 12 minuten van Den Haag CS.
  • Een salaris in schaal 11.
  • Naast het salaris ontvang je een
. Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd (IKB-uren). Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt bijvoorbeeld een deel van je IKB laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in extra verlof of besteden aan een fietsregeling, voordelig sporten en andere fiscaal vriendelijke doelen;Volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer.

  • Een tijdelijk contract voor een jaar met een 32-36-urige werkweek met daarna de mogelijkheid tot een vast contract; werktijden zijn in onderling overleg.
  • Wij hechten veel waarde aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en bieden je daarvoor tal van mogelijkheden.
  • Goede faciliteiten, een gezellig bedrijfsrestaurant en een personeelsvereniging die regelmatig leuke uitjes organiseert.
  • De komende tijd werken wij zoveel mogelijk thuis. Hierna is thuiswerken en flexibel werken altijd bespreekbaar. Een goede thuiswerkplek vinden wij belangrijk. Wij bieden daarom een tegemoetkoming in de thuiswerkfaciliteiten.
Als je eerst nog wil kijken of het werk en de omgeving iets voor je is, kunnen we ook in overleg met jouw huidige leidinggevende een detacheringsperiode overwegen.

Is jouw interesse gewekt, solliciteer dan direct via de link op de mobiliteitsbank met je CV en onderbouw in je motivatiebrief waarom je op deze functie solliciteert en waarom SodM jou aanspreekt.

Na sluitingsdatum zal de vacaturetekst en de gegevens van de vacaturehouder online niet meer zichtbaar zijn. Om te voorkomen dat je deze moet opvragen, verzoeken wij je de vacaturetekst te downloaden en te bewaren.

Meer over de functiegroep (Senior) Adviseur

Door het Functiegebouw Rijk worden medewerkers en leidinggevenden geholpen bij het maken van resultaat- en ontwikkelafspraken in functioneringsgesprekken en krijgt men inzicht in de loopbaanmogelijkheden binnen de Rijksoverheid.

Meer over jouw toekomstige afdeling

De afdeling Bestuurszaken bestaat uit de clusters Juridische Zaken, Toezichts- en Milieubeleid, Bestuursadvies en Woordvoering. De circa twintig medewerkers zijn gedreven professionals die, elk vanuit het eigen vakgebied, bijdragen aan toezicht en advies dat rechtvaardig, begrijpelijk, effectief en efficiënt is. Binnen de afdeling Bestuurszaken maak jij deel uit van team Juridische Zaken. Juridische Zaken vervult de rol van juridisch adviseur voor de gehele organisatie; als klankbord bij totstandkoming van wetgeving; als waarborg voor juridisch correcte besluitvorming; en als proceseigenaar bij bezwaar en beroep.

Staatstoezicht op de Mijnen (SodM)

Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat streeft ernaar een werkgever te zijn waar iedere medewerker, ongeacht leeftijd, sekse, geaardheid, etnische afkomst en arbeidsbeperking, voor wil werken. Werken aan maatschappelijke vraagstukken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker.

Over Staatstoezicht op de Mijnen
SodM maakt zich sterk voor de veiligheid van de mens en de bescherming van het milieu bij de energiewinning, het benutten van de ondergrond en bij transport en distributie van energie, nu en in de toekomst. Dit doet SodM door advies te geven over en toezicht te houden op de winning, opslag en transport van de delfstoffen olie, gas en zout, en ook aardwarmte en windenergie op zee. SodM zet zich ervoor in dat werknemers veilig en gezond hun werk kunnen doen en omwonenden en burgers zich veilig voelen.

Daarnaast heeft SodM de taak om de minister van Economische Zaken en Klimaat
meer...



Meer vacatures van Werken voor Nederland