Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Administratief Medewerker BOB

Werken voor Nederland - Den Haag - 10-06-2022 Naar vacature  

Administratief / secretarieel
Reageren voor
27 juni
Nog 1 dag
Vacaturenummer
OM-450
Plaatsingsdatum
9 juni 2022
Dienst­verband
Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Onze hoofdofficier van justitie Michiel Zwinkels vertelt je graag meer over ons mooie parket, zie
zijn persoonlijke welkomstboodschap voor jou.
Het parket Den Haag levert een waardevolle bijdrage aan een veiligere samenleving samen met de politie eenheid Den Haag. De stad van recht en vrede, regeringsstad, het hart van de democratische samenleving, woonplaats van de koning, en vestigingsplaats van vele internationale instellingen. Het is ook de grootste plaats binnen het gelijknamige arrondissement, dat zoveel groter is dan alleen de stad. 27 Gemeenten, ruim 2 miljoen inwoners. Steden als Gouda, Leiden, Alphen aan den Rijn en Delft, maar ook landelijk gebied en een lange aantrekkelijke kustlijn. Het parket, is samen met de politie Eenheid Den Haag verantwoordelijk voor de strafrechtelijke handhaving van de rechtstaat.

De organisatie van het parket bestaat uit een viertal afdelingen, te weten: Beleid & Strategie, de afdeling Interventies & Onderzoeken (afdeling I&O), Administratie en Bedrijfsvoering. De circa 380 medewerkers zetten zich dagelijks met elkaar in voor de strafrechtelijke handhaving van de rechtsorde in de regio Den Haag. Samen onderzoeken ze strafbare feiten, sporen verdachten op, gaan achter het crimineel verdiende geld aan, en begeleiden slachtoffers en proberen voor hen genoegdoening te vinden. Per jaar worden zo’n 20.000 strafzaken behandeld door het parket bij de rechtbank Den Haag. Van de winkeldief tot de witwasser, van de cybercrimineel tot de verdachte van een levensdelict; elke zaak krijgt de aanpak en aandacht die hij nodig heeft.

Als OM geloven we in de kracht van diversiteit en inclusie, in alle lagen van de organisatie. Bij diversiteit kun je denken aan geslacht, culturele achtergrond, seksuele geaardheid en aan verschil in opleiding en carrière. Daarnaast streven we naar een inclusieve organisatiecultuur. Iedereen telt mee. Het is belangrijk dat alle collega’s zich bij het OM thuis voelen en gerespecteerd en gewaardeerd worden. Óók in talent en groei.

  • Analyseert het BOB-verzoek en specificeert de behoefte, voor het doen van aanvragen voor bijzondere opsporingsbevoegdheden, controleert het PV op compleetheid en juistheid;
  • Overlegt waar nodig met de interceptiedesk van de politie en het kabinet RC over de aanvragen;
  • Zorgt dat het BOB-verzoek tijdig en juist verwerkt wordt, beoordeelt de verstrekte gegevens en overige documentatie op juistheid, bruikbaarheid, volledigheid en tijdigheid. Lost eventuele onvolkomenheden op door gegevens op te vragen;
  • Monitort de voortgang van de aanvraag en onderneemt acties bij stagnaties; overlegt waar nodig met de OvJ.
  • Draagt zorg voor het BOB-dossier het aanmaken en uitwerken van documenten, het en het verzorgen van correspondentie;
  • Stelt administratieve overzichten/ rapportages op.
Je beschikt over een goede kennis van de organisatie, ondernemend en kan werken onder tijdsdruk. Je beschikt over goede contactuele eigenschappen, daadkracht en flexibiliteit. Je beschikt over minimaal een afgeronde relevante Mbo-opleiding niveau 4 aangevuld met werkervaring. Kennis van de richtlijnen van het te voeren beleid en wet- en regelgeving is een pré. Kennis en ervaring met kantoorautomatisering GPS, Compas en de module onderzoeken. Je bent bereid tot het volgen van relevante opleidingen en cursussen. Vaardigheden en competenties. Het volgende competentieprofiel is van toepassing: Servicegerichtheid, Voortgangscontrole, Organisatiesensitiviteit, Accuratesse Stressbestendig, Plannen en organiseren & Resultaatgerichtheid

Salaris­niveau
schaal 6
Maand­salaris
Min €2.269
Max. €2.949 (bruto)
Dienst­verband
Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Contract­duur
1 jaar
Maximaal aantal uren per week
36
Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Het gaat om een functie gewaardeerd in BBRA schaal 6. Het betreft een functie voor 36 uur per week. Een recente Verklaring Omtrent Gedrag is vereist. Tevens betreft dit en functie waar een AIVD screening noodzakelijk is.

Meer over de functiegroep Medewerker Administratie

Door het Functiegebouw Rijk worden medewerkers en leidinggevenden geholpen bij het maken van resultaat- en ontwikkelafspraken in functioneringsgesprekken en krijgt men inzicht in de loopbaanmogelijkheden binnen de Rijksoverheid.

Meer over jouw toekomstige afdeling

Den Haag: de stad van recht en vrede, regeringsstad, woonplaats van de koning, en vestigingsplaats van vele internationale instellingen. Maar ons arrondissement is groter dan alleen de stad: met ruim 34 gemeenten - ruim 2 miljoen inwoners. Steden als Gouda, Leiden, Alphen aan den Rijn en Delft, maar ook landelijk gebied en een lange aantrekkelijke kustlijn. Ruim 380 medewerkers van het parket werken dagelijks aan de strafrechtelijke handhaving van de rechtsorde in deze regio. Samen onderzoeken ze strafbare feiten, sporen verdachten op, gaan achter het crimineel verdiende geld aan, en begeleiden slachtoffers en proberen voor hen genoegdoening te vinden.

Je komt te werken bij Arrondissementsparket Den Haag op de afdeling Administratie. De afdeling Administratie bestaat uit een vijftal secties, te weten: Centrale administratie intake/KCC, Interventies, Centrale Administratie, Verkeerstoren en Onderzoek & Ondermijning. Vanuit de afdeling centrale administratie zijn wij op zoek naar een zeer enthousiaste medewerker voor het cluster BOB-administratie. Binnen de centrale administratie zijn de specialistische processen belegd zoals: DNA, beslag en ontnemen, executie, rijbewijzen, TBS/PIJ, verplichte zorg, BOB, internationale rechtshulpverzoeken.

Openbaar Ministerie

Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Bij het OM werken ruim vijfduizend medewerkers met diverse (culturele) achtergronden, opleidingen en kwaliteiten. Het is belangrijk dat alle collega’s zich bij het OM thuis voelen en gerespecteerd en gewaardeerd worden. Ook in talent en groei. Lees

meer...



Meer vacatures van Werken voor Nederland