Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid t.v.v. zwangerschapsverlof

Zoetermeer - 15-04-2021 Naar vacature  

Ben jij de beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid (OOV) die samen met ons de uitdagingen aangaat op het gebied van OVV? We zoeken een strategische collega die ons verder kan brengen met het beleid van de persoonsgerichte aanpak en groepsaanpak en die dit kan vertalen naar een rapportage, we zien graag je sollicitatie tegemoet!

Dit is de rol

Je komt te werken in een dynamische omgeving. Omdat er op ieder moment een acuut openbare orde of veiligheidsprobleem kan ontstaan, kan jouw werkweek op maandag heel anders beginnen dan je had verwacht. Vergeet ook niet dat veiligheid in de regel op politieke aandacht kan rekenen. Dat gaat vaak gepaard met (veel) media-aandacht. 

Daarnaast zal het voorzitten van het Uitvoeringsoverleg Veiligheid en Zorg ook tot een van jouw taken behoren. Hierdoor ben je verantwoordelijk voor het regisseren van alle (operationele maar ook bestuurlijke en privacy-juridische) processen die met dit overleg samenhangen.

Er wordt binnen de politie-eenheid Den Haag, waar Zoetermeer deel van uitmaakt, met diverse partijen samengewerkt. Onze partners zijn onder andere de collega’s uit andere gemeenten, het Zorg- en Veiligheidshuis, de politie, (jeugd) reclassering en het Openbaar Ministerie. Daarmee onderhoud je warme contacten. Dat is af en toe complex, maar ook gewoon ontzettend leuk en leerzaam. 

Dit alles vertaalt zich in onderstaande werkzaamheden:
  • (beleids-)advisering voor de persoonsgerichte aanpak voor jeugd en volwassenen
  • voorzitten van het Uitvoeringsoverleg Veiligheid en zorgverantwoordelijk voor diverse veiligheidsprojecten op het snijvlak van veiligheid, jeugd en zorg
  • deelname aan interne en externe overlegverbanden, project- en werkgroepen met name gericht op beleidsvoorbereiding en –uitvoering

Functie-eisen

Dit ben jij

Als je van een ivoren toren houdt, moet je niet op deze functie gaan solliciteren. Dit onderwerp staat op een ieders agenda. Maar dat is ook tegelijkertijd de charme van het vakgebied. Samen met je interne collega’s en die uit de regio nemen jullie dit partnerschap serieus. Je bent een echte verbinder en weegt continu de diverse belangen tegen elkaar af. Je bent je bewust van de politiek bestuurlijke omgeving waarin jij je bevind en dat dit betekend dat je soms je prioriteiten anders moet stellen. Met jouw strategische blik kan je het veiligheidsbeleid vertalen in concrete acties en durft daarin ook creatief te zijn en buiten de lijntjes te kleuren. Je bent in het bezit van uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid en dat zien we terug in jouw advisering naar het bestuur en de heldere stukken die je schrijft. Je bent analytisch en weet snel tot de kern van zaken door te dringen. Kortom een zeer uitdagende functie.

Dit neem je mee

  • Een afgeronde hbo of academische opleiding, bij voorkeur criminologie, bestuurskunde of rechten
  • Kennis van en ervaring met integrale (veiligheids-)aanpakkenkennis van regionale, landelijke en internationale ontwikkelingen op veiligheidsgebied
  • Kennis hebben van de verantwoordelijkheden van de partners in de bestuurs-, zorg- en veiligheidsketen
  • ervaring met werken in een politiek-bestuurlijke dynamische werkomgeving
  • Kennis van het lokale netwerk en het regionale netwerk Haaglanden van partners is een pre

Opmerkingen

Dit bieden wij

  • Een salaris van maximaal € 5169- per maand, afhankelijk van je werkervaring, o.b.v. een 36-urige werkweek
  • We bieden een tijdelijk contract voor een periode van 6 maanden voor 28 tot 36 uur per week ter vervanging van een collega die met zwangerschapsverlof is. Een detachering behoort tot de mogelijkheden
  • Daarnaast ontvang je naast je salaris 17,05% Individueel Keuzebudget dat je naar eigen inzicht kunt besteden (denk aan extra verlof) of volledig uit laten keren
  • Prima arbeidsvoorwaarden, zoals een ABP-pensioen, een tegemoetkoming in je reiskosten en voorzieningen om thuis te kunnen werken
  • Ruime mogelijkheden om je werk en werktijden in te delen op een manier die bij jou past

Dit zijn wij

Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen.
De gemeente Zoetermeer is een toekomstgerichte organisatie, waarin de mens centraal staat. ‘Samenwerken, daadkracht en vertrouwen’ staan daarbij hoog in het vaandel. Dat betekent dat we met het bestuur, de medewerkers, de inwoners en onze netwerkpartners werken aan het realiseren van het beste resultaat voor de stad Zoetermeer. In onze organisatie werken we intensief samen met onze collega’s over de grenzen van afdelingen heen, en met onze externe partners in de samenleving. Een breed Managementteam, waarin alle afdelingen zijn vertegenwoordigd, stuurt de organisatie aan. Op deze manier zijn we in staat snel en flexibel te blijven inspelen op de veranderingen in de wereld om ons heen.

Enthousiast?

Stuur dan motivatie en cv in via de sollicitatie-knop voor de sluitingsdatum van 29 april 2021. De gesprekken zullen in overleg worden gepland en zullen door de huidige omstandigheden digitaal plaatsvinden.

Profielen

Competentieprofiel

Klik
voor het competentieprofiel.
Functieprofiel
De gemeente Zoetermeer werkt met generieke functiebeschrijvingen. Klik
voor het profiel van de generieke functie.

Ik heb interesse, maar ik heb een vraag over...

meer...



Meer vacatures van Zoetermeer