Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Sales & Customer Support Manager

Sentech - Nieuwkuijk - 24-03-2021 Naar vacature  

Deze unieke kans wil jij niet missen… Samen met ons gezellige en ervaren backoffice team verbeter jij onze klanttevredenheid. Als Sales & Customer Support Manager stuur jij dat team ook nog eens aan! Samen zorgen jullie voor de volledige verkoopondersteuning. Ben of ken jij onze nieuwe collega? Lees dan snel verder!

Wat jij doet

Als Sales & Customer Support Manager bewaak jij de gelijkwaardigheid tussen de klant en Sentech. Jij stemt de wederzijdse behoeftes goed op elkaar af. Actief volg je het verkoopplan op en stuurt bij waar nodig. Je bewaakt de continuïteit van onze autonome orderstroom en de performances en communicatie richting klanten. Denk hierbij aan leverperformance, kwaliteit en klanttevredenheid.

Daarnaast coördineer jij de interpretatie van de forecastgegevens van onze klanten en je deelt deze met Jos (planner), Joram en Theo (Purchasers). Ook zorg je ervoor dat de invulling van ons ERP systeem correct wordt uitgevoerd en altijd up-to-date is. Ook beheer je de prijsafspraken en ben je verantwoordelijk voor het realiseren van de prijslijsten.

Vanuit deze functie maak je de vertaalslag van het strategisch beleid van de organisatie naar tactische beleidsplannen voor de Sales & Customer Support (backoffice). De plannen die Marco (Sales Director) en het MT opstellen beoordeel jij. Hierbij hou je rekening met de effecten op zowel korte als lange termijn, maar ook op organisatorisch, commercieel en operationeel gebied. Je signaleert aandachtspunten en adviseert proactief over verbetermogelijkheden.

Je geeft leiding aan het backoffice team bestaande uit Marieke, Jorg, Alexandra, Jolanda (Sales & Customer Support Representatives) en Jeroen (Commercial Project Coördinator). Daarbij zorg je voor de juiste bezetting van de afdeling. Samen met Danciëlle (HR Advisor) voer je de sollicitatiegesprekken voor uitbreiding van jouw team.

Tot slot optimaliseer je processen. Dankzij jouw verbeteringen worden werkzaamheden efficiënter, effectiever en met een optimale kwaliteit uitgevoerd. Bij het coördineren van projecten verbeter je onze algemene dienstverlening. Met name door proactief klant contact.

Dit zijn

Als Sales & Customer Support Manager maak je onderdeel uit van de Sales & Product-Marketing afdeling. Jouw backoffice team bestaat uit Marieke, Jorg, Alexandra, Jolanda en Jeroen. Je rapporteert aan Marco, onze Sales Director.

Naast de backoffice bestaat de Sales & Product-Marketing afdeling uit een frontoffice, Product Manager, Senior Marketing Specialist en Content Marketeer (Anouk). De frontoffice bestaat uit (Senior) Account Managers (Peter, Rob, Sean & Ad), Inside Sales Engineers (Rob, Jurre & Pamela) en een Commercial Project Coördinator (Leo). Jouw frontoffice collega’s worden aangestuurd door de Sales Manager (Hendrik Jan).

Werkomgeving

Bij Sentech streven we naar een continue ontwikkeling binnen je functie, op zowel professioneel als persoonlijk vlak. Je krijgt bij ons een uitdagende en zelfstandige rol met aantrekkelijke primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Je werkt binnen een warme, niet-hiërarchische organisatie én bij ons voel je je snel thuis!

Jij bent…

Klantgericht, besluitvaardig en je werkt nauwkeurig. Je hebt een sterk analytisch denkvermogen en vindt het leuk om aan projecten deel te nemen. Jij draagt proactief bij aan procesoptimalisaties en je wordt enthousiast van het verbeteren van processen.

Daarbij communiceer je gemakkelijk met verschillende stakeholders, zowel intern als extern. Ook ben je een echte people manager en geef je richting aan een groep of team op een manier die leidt tot een optimaal groepsresultaat.

Wat wij zoeken in een Sales & Customer Support Manager

  • Een afgeronde HBO-opleiding.
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur op het gebied van Customer Service.
  • Minimaal 3 jaar leidinggevende ervaring in een soortgelijke functie.
  • Aantoonbare succesvolle commerciële ervaring.
  • Kennis van verwerking in ERP systemen, bij voorkeur in Navision.
  • Ervaring met het implementeren van (nieuwe) bedrijfssoftware.
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk in het Nederlands en Engels.

Ons aanbod

  • Een uitdagende en afwisselende functie voor 40 uur per week, binnen in een toonaangevende organisatie die volop in ontwikkeling is.
  • Ruimte voor persoonlijke en professionele groei en vrijheid om eigen initiatieven te ontplooien.
  • Een informele, dynamische, inspirerende en professionele werkomgeving.
  • Een prettige werksfeer met enthousiaste en gedreven collega’s.
  • Aantrekkelijke primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Dagelijks vers fruit en gezamenlijke lunch verzorgd door Sentech.

Over ons

In Nieuwkuijk ontwikkelen en produceren wij sinds 2000 hoogwaardige sensoroplossingen voor vier hoofdmarkten: Automotive & Heavy Vehicles, Healthcare & Instruments, High Tech & Robotica en Agrotechnology & Horticulture. De sensorassemblages die wij aan onze opdrachtgevers leveren, zijn in geen enkele sensorcatalogus te vinden.

Wij gaan geen enkele uitdaging uit de weg. Ons motto is niet voor niets: Challenge accepted. Wij zijn op ons best als de vraag naar de juiste technologische oplossing complex is én als we echt verantwoordelijkheid kunnen nemen. Wij werken niet voor, maar mét onze opdrachtgevers.

Tot onze klantenkring behoren topbedrijven in de maakindustrie als multinationals ASML, DAF en Thermo Fisher Scientific.
In onze bedrijfscultuur staan innovatie, plezier, betrokkenheid en ontwikkeling centraal. We behoren tot de top van de branche en daar zijn we trots op. Onze kernwaarden zijn: betrouwbaar, doelgericht en betrokken.

Bij Sentech werken professionals in de disciplines engineering, inkoop, accountmanagement, projectmanagement, productie, testen, distributie, marketing en administratie. Stuk voor stuk experts met een passie voor hoogwaardige technologie.

Jouw sollicitatie

Ben jij de Sales & Customer Support Manager die wij zoeken? Solliciteer dan direct op deze functie!
Stuur ons jouw CV en motivatie voor 30 april 2021. Wil je meer weten? Bel dan met Danciëlle Megens, telefoonnummer +31 (0)73 2200 008.
Durf jij de uitdaging aan? Druk dan nu op de rode knop! Challenge accepted.
meer...



Meer vacatures van Sentech