Inloggen - Registreer  
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

Recordbeheerder

Ztalks - Burgum - 11-05-2024 Naar vacature  

Functie omschrijving

Net als andere gemeenten staat de werkmaatschappij 8KTD (Achtkarspelen/Tytsjerksteradiel) de komende jaren voor grote uitdagingen. Dit wordt versterkt door de voorgenomen ontvlechting van de werkmaatschappij. Deze ontvlechting zal leiden tot twee zelfstandige gemeenten.

Dat maakt het extra belangrijk dat ons archief toegankelijk en op orde is.
Afdeling Documentaire Informatievoorziening (DIV) heeft een belangrijke ondersteunende rol bij de optimale bedrijfsvoering van onze gemeenten en dienstverlening aan de inwoners en de organisaties binnen onze gemeenten.

De recordbeheerder levert actief een bijdrage aan het optimaliseren van het analoge en digitale archief aan de hand van zaakgericht werken.

Werkzaamheden

De recordbeheerder draagt zorg voor het kwalitatief op peil houden en het verbeteren van de informatiehuishouding. En ondersteunt de organisatie bij de verdere invoering van zaakgericht werken. Daarnaast beheert de recordbeheerder informatie en adviseert collega’s over het vormen van digitale dossiers.

De volgende taken horen ook tot de verantwoordelijkheden van de recordmanager:
  • Ondersteunen van gebruikers bij het zaakgericht werken in het zaaksysteem;
  • Analoge en digitale dossiervorming;
  • Controle op kwaliteit van gevormde zaken;
  • Beantwoording dossiervragen vanuit de organisatie;
  • Overbrenging van zaakdossiers naar het semi-statisch archief;
  • Rappellering van zaken die dreigen de afhandeltermijn te overschrijden;
Zorgen voor de voortzetting van het veranderingstraject van papier naar digitale archivering;
Verzorgen van de inkomende- en uitgaande post;
Actief meedenken over vakinhoudelijke ontwikkelingen en ontwikkelingen binnen de organisatie.

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juni 2024 tot en met 31 december 2024 voor 20 - 32 uur per week.
  • De kandidaat heeft een relevante opleiding afgerond, zoals SOD 1 of LARM
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante en recente (<5 jaar) werkervaring in een soortgelijke functie
  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis van wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer (blijkt uit cv en/of motivatiebrief)
  • De kandidaat is in het bezit van een rijbewijs en auto.

Wensen

  • Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie.
  • De kandidaat heeft een positieve houding ten opzichte van de Friese taal waarbij passieve beheersing van de Friese taal een pré is.

Competenties

1. Onderzoekend en leergierig
2. Gestructureerd werken
3. Goed kunnen samenwerken in een team

Extra info

  • Standplaats: Burgum
  • Startdatum: 01-06-2024
  • Einddatum: 31-12-2024
  • Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden
  • Uren per week: 20 - 32 uur per week
De gesprekken vinden plaats op dinsdag 28 mei 2024. We vragen hier rekening mee te houden.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Ztalks