Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Senior inkoopadviseur

AanbestedingsCafe - Den Haag - 16-09-2022 Naar vacature  

Ministerie van Economische Zaken en Klimaat/ Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit

Functieomschrijving

De ministeries van Economische, Zaken en Klimaat (EZK) en Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) helpen om niet alleen rechtmatig en doelmatig, maar ook nog effectiever én innovatiever in te kopen. Dat is de kern van je verantwoordelijke rol als senior inkoopadviseur. Hoe je dit doet? Door interne opdrachtgevers te adviseren, collega’s in je team te begeleiden en inkoopprocessen te optimaliseren. Een inkoopfunctie binnen de Rijksoverheid met meer afwisseling is nauwelijks denkbaar.

InkooppleinB73 ondersteunt de ministeries van EZK en LNV en een aantal diensten zoals het Centraal Planbureau bij het inkopen van producten en diensten. Hier ga je als senior inkoopadviseur aan de slag. Je helpt aanvragers binnen de ministeries bij het zo goed mogelijk invullen van hun inkoopbehoefte. Daarbij houd jij je vooral bezig met de meer complexe inkoopverzoeken, maar begeleid je ook de collega’s in je team bij het kwalitatief afhandelen van aanvragen waaraan zij werken.

Je adviseert aanvragers — dat kunnen alle opdrachtgevers zijn binnen de organisatie die een inkoop willen doen — over het inkoopproces. Dit doe je onder andere door offertes op te vragen, opdrachten te gunnen, opdrachtbrieven te schrijven en inkopen administratief te registreren in ons inkoopportaal. Daarnaast beantwoord je vragen over de exacte procedures, de juiste richtlijnen, doorlooptijden en lopende inkoopaanvragen. Bij dit alles ga je zeer nauwkeurig te werk, want je hebt soms met politiek beladen inkopen te maken, die een landelijke impact hebben.

Als senior inkoopadviseur leid je zelfstandig projecten waarmee we inkoopprocessen inrichten of verbeteren, ben je een vraagbaak voor collega’s en zorg je voor processturing binnen je team. Ook geef je het hoofd InkooppleinB73 advies en ben je organisatiebreed ondersteunend en adviserend op diverse onderwerpen. Denk hierbij aan proceswijzigingen op operationeel niveau, bijvoorbeeld door de wijziging van inzichten, systeemwijzigingen, organisatieveranderingen en aanpassingen in het jaarplan. Daarbij werk je in de inkoopketen van onze ministeries nauw samen met alle betrokken afdelingen. En je creëert draagvlak binnen de organisatie voor verdere verbetering en innovatie van de inkoopprocessen.

Binnen het InkooppleinB73 is het belangrijk dat adviseurs klantgericht zijn, deskundig en kostenefficiënt werken en streven naar optimale in- en externe samenwerking. Klantbeleving vind jij daarom van het grootste belang. Je focust op de ontwikkeling en verbetering van de processen binnen het inkoopdomein en inspireert de hele inkoopketen om samen de beste resultaten te behalen. Met andere woorden: een uitdagende en brede functie waarin jij binnen je team én binnen twee ministeries concreet bijdraagt aan het realiseren van een optimaal werkend inkoopstelsel.

Functie-eisen

Je bent een praktisch ingestelde en bevlogen expert op het gebied van inkoop die graag het voortouw neemt in verbeteringen en anderen hierin meeneemt. Je hebt goede analytische vaardigheden, komt snel tot de kern van een probleem, bedenkt de beste oplossing en overziet de consequenties van wijzigingen in processen. Daarbij kun je medewerkers coachen en instrueren, ben je een deskundige vraagbaak en een prettig klankbord voor collega’s. Daarnaast kun je, als dit nodig is, de leiding nemen in je team, werkzaamheden prioriteren en verdelen, en hierin het overzicht houden.

Bovendien vind je het leuk om in een dynamische organisatie te werken waar processen en regelgeving onder invloed van politieke besluitvorming soms snel veranderen. Ook ben je goed in het verbinden van mensen en het bouwen en onderhouden van een uitgebreid netwerk. Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband goed als senior functioneren.

Wat we verder vragen:
  • Je hebt hbo-niveau.
  • Je hebt ruime kennis van en ervaring met het inkoopproces binnen de Rijksoverheid, projectmanagement en procesverbetering.
  • Je hebt inzicht in de organisatorische en inhoudelijke samenhang van het (inter)departementale inkoopproces.
  • Je hebt ruime ervaring met Microsoft Excel, Word en Outlook, met Oracle EBS (raadplegen contracten en verplichtingen) en met documentmanagementsystemen (Domus).
  • Je kunt je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken en hebt ervaring in het opstellen van (advies)voorstellen en notities. Ook kun je hierover adviseren.

Arbeidsvoorwaarden

Salarisniveau:

schaal 10

Maandsalaris:

Min €2.957 – Max. €4.707 (bruto)

Dienstverband:

Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd

Contractduur:

Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd

Minimaal aantal uren per week:

32

Maximaal aantal uren per week:

36

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • De kennismaking en selectieprocedure bestaan uit minimaal twee gespreksrondes en een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek.
  • Het inwinnen van referenties of een assessment kan onderdeel zijn van de selectieprocedure.
  • Collega’s van binnen de Rijksoverheid met een vast dienstverband kunnen gedetacheerd c.q. overgenomen worden met behoud van de huidige contractvorm.
  • Heb je (nog) geen vast dienstverband als rijksambtenaar, dan start je met een tijdelijk dienstverband met uitzicht op vast.
Wat bieden wij jou nog meer:
  • Een prettige werkomgeving met goede faciliteiten op loopafstand van het centraal station.
  • Volop mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen en te specialiseren.
  • Wij vinden een goede balans tussen je professionele en privéleven belangrijk. Werktijden zijn, in onderling overleg, flexibel in te delen.
  • Word je aangenomen, dan behoort hybride werken tot de mogelijkheden; je werkt dan deels vanuit huis en deels op kantoor. Een goede thuiswerkplek vinden wij belangrijk. Wij bieden daarom een tegemoetkoming in de thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding conform CAO Rijk.
Na sluitingsdatum zijn de vacaturetekst en de gegevens van de vacaturehouder online niet meer zichtbaar. Om te voorkomen dat je deze moet opvragen, verzoeken wij je de vacaturetekst te downloaden en te bewaren.

Acquisitie op onze vacatures wordt niet in behandeling genomen.
meer...



Meer vacatures van AanbestedingsCafe