Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Medewerker Projectenbureau

Nipv - Arnhem - 05-04-2024 Naar vacature  

Medewerker Projectenbureau
De functie in het kort
Wil jij werken in een dynamische omgeving, dicht bij de actualiteit en met maatschappelijke relevantie? Als medewerker van het projectenbureau zit je dicht op de ontwikkelingen van crisisbeheersing en brandweerzorg. Zodra de vraag vanuit de RCDV en/of vakraad in een concrete projectopdracht is vertaald, start voor jou het hele proces van A tot Z. Dit betekent de vraag vertalen in een heldere opdracht, met team inhuur van HR het vinden van de juiste personen voor het project en de (tussen)evaluatie van het project aangaande afgesproken resultaat. Ben jij een gedreven professional die houdt van bouwen en samenwerken? Voel jij je aangesproken? Lees dan snel verder!

Ondersteuning Bedrijfsvoering Veiligheidsregio's
Arnhem
32 uur
HBO
Wat ga ik doen?

Over het NIPV

Het Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV) is het kennisinstituut dat de veiligheidsregio’s, Ministerie van Justitie en Veiligheid (en andere Rijkspartners) en crisispartners met elkaar verbindt. Zij neemt daarin de rol van netwerkregisseur. Klimatologische, digitale, maatschappelijke en internationale ontwikkelingen zorgen voor een snel veranderende wereld. Onze missie is dat wij het publieke kennisinstituut voor crisisbeheersing en brandweerzorg zijn, dat staat voor een veilig en veerkrachtig Nederland met samenwerkingen in Nederland en in Europa.

Werken in divers samengestelde teams maakt ons beter, het werk leuker en interessanter: we handelen vanuit besef van en respect voor ieders eigenheid. We willen dat iedereen zich gezien, gehoord en betrokken voelt. Dat begint met een inclusieve houding en includerend gedrag en daar gaat bewustwording aan vooraf. Wij beseffen dat dit een voortdurend proces is, omdat ook de wereld om ons heen constant verandert.

Wat ga je doen?

De veiligheidsregio’s werken op landelijk niveau samen in het Veiligheidsberaad, de Raad van Commandanten en Directeuren Veiligheidsregio (RCDV) en verschillende vakraden. Vanuit het Veiligheidsregio Diensten Centrum (VDC) van het NIPV, faciliteert het projectenbureau de projectaanvragen die gerealiseerd moeten worden. Dit doet het projectenbureau door de landelijke vraag om een project te starten, te vertalen in een heldere opdracht, om vervolgens als opdrachtnemer het gehele proces in gang te zetten, de juiste perso(o)n(en) te vinden voor het project, tot en met de (tussen)evaluatie, aangaande het vooraf afgesproken gewenste resultaat.

Binnen het VDC zijn we op zoek naar een medewerker projectenbureau. Je belangrijkste taken zijn:
  • Vastleggen van de scope van het project (inhoud, duur, omvang, gewenste resultaat, financiële dekking, etc.) in een formele opdrachtbrief en het opstarten, in samenwerking met het team inhuur van HR, van de werving voor de juiste perso(o)n(en);
  • Voeren van regie over het hele proces van werven en selecteren voor de projecten waar jij verantwoordelijk bent, maakt in voorkomende gevallen deel uit van de selectiecommissie en draagt zorg voor de onboarding van de nieuwe (tijdelijke) collega (‘s);
  • Voeren van, gemiddeld twee keer per jaar, een voortgangs-/evaluatiegesprek met de opdrachtgever;
  • Regelmatig voer je gesprekken met de mensen die op de verschillende projecten werken, aangaande de voortgang, waarbij de doelen, resultaten en budgetten een onderwerp van gesprek zijn, alsmede de wensen en behoeften aan ondersteuning, coaching en/of ontwikkeling vanuit het projectenbureau;
  • Samen met de coördinator van het projectenbureau het opbouwen en uitbouwen van het projectenbureau. Het projectenbureau is namelijk een nieuwe tak van sport binnen het VDC.

Wie ben jij?

Voor de functie medewerker projectenbureau vinden wij het belangrijk dat jij een communicatief talent bent, met goede sociale vaardigheden en stressbestendig bent. Ervaring in politiek bestuurlijke organisatie is belangrijk voor deze uitdagende rol.

Daarnaast verwachten wij van jou:
  • Je hebt een opleiding op minimaal bachelor-niveau succesvol afgerond;
  • Je bent inmiddels al ruim 5 jaar werkzaam in een complexe werkomgeving;
  • Je hebt ervaring in projectmatig werken;
  • Je bent sterk in het managen van processen; zowel resultaatgericht als mensgericht;
  • Werkervaring in een projectenbureau, of vergelijkbaar, is zeker een pré.

Wat biedt NIPV jou?

  • Een uitdagende functie voor 32-36 uur per week binnen een stimulerende, collegiale en ondernemende omgeving.
  • Dit werk doe je in eerste instantie voor de duur van één jaar. Maar als wij na dat jaar met elkaar verder willen, dan verlengen we graag je contract.
  • Je salaris past binnen de cao Rijk. Je functie valt in schaal 9 (min. € 3165,83 – max. € 4440,57). Het salaris wordt bepaald op basis van ervaring en competenties.
  • Daarnaast ontvang je een flexibel in te zetten individueel keuzebudget (IKB) van 16,37% van je jaarsalaris.
  • Bij een fulltime dienstverband ontvang je 144 uur wettelijk verlof aangevuld met 64 uur IKB-verlof.
  • Ruime vergoeding woon-werkverkeer à € 0,23 per kilometer en kom je met het openbaar vervoer dan wordt dit voor 100% vergoed.
  • Je ontvangt een thuiswerkvergoeding van € 2,35 per dag.
  • We bieden voldoende opleidingsmogelijkheden en hebben een eigen Huisacademie.
  • Een laptop en mobiele telefoon in bruikleen.
  • Alle voordelen van cao Rijk zoals, pensioen via ABP, fietsplan, bijdrage inrichting thuiswerkplek en meer….
  • Voor medewerkers tot ongeveer 35 jaar hebben wij NIPV Jong, dat allerlei activiteiten organiseert zoals excursies in het werkveld van de veiligheidsregio’s, maar ook borrels en andere informele activiteiten.
  • Je komt te werken in een karakteristiek monumentaal pand gelegen aan de rand van Arnhem. Midden in het groen, waar je heerlijk in je pauze kan genieten van de omgeving.
  • Een bedrijfsrestaurant met een luxe lunch voor een aantrekkelijk bedrag.
  • Binnen het NIPV is er een actieve personeelsvereniging Fikkie. Voor een kleine maandelijkse bijdrage kan jij deelnemen aan diverse activiteiten die zij organiseren. Verder organiseert het NIPV twee keer per jaar een activiteit voor het personeel.
We realiseren ons dat we alleen tot mooie resultaten kunnen komen als collega’s plezier hebben in hun werk. Wij vinden we het ook belangrijk dat al onze collega’s een goede werk-privébalans hebben en zich kunnen blijven ontwikkelen. Daarom werken we met flexibele werktijden en is onze werkweek 36 uur. Dit doe je deels vanuit huis en deels op kantoor.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Nipv