Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Customer Loyalty Member LeadGeneratie Wonen
Employee | Sales & Relationship | Professional | Bunnik | 2021-12-13
Zoek jij de kans om een volgende stap te zetten in jouw carrière? Heb jij interesse in wonen en hypotheken en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Dan biedt ING jou hiertoe de mogelijkheid in het LeadGeneratie Team van Adviesteam Wonen!
Wat is onze ambitie?
ING wil de meest digitale bank van Nederland zijn én tegelijkertijd het verschil maken met persoonlijk advies wanneer dat nodig is. Extreem digitaal en extreem persoonlijk gaan daarmee hand in hand. Met passie en vakmanschap bieden de collega’s van Retail Advice persoonlijke meerwaarde aan digitale dienstverlening. De collega’s van Retail Advice zijn gezamenlijk dat wat de klant ziet, ervaart en beleeft als het gaat om persoonlijk advies: via call face to face of beeldgesprek.De ambitie van Retail Advice is helder: klanten helpen met vragen, digitaliseren, inspireren en het doen van duurzame DBZ verkoop via onze kantoren en de ING Servicepunten, klanten adviseren over wonen en vermogen in de advieskamer en via beeldgesprek en samen met het intermediair de hypothekenportefeuille van ING laten groeien.
Het kopen van een huis, en daarvoor afsluiten van een hypotheek, is misschien wel de belangrijkste financiële beslissing in een mensenleven. Geheel in lijn met onze purpose “Empowering people to stay a step ahead in life and in business” willen wij er onze klanten gemak bieden en ontzorgen bij deze impactvolle financiële beslissing. Immers, deze beslissing brengt onzekerheid met zich mee voor klanten.
Kan ik een “eigen huis” eigenlijk wel betalen? Waar kan ik advies krijgen? Welk advies past het beste bij mij? Wat heb ik nodig om met een adviseur in gesprek te gaan?
Op vragen als deze geven de Customer Loyalty Members van het LeadGeneratie Team Wonen een antwoord en zij helpen de klant meteen om een afspraak met een adviseur van Adviesteam Wonen in te plannen! Dat is mooi: een antwoord op de eerste prangende vragen én meteen voorbereid op een adviesgesprek.
Wat ga je precies doen?
Je werkt in een klantcontact team met 25 collega's op een Omnichannel Hub waar wij klanten antwoorden geven op hun vragen over wonen, in contact brengen met adviseurs van Adviesteam Wonen en advies geven via Beeldgesprek. Je zit dus dicht op het vuur! Samen met je collega’s ben je ervoor verantwoordelijk dat vragen van klanten van A tot Z beantwoord worden en er “goed gefilterde” afspraken worden ingeboekt bij de adviseurs van Adviesteam Wonen. En met “goed gefilterd” bedoelen wij dat de klanten die in gesprek gaan met een adviseur ook écht toe zijn aan advies.Met je collega’s zorg je ervoor dat klanten zich goed geholpen voelen: snappen wanneer een adviesgesprek wel of nog niet zinvol is en hoe zij zich daarop kunnen voorbereiden. Daarin willen we de klant in positieve zin verrassen en hun verwachtingen overtreffen. Je luistert goed naar de behoefte van de klant, en biedt waar mogelijk ook nieuwe of andere producten aan waarmee hij/zij nog meer geholpen is. Niet alleen denken in standaardoplossingen, maar net een stapje extra zetten. Een echte ‘klik’ met de klant tot stand brengen, daar gaat het om!
Met je team bepaal je elke dag met elkaar wie die dag precies wat gaat doen. De taakverdeling kan elke dag verschillen. Soms zal het werkaanbod gedurende de dag anders dan geschat zijn. Jij en je team spelen hier goed op in. Deze manier van werken betekent dat je binnen een dag op het ene moment vooral inbound telefonisch contact hebt met klanten, en dat je het andere moment vooral bezig bent om klanten outbound te bellen. Dit maakt je werk enorm afwisselend! Je legt het klantcontact goed vast in systemen, doorloopt alle klantprocessen op een goede manier, en houdt rekening met geldende wet- en regelgeving.
De Customer Loyalty Member C beschikt over excellente gespreksvaardigheden om toegevoegde waarde te leveren door op basis van de persoonlijke financiële situatie van de klant inzicht te geven in de (on)mogelijkheden betreffende de hypotheek. De Customer Loyalty Member B heeft hierin een voorbeeldfunctie en weet zijn collega’s verder te ontwikkelen.
Hoe is succes in jouw functie meetbaar?
Klantbeleving en -bediening: je inventariseert klantbehoefte en verplaatst je in de klantsituatie. Je achterhaald de “vraag achter de vraag” door middel van uitstekende analyse, je beantwoordt vragen correct en volledig, informeert klanten in een gesprek over hun mogelijkheden m.b.t. hypotheken en het adviesproces van Adviesteam Wonen. Dit is meetbaar in klanttevredenheidsonderzoeken zoals NPS en de kwaliteit indicatie van hypotheekadviseurs.Het realiseren van afspraken in de agenda van de adviseurs van Adviesteam Wonen. Dit is meetbaar in het aantal gesprekken dat je voert, conversie naar afspraken en de conversie van de door jouw ingeplande afspraken naar gesloten hypotheken (lees: de kwaliteit van de door jou ingeboekte afspraken voldoet aan het inboek- en acceptatiebeleid).
De duurzame verkoop van ING producten en diensten met een focus op hypotheekadvies en aankoop- en verkoopbegeleiding door Makelaarsland. Daarbij is het in het gesprek logisch om producten als woongerelateerde verzekeringen te bespreken.
Je werkt op een agile manier in zelfsturende teams volgens ‘onze’ Way of Working: je bespreekt met je team de performance, stelt verbeteracties vast, leert van en met elkaar en wordt daarmee iedere dag een beetje beter.
Wat bieden wij?
Een afwisselende baan met doorgroei mogelijkheid, eventueel ook naar hypotheekadviseur.Ruimte voor eigen ideeën, kennis en ervaring;
Veel eigen verantwoordelijkheid;
Aandacht voor en begeleiding bij jouw persoonlijke ontwikkeling;
De kans om het beste in jezelf naar boven halen;
Een baan met veel klantcontact met veelal enthousiaste klanten;
Een organisatie die niet alleen haar klanten, maar ook haar mensen een WOW-gevoel geeft!
Hoe ben je succesvol
We nemen slimme mensen zoals jij aan vanwege je potentieel! Onze grootste verwachting is dat je nieuwsgierig bent, steeds blijft leren en verantwoordelijkheid neemt. In ruil daarvoor ondersteunen wij jou om je te ontwikkelen tot een nog betere versie van jezelf. Verder beschik jij over:
Een afgeronde mbo 4 of hbo-opleiding.
Je beschikt over een WFT Basis certificaat. Het liefst beschik je ook over een Hypothecair krediet certificaat of je studeert ervoor.
Je bent sales gedreven en resultaat gericht.
Je bent flexibel en breed inzetbaar. Het is mogelijk om minimaal 24 en maximaal 40 uur te werken
Je bent een “samenwerker”, neemt initiatief en kunt goed omgaan met feedback.
Je hebt bij voorkeur ervaring in klantcontact.
Je hebt goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
Je hebt bij voorkeur een heldere en duidelijke stem.
Arbeidsvoorwaarden & voordelen
Wij willen ervoor zorgen dat je het juiste evenwicht kan vinden tussen je carrière en je privéleven. Meer informatie over onze arbeidsvoorwaarden vind je
.
De voordelen van werken bij ING zijn onder meer:
Een salaris afgestemd op je kwaliteiten en ervaring
24-27 vakantiedagen afhankelijk van het contract
Pensioenregeling
13e maand salaris
Individuele spaarbijdrage (BIS), 3,5% van je bruto jaarsalaris
8% vakantiegeld
Persoonlijke groei en uitdagend werk met eindeloze mogelijkheden
Hybride werken; je werkt zowel thuis als op kantoor
Een informele werkomgeving met innovatieve collega’s
Flexibel werken zodat nieuwe ideeën sneller tot leven komen
meer...
Meer vacatures van Ing