Inloggen - Registreer  

HR-adviseur

Altide - Beilen - 19-11-2023 Naar vacature  

Beilen, Varsseveld, Veldhoven en thuis
Arbeidscontract
24 - 36 uren per week
Per
direct
Sluitingsdatum
3 augustus 2022
Wil jij een baan die er écht toe doet? Een baan waarmee jij ervoor zorgt dat onze 240 medewerkers van grote waarde kunnen zijn in het leven van duizenden cliënten van onze opdrachtgevers? Wij zoeken bij Altide, een van de grootste zorgcentrales in Nederland, een creatieve en sprankelende HR-adviseur.

Heb jij er zin in om de managers en supervisors te adviseren en ondersteunen op het gebied van personele zaken, verzuim en goed werkgeverschap, vanuit HR-beleid dat je zelf verder mag maken? Dan ontmoeten we jou graag! 

Wat ga je doen?
Als HR-adviseur bij Altide BV ondersteun en adviseer je het management en de supervisors bij het werven en selecteren van nieuwe medewerkers, verzuimcases en alle relevante HR-onderwerpen. Je adviseert gevraagd en ongevraagd over de instroom, doorstroom en uitstroom van collega’s en analyseert verbeterpunten. De nadruk ligt daarbij op het behoud van medewerkers. Je levert een bijdrage aan het HR-beleid van Altide en voert dit uit. Zo zorg je voor een fijne werkomgeving voor je 240 collega’s van de nieuwe fusieorganisatie Altide met locaties in Beilen, Varsseveld en Veldhoven.

  • Je hebt een belangrijk aandeel in het werven en selecteren van nieuwe medewerkers. Je snapt hoe arbeidsmarktcommunicatie werkt en weet hoe je vacatures het beste kunt uitzetten. Daarvoor onderhoud je onder andere contact met diverse uitzendbureaus.
  • Je houdt je bezig met doelgerichte ontwikkeling van medewerkers vanuit strategische personeelsplanning en duurzame inzetbaarheid. Waarbij werkplezier en vitaliteit een belangrijke rol spelen. Dit doe je in samenwerking met de afdeling Leren & Ontwikkelen (L&O).
  • Je maakt mede het personeels- en opleidingsbeleid en ondersteunt in de uitvoering ervan.
  • Je begeleidt en ondersteunt management en supervisors bij de aanpak van diverse personele vraagstukken zoals persoonlijke ontwikkeling, arbeidsomstandigheden en arbeidsrecht. Ook ondersteun je hen in verzuimtrajecten, loopbaantrajecten en functioneringsproblemen van medewerkers.
  • Je voert HR-gerelateerde projecten uit en hebt coördinerende taken binnen het domein sociale zekerheid, zoals WIA, IVA en ERD.
  • Je onderhoudt het contact met de arbodienst van Altide.
  • Ook projecten op het gebied van recruitment, employerbranding, great place to work en banenevents neem jij op je. Vaak in samenwerking met onze communicatieadviseur.
  • Om betrokken te blijven bij alle collega’s en te weten wat er speelt, ben je regelmatig op onze drie locaties te vinden. Je standplaats (Beilen of Varsseveld) bepalen we samen (voorkeur Beilen).
Wie zoeken we?
  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van HR en enkele jaren ervaring in een soortgelijke functie. 
  • Je beschikt over een brede interesse, kennis en vaardigheden op het gebied van HR. 
  • Je beschikt over actuele kennis op het gebied van casemanagement verzuim op basis van het gedragsmodel van Falke & Verbaan.
  • Je stelt in samenwerking met je collega’s beleid op, maar staat net zo gemakkelijk met je voeten in de klei. 
  • Optimistisch, eenvoud, verbindend en vernieuwend: dat zijn onze kernwaarden. Herken jij je hierin? De kernwaarden geven aan wie we zijn als organisatie, hoe we omgaan met onze opdrachtgevers en cliënten en met elkaar als collega’s. Het is onze bedrijfscultuur. Iedere medewerker kent de kernwaarden en handelt hiernaar. Met deze kernwaarden weet je waarom we iets doen en op welke manier we dat doen. 
  • Je weet hoe je strategische en tactische vraagstukken benadert vanuit een HR-visie. Daarbij volg je niet alleen de juridische en verplichte kaders, maar kijkt naar wat goed is voor de medewerkers en voor het bedrijf door buiten de kaders te durven denken en doen.
  • Uitdagingen ga je creatief en proactief aan. Je toont initiatief en bent ondernemend. 
  • Je bent een professionele, prettige en open gesprekspartner voor de leidinggevenden en medewerkers en kunt goed samenwerken met anderen. Je beweegt gemakkelijk tussen de verschillende bedrijfsculturen van onze locaties. 
  • Zelfstandig werken vind je prettig, maar je komt in een groot team van leuke collega’s terecht. 
  • En niet onbelangrijk: je hebt humor! :)
Wat bieden wij jou?
  • Een dynamische baan waarbij je volop ruimte krijgt om deze samen met ons verder te ontwikkelen. Want we houden van collega’s die de regie pakken en initiatief nemen.
  • Een arbeidscontract voor onbepaalde tijd. De functie is voor minimaal 24 uur en maximaal 36 uur per week. 
  • Je krijgt de kans om jouw talenten en vaardigheden optimaal te benutten en te blijven leren en ontwikkelen via trainingen en (bij)scholingen. Bijvoorbeeld via het uitgebreide cursusaanbod van GoodHabitz.
  • Een team van deskundige en leuke collega’s en een fijne werksfeer in een maatschappelijk betrokken en innovatieve organisatie; 
  • Salaris volgens cao VVT / salarisschaal FWG 55, afhankelijk van ervaring en o.b.v. 36 uur)
  • Eindejaarsuitkering van 8,3%.
  • Pensioenopbouw bij het Pensioenfonds Zorg en Welzijn.
  • Laptop en telefoon van de zaak, met prima thuiswerkfaciliteiten
  • Gratis lidmaatschap van Espria Ledenvereniging: cadeautje bij je aanstelling!
  • Fit en gezond blijven vinden we heel belangrijk. Daarom kun je binnen Espria gebruik maken van een meer dan compleet aanbod op het gebied van vitaliteit. Vaak gratis of anders met korting. 
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Altide
Meer HR-adviseur vacatures