Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Allround Inkomensconsulent

Verum Artes - Alphen aan den Rijn - 29-04-2021 Naar vacature  

Allround Inkomensconsulent

Locatie:

Regio Alphen aan den Rijn

Duur opdracht:

6 maanden

Optie tot verlenging:

Ja, 2 x 7 maanden

Aantal uren per week:

32 - 36 uur

Startdatum opdracht:

z.s.m.

Taal:

Nederlands

Solliciteren kan t/m:

28 april 2021
Beknopte toelichting: Verum Artes zoekt momenteel in regio Alphen aan den Rijn binnen de publieke sector een Allround Inkomensconsulent.
Interessant? Lees dan verder.

Wat ga je doen?

Gemeente Alphen aan den Rijn is zoek naar een Allround Inkomensconsulent die gaat werken vanuit het team Inkomen op het serviceplein. De werkzaamheden vinden hoofdzakelijk thuis plaats. Je beschikt zelf over een goed werkende laptop en mobiele telefoon. Vakanties zijn altijd in overleg en zal altijd in afstemming met de rest van het team zijn. Je bent een vlotte leerling en je maakt jezelf snel bekend met de systemen (SuiteWIZ, Suwinet en DIS).. 

De taken en werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Je voert gesprekken met klanten, in het kader van voorlichting, advisering, rechtmatigheid en doelmatigheid.
  • Je verzorgt de intakegesprekken met klanten die een aanvraag levensonderhoud of bijzondere bijstand willen indienen.
  • Je handelt zelfstandig aanvragen levensonderhoud (bijstand) en bijzondere bijstand af.
  • Je stelt de beschikkingen op.
  • Je informeert klanten over de rechten en plichten.
  • Je beheert een eigen klantenbestand.
  • Je voert de regie op het participatietraject dat jouw klanten doorlopen.
  • Je verricht beëindigingsonderzoeken.
  • Naast de uitvoering van voornoemde taken voor de Participatiewet en Ioaw kan ook de uitvoering van de Tozo-regeling onderdeel uitmaken van de functie.

Goed om te weten

  • Er kan om een VOG gevraagd worden.

Skills waar jij in uitblinkt

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Zelfstandigheid.
  • Flexibiliteit (aangezien er aan elke aanvraag een wettelijke termijn vast zit die gehaald moet worden).
  • Resultaatgericht.
  • Accuraat.
  • Empathisch vermogen.
  • Samenwerkingsgericht (ook op afstand).
Laat in jouw cv duidelijk terugkomen waaruit blijkt dat je deze competenties bezit.

Wat er van je gevraagd wordt?

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo opleiding in de richting van SJD, MWD, Pedagogiek of vergelijkbaar. 
  • Je bent op korte termijn (uiterlijk per 10 mei 20201) beschikbaar voor 32 - 36 uur per week.
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de Participatiewet.
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met rapporteren en voorstellen doen.
  • Je minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de Participatiewet in een vergelijkbare functie.
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met voorliggende voorzieningen (recht op WW, ZW etc.) en fraude alertheid.
  • Je hebt aantoonbare kennis van het systeem SuiteWIZ (het kunnen raadplegen en aanvragen kunnen afhandelen).
  • Je hebt aantoonbare kennis van het systeem Suwinet (weten wanneer je dit mag gebruiken en hoe te gebruiken).
  • Je benoemt minimaal 2 referenties op het cv met bedrijfsnaam, contactpersoon en telefoonnummer.
  • Je cv is in het Nederlands opgesteld en is maximaal 4 enkelzijdige A4-pagina’s groot, voorzien van vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week.
Laat in jouw cv duidelijk terugkomen dat je aan de gevraagde eisen voldoet.
meer...



Meer vacatures van Verum Artes