Inloggen - Registreer  

Manager Customer Support Eurofins

Eurofins - via Jobsonline - Barneveld - 10-03-2024 Naar vacature  

Vacatureomschrijving

In deze functie word je verantwoordelijk voor de afdeling Customer Support / Analytical Service Management in Barneveld. Je bent met je team verantwoordelijk voor een optimale, efficiënte en effectieve service aan potentiële en bestaande klanten. Je opdracht is helder; je werkt toe naar een optimaal proces met een uniforme en klantgerichte aanpak. Als Manager Customer Support rapporteer je aan de Business Unit Manager. 

  • Coachen en dagelijkse aansturing van het Customer Support team
  • De overall sales strategie vertalen naar concrete activiteiten voor de afdeling Customer Support; Verantwoordelijk voor het (mede)bepalen van de koers van Customer Support binnen de organisatie;
  • Je draagt actief bij tot het verhogen van de klantentevredenheid;
  • Je bepaalt samen met het sales team hoe commerciële kansen in servicecontacten op een klantgerichte manier kunnen worden verzilverd;
  • Je stelt performance targets vast voor de afdeling en individuele medewerkers;
  • Je ziet toe op de operationele afhandeling en voortgangsbewaking van afwijkende diensten en producten;
  • Je signaleert problemen en risico’s in de in- en externe omgeving en knelpunten in werkprocessen en laat structurele verbeteringen doorvoeren, binnen de Customer Support organisatie, maar ook van buiten de Customer Support organisatie die impact hebben op de performance naar onze klanten;
  • Je bezoekt klanten met regelmaat;
  • Je stemt werkwijze en samenwerking af met de andere CS-afdelingen van de milieudivisies in BE & NL;
  • Je vertaalt klantwensen in operationele proceswijzigingen;
  • Begeleiden en managen van implementatie van nieuwe IT applicaties (EOL projectleiderschap, Comlims, ELIMS NG); 
  • Je signaleert mogelijkheden bij klanten en zet deze door binnen de organisatie.

Functie-eisen

Je hebt de drive en ambitie om verder door te groeien binnen Eurofins. Je hebt aantoonbare leidinggevende ervaring in Customer Service Management, bij voorkeur in een service- of productieomgeving.

  • BSc. of MSc. in Business Management, Science, Process Engineering of vergelijkbaar;
  • Technische affiniteit; kennis en de drive om milieu analyses te doorgronden;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring;
  • Leidinggevende ervaring in Customer Service, bij voorkeur in een service- of productieomgeving
  • Trackrecord in verbeteren. Ervaring met de implementatie van nieuwe IT-systemen is een pre;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
Persoonlijke eigenschappen: 
  • Klantgedreven en natuurlijke nieuwsgierigheid. In staat om anderen te inspireren om ook klantgedreven en natuurlijk nieuwsgierig te zijn.
  • Zelf startend, ondernemend en een gezonde dosis lef 
  • Analytisch onderlegd
  • In staat om data om te zetten in actionable aanbevelingen
  • Communicatief sterk, mondeling en schriftelijk op alle niveaus
  • Natuurlijk leiderschap
  • Inventief, zelfstandig met sterk oog voor het team
  • Creatief, pragmatisch en energiek
  • Resultaatgericht en overtuigend
  • Wil om de mouwen op te stropen en te doen wat er nodig is om projecten succesvol af te ronden

Aanvullende informatie

Additional information

Een uitdagende werkomgeving binnen een ambitieuze, internationale en sterk groeiende organisatie. De mogelijkheid om je verder te ontwikkelen binnen de organisatie en te verbreden richting bijvoorbeeld sales. Een marktconform salaris en goede secundaire voorwaarden. Een team met enthousiaste en gedreven collega’s. Kortom: een echte uitdaging voor een ambitieuze, energieke en creatieve professional die denkt in oplossingen!

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Eurofins
Meer Manager Customer Support Eurofins vacatures