Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Medior Adviseur Interne Communicatie ad interim

De Redactie - Leiden - 20-04-2024 Naar vacature  

Vacaturenummer: BASH10594
  • Leiden (Hybride)
  • 32 uur per week.
WhatsApp vacature alert

Wat ga je doen?

Als adviseur interne communicatie help je in eerste instantie de mensen van het vak specialisme HRM met advies en uitvoering. Dat doe je voor de gemeentelijke organisatie van Leiden en de omliggende gemeentelijke partners Leiderdorp, Oegstgeest en Zoeterwoude, regio Holland Rijnland en de Serviceorganisatie Zorg. Dit samenwerkingsverband van ondersteunende vak specialismen is vanaf 2023 gebundeld in het nieuwe cluster IDA (Interne Dienstverlening Advies) van de gemeente Leiden.

Als communicatieadviseur zorg je voor een adequate informatieoverdracht tussen het vakgebied HRM en alle belanghebbende collega’s die werkzaam zijn binnen de gemeente Leiden en haar partners. Naast advies over op de manier waarop informatie het beste gedeeld kan worden zorg je ook voor begrijpelijke content. De mooie uitdaging is dat je met meerdere organisaties tegelijk van doen hebt.

We zoeken een intern communicatieprofessional met positieve energie, met uitstekende adviesvaardigheden, een verbindende persoonlijkheid met een “hands-on” mentaliteit. Iemand die met een eigen, creatieve blik collega’s met elkaar in verbinding weet te brengen en te houden.

Wat ga je doen? Je maakt communicatieplannen en je voert ze ook uit. Je hebt overleg met projectleiders, teammanagers en collega’s, ook in de regio. Je bent hier op je plek als je van afwisseling houdt: je brainstormt, je adviseert, je maakt content, je denkt mee en je weet medewerkers op een creatieve manier te informeren, betrekken en inspireren. Onze ambitie met interne communicatie is groot, veel te doen voor een aanpakker die houdt van dynamiek en variatie in het werk. Bijvoorbeeld:

Collega’s van onze HR afdeling voorzien van communicatieadvies richting organisatie en regio;
  • Ondersteuning communicatie cluster IDA (interne dienstverlening en advisering);
  • Ontwikkelen en adviseren op het gebied van nieuwe organisatiebrede middelen;
  • Projectcommunicatie zoals vitaliteit, leren & ontwikkelen, veiligheid;
  • Arbeidsmarktcommunicatie;
  • Aanhaken op actualiteiten en losse interne-communicatievraagstukken in de organisatie;
  • Je bedenkt, maakt en zet communicatie-uitingen uit. Je geeft advies, maakt keuzes over wat wanneer te communiceren en via welke kanalen.

Wij zoeken iemand met

Eisen

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 5 jaar ervaring als communicatieadviseur;
  • Minimaal 3 jaar ervaring binnen een grote organisatie;
  • Visie op interne communicatie in een complexe organisatie;
  • Regie op interne communicatie voeren met organiserend vermogen
  • Ervaring in het geven van communicatieadvies (voorbeelden kunnen noemen);
  • Verbinder met ook creatieve oplossingen (voorbeelden kunnen noemen);
  • Vlotte pen, de vaardigheid om moeilijke materie eenvoudig op te schrijven.

Hier ga je werken

Leiden Stad van Ontdekkingen

Leiden is levendig, sociaal en ondernemend. Het is dé stad van kennis en cultuur, met een rijke historie. Daar zijn we trots op. Onze gemeentelijke organisatie kenmerkt zich door een collegiale en open werksfeer, met veel ruimte voor vernieuwende ideeën en een verfrissende blik. Onze medewerkers voelen zich verantwoordelijk en pakken hun werkzaamheden zelfstandig en professioneel op. Onze ambitie is om een wendbare organisatie te zijn die ook een goede afspiegeling is van de diverse inwoners van onze

stad. Het maakt niet uit wat je afkomst is, wat je gelooft of van wie je houdt; we willen een organisatie zijn waar iedereen zich thuis voelt!

Ons team

De groep interne communicatie telt 7 medewerkers en maakt deel uit van het team Communicatie & Participatie met 35 medewerkers. die het bestuur en de organisatie ondersteunen met bestuurs- en communicatieadvies. Je maakt onderdeel uit van de groep communicatieadviseurs die zich richt op specifiek met interne communicatie bezighoudt.

Ons team is onderdeel van de afdeling Bestuur & Communicatie en maakt tezamen met HRM, Informatie Voorziening, inkoop, Facilitair en Juridische Zaken deel uit van het cluster IDA.

Dit kan je verwachten

  • Het is een tijdelijke opdracht van 32 uur per week;
  • Startdatum: 13 mei 2024;
  • Opdrachtduur: 8 maanden;
  • Optie tot verlenging: ja, 1 maal 10 maanden;
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van De Redactie
Meer Medior Adviseur Interne Communicatie ad interim vacatures