Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Secretaris Bezwaarschriftencommissie
Wij zoeken een Secretaris bezwaarschriftencommissie voor onze opdrachtgever, een gemeente in de provincie Flevoland. De opdracht heeft een doorlooptijd van 6 maanden en inzet is gewenst vanaf 32 uur per week. Heb je tevens ervaring met klachtenafhandeling? Lees dan vooral verder!
Functieomschrijving
Het cluster Juridische Zaken valt onder het Team Personeel & Organisatie, Communicatie, Juridische Zaken, en bestaat verder uit twee administratief juridisch medewerkers, een strategisch jurist, twee juridisch adviseurs, waarvan één ook controller, de privacy officer en de Functionaris Gegevensbescherming.Als secretaris van de commissie bezwaarschriften ben je de drijvende kracht achter de commissie. Je vormt samen met de administratief juridisch medewerkers het secretariaat van de commissie bezwaarschriften.
De gemeente gaat ambtelijk horen. Je onderzoekt de mogelijkheden daartoe en verzorgt vervolgens de (formele en procesmatige) implementatie van het ambtelijk horen. Omdat het ambtelijk horen nieuw binnen de gemeente is, is het aan jou de uitdaging om hier naar jouw eigen inzicht invulling aan te geven. Je krijgt hierin veel vrijheid.
Jouw takenpakket wordt verder aangevuld met de rol van klachtencoördinator.
Juridisch ben je breed inzetbaar, zowel in het fysieke als sociale domein. Je bent in staat om onder (tijds)druk te schakelen tussen verschillende onderwerpen en daarbij het overzicht en het doel voor ogen te houden. Je bent punctueel, hebt oog voor beslistermijnen en bent sterk in planmatig werken. Je bent resultaat- en klantgericht en beschikt over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden.
- coördineert de behandeling van de bezwaarschriften en bewaakt de voortgang;
- implementeert het ambtelijk horen;
- begeleidt het ambtelijk horen. en stelt de beslissing op bezwaar op;
- ingeval van een hoorzitting door de commissie bezwaarschriften bereid je het proces van de hoorzitting voor en na de hoorzitting stel je namens de commissie het advies op. en de advisering inhoudelijk voor;
- eindverantwoordelijk voor de klachtenafhandeling.
Functie-eisen
Eisen:
Je hebt een onderzoekende analytische instelling en komt tot duidelijke adviezen. Hoewel je zelfstandig werkt, voel je goed aan wanneer afstemming nodig is.Verder beschik je over het volgende:
- een afgeronde opleiding rechten op minimaal hbo-bachelor niveau;
- minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jurist bij een gemeentelijke organisatie, bij voorkeur als secretaris commissie bezwaarschriften. Meer specifiek heb je actuele kennis van de Algemene wet bestuursrecht, het omgevingsrecht en wetgeving in het sociaal domein.
- zorgvuldig, stelt hoge eisen aan de kwaliteit van je werk en je bent communicatief sterk en samenwerkingsgericht.
Wensen:
- bij voorkeur heb je een opleiding tot mediator gedaan of beschik je over mediation-vaardigheden.
Meer vacatures van Vijverberg Interim Juristen