Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Digitaal Strateeg

ABN AMRO Bank - via Marketingcarriere.nl - Amsterdam - 05-05-2021 Naar vacature  

Bij Customer & Digital Experience (CDX) bedenken en bouwen we de online winkel van ABN AMRO Retail. Vanuit de overtuiging dat bankieren altijd makkelijker en persoonlijker kan, ontwikkelen we oplossingen die klanten meer regie over hun bankzaken geven. Met een gigantische databerg als basis en ons unieke usability lab als teststation, bouwen we agile aan digitale diensten die klanten verrassen én vooruit helpen. En daar kun jij bij helpen!

Als
Online Domein Specialist Digital Service
zorg je samen met je collega's in het E-commerce & Engagement Team Digital Service dat onze klanten nog makkelijker en met plezier digitaal kunnen bankieren.

E-commerce & Engagement bestaat uit 7 teams. Jij werkt binnen team Digital Service in een multidisciplinair team en hebt alle expertises in je eigen team om ideeën van A tot Z uit te werken. Denk aan data analisten, copywriters, een optimalisatiespecialist en een visual designer. Het voornaamste doel van team Digital Service is het digitaal zelfredzaam maken van onze klanten. Hiervoor maken we klanten bekend met de vele digitale mogelijkheden die we als ABN AMRO bieden, begeleiden we klanten naar het juiste digitale kanaal en zorgen we ervoor dat zijn digitale journey zo goed mogelijk verloopt. Het is een team met veel dynamiek. Er wordt hard gewerkt, maar er gaat vooral geen dag voorbij dat er niet wordt gelachen.

Je werk

Als Online Domeinspecialist van het Digital Service team ben je dé consultant die zelf innovatieve oplossingen bedenkt om online prestaties, het digitale serviceniveau en de klanttevredenheid te verhogen. Naast het bedenken van deze oplossingen, neem je ook het voortouw en de verantwoordelijkheid voor de uitrol hiervan, uiteraard samen het team en andere stakeholders. Verbeterkansen baseer je op actuele, brede domeinkennis van de markt, klant, bankprocessen en nieuwe technieken. Je zet hiervoor data, analyses en andere inzichten in.

Je zorgt ervoor dat stakeholders zoals de development teams, klantkanalen, maar ook afdelingen verantwoordelijk voor communicatie en klantcontact overtuigd zijn van jouw voorstel en dat het E-commerce & Engagement team weet hoe ze de online klant beter kunnen bedienen en begeleiden richting ‘Personal Banking in a Digital Age’. De focus is nooit op één enkele oplossing. Je hebt meerdere lijntjes uitstaan en weet hieraan de juiste prioriteit te geven met het oog op succes. Oplossingen kunnen ook van buitenaf komen.

Binnen je team ben jij – naast de specifieke onderwerpen - verantwoordelijk voor het kennisniveau. Jij weet wat de het digitale kanaal van de bank nodig heeft en dat helpt je andere afdelingen te overtuigen van veranderingen die je voorstelt. Je werkt direct samen met het Hoofd van Digital Service en zorgt ervoor dat hij actiematig en resultaatgericht kan scoren op de voorzet van jouw nieuwe initiatieven.

Tot slot ben je onderdeel van het Extended Leadership Team van CDX. Dat houdt in dat er ook team overstijgende onderwerpen zijn binnen E-commerce & Engagement of CDX waar jouw expertise voor wordt gevraagd.

Je bent een pionier op nieuwe onderwerpen en hebt het ownership om zelf aan oplossingen te werken. Voorbeelden van jouw werk zijn het opzetten van automated marketing campagnes om klanten bekend te maken met online self-service mogelijkheden en ze zoveel mogelijk self service handelingen te laten verrichten. Je bedenkt ook hoe je door optimale service journeys, klanten enthousiasmeert om andere producten van ABN AMRO te gebruiken. Jij bedenkt de ideale digitale oplossing om onze services vindbaar en zichtbaar te maken en gebruikt hiervoor verschillende middelen zoals: email, notificaties in de app, display en message cards om dit doel te bereiken. Je analyseert, monitort campagnes en journeys en stuurt bij op basis van deze inzichten en uitkomsten.

Daarnaast stem je af met stakeholders over nieuwe functionaliteiten en prioriteiten, en bereid je de implementatie van campagnes en nieuwe digitale oplossingen voor.

Werkomgeving

Je gaat aan de slag bij een klantgroepenteam van E-Commerce & Engagement. Je raadt het al: dat is het team dat zich focust op de klant. En zijn/haar gedrag weet te sturen richting het gebruik van digitale contactvormen. Hierin krijg je alle vrijheid en verantwoordelijkheid om onze ‘klassieke’ klantbediening te transformeren naar een nieuwe vorm van klantcontact. Je helpt zowel de klant als de bank om zelfredzaam te kunnen zijn en geeft de voorzet richting geografische onafhankelijkheid (waar het andere team zich op focust).

Voor zowel klant als medewerker moet het logisch zijn op welk moment hij/zij zich waar in de digitale funnel begeeft. Daarbij gaat het om de juiste techniek of toepassing op het juiste moment, maar ook de klantbeleving. Er zullen thema’s zijn die het gedrag van de klant beïnvloeden om zelfredzaam bankieren te vergroten en die thema’s weet jij boven water te krijgen.

Het succes van onze organisatie staat of valt met de kwaliteit van onze mensen en de ideeën die zij hebben. Echt verrassende inzichten en innovatieve oplossingen voor onze klanten ontstaan door een samenspel van culturen, kennis en ervaring. Daarom is diversiteit voor onze organisatie ontzettend belangrijk. Om ervoor te zorgen dat iedereen binnen ABN AMRO zijn of haar kwaliteiten kan ontplooien, stimuleren we een inclusieve cultuur waarin alle collega’s zich betrokken en gewaardeerd voelen.

Wat ga je doen?

  • Je promoot het gebruik van de digitale kanalen en services van ABN AMRO
  • Je stuurt op activatie vanuit service journeys en cross-sell en upsell
  • Je gebruikt service/communicatie middelen om op (langere termijn) ook sales te vergroten, denk hierbij aan email, display en in-app bannering
  • Op basis van data onderzoek je touchpoints, triggers en (marketing)kanalen waarmee je klanten verleidt tot het gebruiken van bepaalde producten en services
  • Dat doe je d.m.v. marketing automation, eenmalige campagnes, always on campagnes, klantdialogen en andere triggers
  • Je initieert, implementeert, coördineert en evalueert campagnes, bijvoorbeeld om klanten zoveel mogelijk services digitaal te laten gebruiken
  • Je werkt nauw samen met andere teams binnen E-commerce & Engagement, data teams, development teams en externe bureaus.
  • Je adviseert en overtuigt waar nodig stakeholders over het optimaliseren en verbeteren van de digitale customer journey.
  • Het team is groeiende en tot het op volle sterkte is werkt iedereen ook operationeel mee; daarom verwachten we van je dat je strategische plannen kunt maken, maar deze ook uit kunt voeren.

Je profiel

Je beschikt over een ondernemersgeest om jouw ideeën in samenwerking met andere teams en afdelingen in de bank op te zetten. Dat doe je met enthousiasme over digital, maar je kunt ook een digitale business case opzetten. Je weet mensen te overtuigen en motiveren en snapt wie je zowel binnen de organisatie als extern in beweging moet krijgen.

Je bent een strateeg, maar kunt jouw ideeën omzetten tot (deel)projecten waar je samen met het hoofd resultaten aan weet te verbinden en waar het team acties aan kan koppelen.

  • Minimaal 5 jaar digital marketing werkervaring bij voorkeur in een commerciële setting
  • Ervaring in het managen en overtuigen van diverse stakeholders binnen corporate omgevingen
  • Kennis van digitale klantbediening met als doel verhogen van gebruik van het digitale (contact)kanaal en de klanttevredenheid daarover
  • Ervaring met de inzet van zowel paid als owned media;
  • Ervaring of bovenmatige affectie met marketing automation
  • Ervaring in het werken vanuit digitale customer journeys en het bedenken van testplannen om oplossingsideeën te valideren
  • Ervaring met het ontwikkelen van groei- en/of efficiency plannen voor lange en korte termijn en het opstellen van business cases
  • Je hebt sterk ontwikkelde analytische skills: je kunt data in een complexe omgeving interpreteren en vertalen en weet uitkomsten te vertalen naar concrete oplossingen
  • Je hebt een winnaarsmentaliteit en je streeft naar concrete resultaten. Meten is weten!

Wij bieden

Een greep uit onze uitstekende arbeidsvoorwaarden:
  • Wij bieden je veel ruimte om te groeien en de vrijheid om het beste uit jezelf te halen.
  • Bij deze rol hoort een bruto salaris tussen 64.995 en 92.840 op basis van een 36-urige werkweek (er is ruimte voor flexibel werken). Inschaling op basis van kennis, ervaring en gelijke beloning (equal pay).
  • 5 weken vakantie per jaar.
  • Een persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.000 per jaar
  • Een OV-jaarabonnement of vervoersbudget, afhankelijk van de functie
  • Wil je er voor langere tijd even tussenuit? Dan kun je 1 tot 6 maanden een sabbatical nemen, waarbij je de eerste 3 maanden 40% van je salaris krijgt.
  • Je krijgt elk jaar 5 ‘Banking for better days’, die je kunt besteden aan de ontwikkeling van jezelf, iemand anders of de maatschappij.
meer...



Meer vacatures van ABN AMRO Bank