Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Stichting Bergweide roept kandidaten op voor de invulling van een binnen de Raad

Bergweide - via Bestuurderscentrum - Heerlen - 10-04-2024 Naar vacature  

Heerlen (L) | Zorg l Bezoldigde functie (passende vergoeding) | Sluitingsdatum: 23 april 2024.
De Raad van Toezicht van Bergweide bestaat uit 5 leden en houdt toezicht op het besturen van de organisatie door de eenhoofdige Raad van Bestuur en op de algemene gang van zaken binnen Bergweide.

Taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden van de Raad van Toezicht en de Bestuurder zijn in de stichtingsstatuten en reglementen vastgelegd. De Raad van Toezicht en de bestuurder werken volgens de uitgangspunten van de Zorgbrede Governancecode 2022.

Binnen de Raad van Toezicht van Bergweide ontstaat per 1 januari 2025 een vacature voor

een toezichthouder t.b.v. de invulling van de portefeuille

financiën en vastgoed

en beoogd voorzitter Auditcommissie Financiën, Bedrijfsvoering en Vastgoed

 
De Raad van Toezicht houdt integraal toezicht op de realisatie van de doelstellingen van Bergweide, het beleid van de Raad van Bestuur en de algemene gang van zaken. De Raad van Toezicht staat de Raad van Bestuur met advies terzijde en treedt op als sparringpartner en kan op eigen initiatief advies uitbrengen aan de Raad van Bestuur indien men dit uit hoofde van hun taak en verantwoordelijkheid gewenst acht. De Raad van Toezicht houdt toezicht op het functioneren van de Raad van Bestuur en vervult haar rol van werkgever ten opzichte van de Raad van Bestuur als collegiaal bestuur en de individuele leden afzonderlijk.

Van alle leden van de Raad van Toezicht van Bergweide wordt verwacht dat zij:
  • De missie en de statutaire doelstellingen van de Stichting onderschrijven en in staat zijn met kennis en ervaring een bijdrage te leveren aan het bewaken van de identiteit, de kwaliteit, de continuïteit en de strategische koers van Bergweide;
  • In teamverband kunnen en willen opereren, waarbij wordt uitgegaan van een onafhankelijke opstelling en groot verantwoordelijkheidsgevoel; leden van de Raad van Toezicht besluiten zonder last of ruggenspraak;
  • Beschikken over bewezen bestuurlijke kwaliteiten en ervaringen;
  • Zich blijvend verdiepen in de ontwikkelingen op het gebied van de gezondheidszorg in het algemeen en de ouderenzorg in het bijzonder;
  • Een juist evenwicht hanteren in betrokkenheid en bestuurlijke afstand;
  • Het vermogen en de attitude bezitten om toezicht te houden op het bestuur van de organisatie, de bestuurder met raad bij te staan en tot klankbord te dienen;
  • Bekendheid hebben met (regionale) netwerken, samenwerkingsorganen of overheden op het terrein van de gezondheidszorg;
  • Bekend zijn met de organisatiecultuur van een waardegedreven organisatie;
  • Het vermogen hebben om met een brede blik naar een organisatie te kijken;
  • Het vermogen hebben om situaties vanuit verschillende perspectieven te zien en te kunnen verwoorden;
  • Beschikken over een bij de functie passend kennisniveau, organisatiesensitiviteit, zelfstandigheid en strategisch inzicht;
  • Ieder lid van de Raad van Toezicht moet in hoofdlijnen het totale beleid kunnen beoordelen en daarnaast over specifieke deskundigheden beschikken voor het vervullen van zijn/haar taak, en
  • Een regionale binding hebben.

Voor de invulling van de portefeuille financiën en vastgoed worden de volgende aanvullende competenties gevraagd:
  • Financieel-economische en bedrijfskundige kennis;
  • Kennis en ervaring op het gebied van vastgoedfinanciering en risicomanagement;
  • Ervaring in de zorgsector is gewenst en
  • Kennis en ervaring op het gebied van ICT geldt als een pre.
Bergweide kent de leden van de Raad van Toezicht een passende vergoeding toe.
Bij de selectieprocedure worden de Ondernemingsraad en de Cliëntenraad van Bergweide alsmede de bestuurder betrokken.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Bergweide