Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Adviseur Woonservice

Rochdale - Amsterdam - 08-04-2021 Naar vacature  

  • Woonservice/verhuur
  • Contract
  • 32 - 36
  • Direct naar

Over de functie

Aanscherpen van de processen, strategie en beleid van de afdeling Woonservice.

Die uitdaging heb jij als adviseur Woonservice.

Hallo adviseur Woonservice!

Werk samen met zo'n 400 collega's aan een fijne leefomgeving van ruim 80.000 huurders in Amsterdam, Diemen, Zaanstad, Landsmeer en Purmerend. Welkom bij de afdeling Woonservice! De afdeling die direct in verbinding staat met onze (potentiële) huurders. Het team Woonservice geeft uitvoering aan het verhuur- en mutatieproces. En dat voor heel Amsterdam en omstreken. Dit betreft zowel de verhuur van sociale woningen, als vrije-sector-woningen en eventueel (woning gebonden) parkeervoorzieningen.

Als adviseur Woonservice adviseer je de manager van alle relevante ontwikkelingen en ontwikkel je toepasbaar beleid in het verlengde van de organisatiebrede doelstellingen. Hierbij werk je nauw samen met je directe ervaren collega adviseur en met andere organisatieonderdelen zoals asset management en adviseur strategie. Ook ben je aangesloten bij de externe partijen zoals zorginstellingen, gemeenten en andere corporaties. Op deze manier creëer je intern en extern draagvlak, ben je betrokken bij diverse projecten met als resultaat praktische toepasbare oplossingen. Je maakt beleid, initieert en begeleidt projecten zoals bijvoorbeeld AVG, Woningdelen, neemt deel aan meerdere in-en externe projecten zoals de implementatie van het nieuwe archiefbeleid en adviseert de medewerkers bij complexe materie.

Jouw werkdag

Samen met je directe collega voorzie je de manager Woonservice van input voor de strategie en visie van de afdeling. Je zorgt dus dat je continue op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen in je vakgebied en start de dag met het lezen van het meest recente nieuws op het gebied van woonservice, huurrecht, sociale woningbouw, politiek en woningcorporaties. Aansluitend neem je deel aan het tweewekelijks managementteam overleg. Hier staat het nieuwe systeem voor de woonruimteverdeling en het passend maken van de woningen voor kwetsbare doelgroepen op de agenda. Ter voorbereiding neem je de input vanuit de projectgroep “woonruimteverdeling” mee. Je kent de visie van de gemeenten, de zorginstellingen en Woningnet en komt dus goed beslagen ten ijs.

Je volgt een lunchwebinar die gaat over de aangepaste Woningwet. Zo spijker je gelijk je kennis bij over de mogelijkheden voor het middensegment en de verduurzaming. Handig voor volgende week als je met de assetmanager spreekt.

Om 14:00 uur staat de maandelijkse online meeting gepland met de teamleiders van Woonservice om van hen te horen welke nieuwe inzichten zij hebben met betrekking tot het verhuur-proces. Deze input wil je immers helder hebben. Je hebt deze namelijk nodig om te gebruiken voor het verbeterplan dat volgende week klaar moet zijn. Om goed inzicht en juiste data omtrent de doorlooptijden te krijgen, loop je nog even langs bij de adviseur Bedrijfsvoering. Alleen met de juiste data kun jij de beste analyses maken.

Je legt nog een laatste hand aan de presentatie die je morgen verzorgt tijdens het koerscafé zodat ook alle medewerkers weer op de hoogte zijn van de plannen en ontwikkelingen binnen Woonservice. Voordat je de dag tevreden afsluit bel je met je collega van Strategie voor een finale check, je wil namelijk precies in lijn liggen met de koers van de organisatie. Je hebt nu al zin in morgen. Een uitdagende dag die begint met een netwerk bijeenkomst waar alle corporaties in Amsterdam bij aangesloten zijn. De middag heb je gereserveerd om de projectplannen uit te werken en uit te voeren.

Leuke werkdag? Voor deze vacature van adviseur Woonservice heb je het volgende in huis:

  • minimaal hbo werk- en denkniveau;
  • kennis van volkshuisvesting, huurrecht, woningwet en inzichten op de effecten van de ontwikkelingen op de bedrijfsvoering;
  • kennis van en minimaal 5 jaar ervaring met het verrichten van complexe onderzoeken, methoden en technieken op het gebied van beleidsvorming;
  • je hebt ervaring met projectmatig werken, bent analytisch en kan snel schakelen;
  • een flinke dosis enthousiasme en je bent flexibel, resultaatgericht, klantgericht en gericht op samenwerken.
  • je bent relationeel sterk, een verbinder; binnen de eigen afdeling, de rest van de organisatie en relevante externe stakeholders.

Werk samen voor de straat

Woningcorporatie Rochdale huisvest zo’n 80.000 mensen in de regio Amsterdam. Huisvesten is veel meer dan alleen het bieden van woonruimte: het gaat om je huis, je straat én je buurt. Samen werken wij elke dag aan de kwaliteit van woningen, de leefbaarheid van onze straten en het contact met onze bewoners. Want ons werk draait uiteindelijk om mensen.

We staan voor een mooie opgave en daarom zijn we als bedrijf volop in beweging. Van onze medewerkers vraagt dat creativiteit, denk- én daadkracht. Tegelijkertijd is er veel ruimte voor initiatief en biedt het kansen jezelf te ontwikkelen terwijl je werk een positieve maatschappelijke impact maakt.

In ons kantoor aan het Bos en Lommerplein heerst een open sfeer. En onze bereikbaarheid is prima, want de tram stopt voor de deur en ons kantoor ligt letterlijk boven de A10.

Stap over de drempel

en ga aan de slag als adviseur Woonservice. Samen met collega’s die net als jij trots zijn op de maatschappelijke rol die wij vervullen voor onze huurders. Je inzetten voor de buurt en een positieve bijdrage leveren aan een fijne leefomgeving voor bewoners geeft voldoening. Daarnaast is er veel ruimte voor je professionele ontwikkeling en krijg je op basis van 36 uur per week:

  • een inschaling in schaal J van de cao Woondiensten, met een bruto maandsalaris van maximaal € 4.971,-;
  • een bijdrage aan je pensioenpremie via Stichting Pensioenfonds Woningcorporaties (SPW);
  • flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit huis te werken;
  • een reiskostenvergoeding van 100% voor ov of een reiskostentegemoetkoming voor de auto;
  • een eindejaarsgratificatie, afhankelijk van prestaties van de totale organisatie;
  • bijna 24 vrije dagen per jaar en 8% vakantiegeld;
  • een jaarlijks opleidingsbudget, waarmee je trainingen kunt volgen en jezelf kunt ontwikkelen.
  • een stoelmassage, vers fruit, zit-/stabureaus en vitaliteitsprogramma ‘Vitaal Centraal’ zodra we weer, conform de Corona maatregelen, invulling kunnen geven aan samenwerken op kantoor;
  • verfrissende activiteiten zoals de zomeracademie, zomerborrel, lunchsessies en ons koerscafé.

Lever jouw bijdrage en werk samen voor de straat met Rochdale!

Niet wachten, maar direct – en sowieso voor 25 april 2021 – solliciteren via de rode sollicitatiebutton. We zien jouw motivatie en cv graag verschijnen. Kom maar op!

meer...



Meer vacatures van Rochdale