Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Ad Alliance

Screenforce - Hilversum - 29-04-2021 Naar vacature  

Ad Alliance is op zoek naar een enthousiaste en ervaren Campagne Strateeg binnen onze afdeling Campagne Strategie!

Wie zijn wij?

Het Campagne Strategie team bestaat uit jonge en diverse professionals en is onderdeel van de afdeling ALLY* bij Ad Alliance. De campagnestrateeg fungeert als hoofdaannemer van brede campagnebriefings vanuit de Client Leads (Sales). Op basis van de doelstellingen wordt een campagnestrategie geschreven, met de middelinzet en media- en programmakeuzes voor een effectieve campagne. Dit is de kern van de rol.

Je overweegt hierbij alle doelgroeprelevante kanalen uit ons mediaportfolio (van RTL4 tot Discovery en van Twitter tot onze food-influencers). De middelen variëren van bijvoorbeeld reguliere TV-spot en billboarding tot programmasponsoring en omvangrijke branded content partnerships met The Voice of Holland of bijvoorbeeld 24Kitchen.

Bij een deel van de briefings wordt hierbij nauw samengewerkt met de Contentstrategen, onze experts op het gebied van branded content. Vervolgens wordt bewaakt hoe de creatieve invulling vanuit de creatieve- en vormgevingsteams, perfect past op deze strategie.

Ad Alliance verzorgt de reclameverkoop voor de on- en offline mediakanalen van o.a. RTL Nederland, A+E Networks, Discovery Benelux, Viacom, The Walt Disney Company Benelux en Ziggo Sports. We verzorgen tevens de reclameverkoop van het Twitter-platform en de online videovoorraad van het DPG-netwerk inclusief de voormalige Sanoma-titels zoals Nu.nl. Ons netwerkt levert massabereik en toegang tot specifieke doelgroepen. We bieden een breed scala aan cross mediale campagne-oplossingen met een focus op video. Voor elke klantvraag hebben we een doeltreffende en creatieve oplossing van de strategie tot de executie.

Binnen Ad Alliance is ALLY de creatief-strategische bondgenoot: hét team van campagne- en content strategen, creatieven, vormgevers, productieprofessionals, digitale experts en projectmanagers om campagnes echt onvergetelijk te maken. Op basis van de adverteerdersbriefing schrijft ALLY de campagnestrategie, bedenkt het creatieve concept, schrijft een effectief mediaplan en kiest de meest efficiënte productie-oplossing.

De experts van het projectmanagement zorgen uiteindelijk voor de gehele uitvoering van de campagne. Wanneer er al een campagnestrategie is bepaald, door bijvoorbeeld de adverteerder of het mediabureau, kan ALLY ook worden ingeschakeld voor creativiteit en advies over de best passende doorvertaling naar onze media en programma’s.

Werkzaamheden

  • Scherp krijgen van de adverteerdersbehoefte via o.a. debrief
  • Doorvertalen de adverteerdersbriefing naar een goed onderbouwde campagnestrategie en media- en middelenmix.\
  • Adviseren op gebied van campagnedoelstellingen, doelgroepen en platformen.
  • Het onvergetelijke plan wordt samen met Sales overtuigend gepresenteerd aan adverteerder en/of mediabureau.
  • Begeleiden en ontwikkelen van het gehele creatief & strategische proces en het adviseren van de media tactics met in- en externe relaties.
  • Overdracht aan Productie en Project Management Team om te zorgen voor effectieve uitvoering.
  • Optimaal samenwerken binnen het eigen team en bij Ad Alliance met name met Contentstrategen, Productie- en Projectmanagement, Research, Client Leads en Creatief Strategen.

Dit ben jij

  • Beschikt over goede strategiekennis en minimaal 5 jaar ervaring in het medialandschap met een focus op televisie en digitaal.
  • Hebt een brede woordenschat met een kernachtige en doeltreffende schrijfstijl en kent het vakjargon. Je schrikt niet van het verzoek “kun je het in het Engels doen?”.
  • Je voelt je thuis en spreekt de taal in de wereld van marketingcommunicatie, strategie en media.
  • Heeft tijdens een project direct contact en verbinding met mediastrategen, adverteerders en soms reclamebureaus.
  • Je werkt zelfstandig met oog voor de doelstellingen van de collega’s om je heen en de andere Ad Alliance teams.
  • Open minded en nieuwsgierig naar nieuwe ontwikkelingen en verrassende alternatieve oplossingen.
  • Je bent in staat om complexe marcom en content vraagstukken snel te ontleden en te vertalen in een concrete oplossing

Wij bieden

  • Een interessante en inhoudelijke functie met veel afwisseling en verantwoordelijkheid.
  • Een marktconform salaris en goede secundaire voorwaarden (o.a. laptop, salesbonus, smartphone en mobiliteitsregeling).
  • Je werkt vanuit je homeoffice en ons kantoor in Hilversum (Mediapark) dat per 1 januari 2021 is geopend conform de modernste inrichting en (afstandswerk-)functionaliteiten.
  • Training en opleiding.
  • Volop kansen om je te ontwikkelen in deze functie.
  • Leuke collega’s en een goede, ambitieuze werksfeer (“een start-up met ervaren bouwstenen”).
  • Een kantoor met goede parkeergelegenheid en dichtbijgelegen treinstation.
meer...



Meer vacatures van Screenforce