Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Senior adviseur marketing en communicatie

Communicatiemensen.nu - Den Haag - 03-05-2021 Naar vacature  

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) is op zoek naar een senior adviseur marketing en communicatie. Benieuwd? Lees snel verder. Echt wat voor jou? Dan ontvangen we graag je sollicitatie.

Organisatie

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) representeert de 355 Nederlandse gemeenten. Dat doet de VNG ook binnen het actieprogramma Zorg voor de Jeugd met als doel de jeugdhulp, jeugdbescherming en jeugdreclassering merkbaar en meetbaar steeds beter te maken voor kinderen, jongeren en gezinnen. Dit zodat ze op tijd passende hulp ontvangen. Het programma is een gezamenlijk initiatief van de gezamenlijke branches Zorg voor de Jeugd, de cliëntorganisaties, de gezamenlijke beroepsgroepen, de VNG en de ministeries van VWS, J&V en OCW.

In de dagelijkse samenwerking tussen het Ondersteuningsteam Zorg voor de Jeugd (OZJ) en alle partijen in en om de jeugdhulp en professionals gebeuren veel goede en mooie dingen. De leermomenten en successen willen ze goed zichtbaar maken als collectieve verbetering. Het OZJ bevindt zich in de eindfase en richt zich op het overdraagbaar, zichtbaar en vindbaar maken van producten en kennis. Daarbij is oog voor de hogere doelen (veranderopgaven) die verder strekken dan de looptijd van het programma en de samenhang tussen de verschillende activiteiten binnen het OZJ.

Als senior adviseur marketing en communicatie ben je verantwoordelijk voor effectieve verbinding met alle (landelijk en regionaal) betrokken partijen, professionals en media. Hierbij gaat het niet alleen om het instrument communicatie, maar nadrukkelijk ook om product en distributie. Zo ontstaat er een vliegwieleffect van de geleerde lessen en kennis, waar iedereen in het land gebruik van kan maken. Jouw rol is het strategisch neerzetten van de marketing voor het gehele OZJ en de aansturing van de communicatiemedewerker(s). Je verzorgt tevens de afstemming met het ministerie van VWS, waar de communicatie voor het bredere programma Zorg voor de Jeugd is belegd. Je bouwt voort op de reeds opgestelde (deel)strategie en een uitgevoerd intern communicatieonderzoek. Het OZJ is op zoek naar een zeer ervaren strategisch marketingspecialist die sturing geeft aan een meer effectieve marketing vanuit het OZJ en vanuit zijn/haar expertise bijdraagt aan de vier genoemde veranderopgaven en de borgingsstrategie. De functie is gepositioneerd binnen het coördinatieteam van het OZJ. Je werkt vooral nauw samen met de programmamanager, de netwerkcoördinator en de strategisch procesregisseur.

Functie

  • Je implementeert de marketingstrategie, deelstrategieën en deelplannen, gericht op een lerende beweging in het jeugddomein en in aansluiting op de borgingsstrategie;
  • Je houdt je bezig met projectmanagement over de totale marketinginzet;
  • Je adviseert m.b.t. tot alle mogelijke marketing- en communicatievraagstukken;
  • Je stuurt de communicatiemedewerker aan binnen het OZJ;
  • Je stemt af met het ministerie van VWS / programmasecretariaat Zorg voor de Jeugd.

Functie-eisen

  • Je hebt academisch werk- en denkniveau;
  • Je hebt minimaal 10 jaar ervaring in het aansturen van medewerkers op het gebied van marketing en communicatie;
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als eindverantwoordelijke voor marketing in zijn volle breedte in een complexe profit-omgeving;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als strategy director bij een landelijk reclamebureau;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als onderzoeker m.b.t. marketingonderzoek;
  • Bij voorkeur heb je aantoonbare ervaring met lokale/regionale strategische communicatieplanning in meerdere jeugdregio’s;
  • Bij voorkeur ben je in staat om snel communicatieplannen tot uitvoering te brengen, dit kan je aantonen door ervaring met kortlopende (interim)opdrachten;
  • Bij voorkeur heb je ervaring met overheidscommunicatie, zowel op departementaal als gemeentelijk niveau;
  • Bij voorkeur heb je ervaring als hoofdredacteur van blad of krant, voor professionals of personeel;
  • Bij voorkeur kan je goed schrijven, tot uitdrukking komend in bijvoorbeeld columns en/of e-books.

Aanbod

De opdracht start z.s.m. t/m 31 december 2021 voor 16-24 uur per week.
meer...



Meer vacatures van Communicatiemensen.nu