Inloggen - Registreer  

Procesbeheerder

Zzp Opdrachten - Amsterdam - 09-11-2023 Naar vacature  

Functie omschrijving

Door onderbezetting op de afdeling en de juiste kwaliteit en continuïteit van de bedrijfsvoering te kunnen verzorgen, zijn wij op korte termijn op zoek naar een Procesbeheerder

Werkzaamheden

Jouw verantwoordelijkheden als procesbeheerder omvatten het effectief implementeren, verbeteren en bewaken van essentiële servicemanagementprocessen en het waarborgen van topkwaliteit in de resulterende output. Daarnaast ben je de drijvende kracht achter het opstellen, up-to-date houden en beheren van nauwkeurige procesbeschrijvingen, procedures en werkinstructies. Samen met je collega procesbeheerder zorg je ervoor dat de ITSM servicemanagementprocessen worden geüniformeerd over de diverse IV afdelingen (Applicatiediensten, Procesautomatisering en I&W) heen zodat deze het fundament vormen onder het IT beheer en dienstverlening voorspelbaar en transparant blijft. Je zorgt ervoor de processen voldoen aan gestelde eisen en wet- en regelgeving en de bredere doelstellingen van de organisatie. Daarnaast weet je een audit goed voor te bereiden en succesvol te voltooien. Procesresultaten rapporteer je middels een dashboards (dashboardflowdown), met bijbehorende prestatie-indicatoren en de interpretatie en vertaling hiervan. Met een resultaatgerichte en procesmatige aanpak werk je planmatig toe naar gestelde doelen middels een continue verbeterproces (PDCA-cyclus).

Je takenpakket omvat onder andere:
  • Kwaliteit bewaken van het proces, de output prestatie indicatoren en criteria.
  • Genereren en verzorgen van managementinformatie (rapportages) over het proces.
  • Verzorgen van de inrichting van hulpmiddelen voor het proces.
  • Ondersteunen en adviseren bij projecten, onderzoeken, (proces)audits en het voorbereiden hiervan.
  • Afstemmen van het proces op andere servicemanagementprocessen op centraal- en decentraal niveau van de organisatie.
  • Versterken van de integratie met de uitvoerende in- en externe partijen.
  • Doelstelling en toegevoegde waarde van de ITSM processen overbrengen naar de IV teams binnen de afdelingen Proces Automatisering, Applicatie Diensten en Infrastructuur &Werkplek.
  • Fungeren als gesprekspartner voor alle niveaus binnen de organisatie (leveranciers, management, gebruikers) en vertalen van klantwensen naar ICT requirements
  • Verzorgen van vernieuwingen en verbeteringen binnen de dagelijkse operatie met de daar bijhorende onderbouwingen en ITSM processen verder optimaliseren.

De opdrachtgever(s)

Beschrijving afdeling/team

De afdeling Informatievoorziening is nieuw binnen Waternet, dit betekent dat er veel kansen liggen om zaken samen met je collega’s uit het team en de verschillende business domeinen vorm te geven. Je zult omringd worden door collega's die net zo gepassioneerd zijn als jij en die graag samenwerken om gemeenschappelijke doelen te bereiken. Er is absoluut ruimte voor gezelligheid in ons team; we werken samen in een prettige en open werksfeer, waarbij je de ruimte krijgt om jouw potentieel en talent tot uiting te laten komen.

Functie eisen

  • HBO/WO werk- en denkniveau
  • Aantoonbare ervaring (minimaal 3 jaar van de laatste 5 jaar) met het continu verbeteren van ITSM servicemanagementprocessen middels de PDCA cyclus (op basis van ITIL en/of Lean Six Sigma) in een vergelijkbare omgeving met IT beheer en dienstverlening. Kennis van de relevante wet- en regelgeving op het gebied van IT beheer en dienstverlening.
  • Aantoonbare ervaring met het sturen van professionals in multidisciplinaire teams, bijv. in de rol als Procesmanager, Product Owner/Manager of Leidinggevende
  • Aantoonbare ervaring met het rapporteren op procesniveau binnen alle lagen in de organisatie
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift

Wensen

  • Per direct beschikbaar (70 punten)
  • Ervaring met Topdesk (15 punten)
  • Ervaring met Azure Devops (15 punten)

Competenties

  • Verbinden: medewerkers motiveren, verbinden en de samenwerking stimuleren zowel binnen als buiten het team bemaling.
  • Duidelijk communiceren: goed je eigen menig kunnen onderbouwen met heldere argumenten.
  • Leiderschap: Taakgericht leiding geven, je kunt een team aansturen, overtuigen en klantgericht werken.
  • Innovatief: Innovatief zijn, ideeën verbeteren en probleemoplossend werken?
  • Planmatig: organisatievermogen, zorgvuldig, planmatig en resultaatgericht kunnen werken.
  • Stressbestendig. je bent in staat om onder tijdsdruk te kunnen werken en je kunt goed schakelen. In geval van calamiteiten zelfstandig handelend op te treden als coördinator scenario.
  • Analytisch; Breed analyseren en in staat om hoofd- en bijzaken te scheiden.

Extra info

  • Aantal uren per week 36 uur
  • Startdatum Zsm na gunning
  • Einddatum 6 maanden na start
  • Mogelijkheid tot verlenging bij detachering Ja
Plaats tewerkstelling Hoofdkantoor Waternet en thuis
Data matchgesprek 24 november – 09:00 uur – 12:00 uur Gesprekken vinden plaats op locatie, gelieve hier rekening mee te houden
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Zzp Opdrachten