Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Projectleider BLVC
Gemeente Nijmegen - 25-01-2022
Naar vacature
De komende tien jaar ondergaat het stationsgebied van Nijmegen een enorme transformatie. Het stationsgebouw wordt vernieuwd, het aantal sporen neemt toe en aan de westzijde komt er een nieuwe ingang met een stationsgebouw en een stationsplein bij. De busstations worden uitgebreid, er komen meer fietsenstallingen en de infrastructuur aan zowel de centrum- als de westzijde gaat op de schop. Daarnaast komen er 2000 woningen en commerciële en maatschappelijke voorzieningen in dit gebied bij. Bij elkaar gaat het om zo’n 25 projecten, waarbij gemeente Nijmegen samenwerkt met onder meer ProRail, NS, provincie, rijk en verschillende projectontwikkelaars. Nijmegen heeft over tien jaar een nieuw icoon van de stad: een multimodale hub, die de bereikbaarheid van Nijmegen versterkt en waar het prettig wonen en werken is, in een prettig verblijfklimaat. We zoeken een projectleider die binnen deze projecten verantwoordelijk is voor het bewaken van de Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie (BLVC) en een bouwlogistieke hub realiseert. Neem voor meer informatie een kijkje op Nijmegen.nl
Wat ga je doen?
Het project Stationsgebied kent een hoge mate van complexiteit. Er is een grote diversiteit in opgaven, een hoog investeringsniveau en we moeten werken in een knoop van verkeersstromen in een gebied waar de manoeuvreerruimte beperkt is.Voor de BLVC (Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie) ben jij verantwoordelijk voor:
- het stellen van kaders voor alle aanbestedingen en anterieure overeenkomsten in de projecten;
- het inrichten van een systeem voor en het organiseren van de handhaving van de gemaakte afspraken.
Het realiseren van de bouwlogistieke hub valt onder jouw takenpakket, waarbinnen je:
- start met het aanscherpen en aanvullen van de voorwaarden voor de bouwlogistieke hub voor het Stationsgebied;
- een studie doet naar de meest geschikte plek voor het realiseren van de bouwlogistieke hub en het meest passende business model (exploitatie, verdienmodel, rol gemeente etc.);
- de stappen zet naar realisatie van de bouwlogistieke hub voor het Stationsgebied, gereed begin 2023.
Daarnaast:
- Stuur jij alle tijdelijke verkeers- en infra gerelateerde maatregelen aan en zorg je voor de handhaving, waarbij je de communicatie samen met de betrokken omgevingsmanager oppakt.
Wie zijn wij?
De gebiedsontwikkeling Stationsgebied Nijmegen kent vier pijlers: PHS Schiphol-Nijmegen, ontwikkelingsgebied Westerkwartier, MIRT project Centrumzijde en ontwikkelingsgebied Centrumkwartier. Voor de uitvoering van deze opgave is een gemeentelijke projectorganisatie opgericht. De projectorganisatie wordt geleid door een projectmanagementteam (PMT) en bestaat uit een zevental leden, te weten gebiedsmanager (voorzitter), projectmanager PHS/MIRT, projectontwikkelaar, technisch projectmanager openbare ruimte en infrastructuur, strategisch omgevingsmanager, strategisch adviseur en projectsecretaris. Vanuit het PMT wordt regie gevoerd op de gehele integrale gebiedsopgave en de samenwerking met de stakeholders en bewoners. Als projectleider rapporteer je aan de technisch manager openbare ruimte en infrastructuur en maak je deel uit van het team van projectleiders voor het stationsgebied.Wat bieden wij jou?
- een vast contract, evt. met een start in een tijdelijk contract, voor 32-36 uur per week;
- een functie ingeschaald in functieschaal 11, met een maximum brutosalaris van € 5.169,- bij een volledige werkweek van 36 uur.
- goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een individueel keuzebudget van 17,05% per jaar.
- een intern opleidingsaanbod.
- faciliteiten op het vlak van hybride werken, laptop en smartphone, mogelijkheid tot thuiswerken en ontmoetingsruimtes op kantoor.
Wie zoeken wij?
Wij zoeken een gedreven en resultaatgerichte professional die gewend is om in een projectorganisatie te werken. Jij bent krachtig op de inhoud en zacht op de relatie. Jouw aanpak wordt gekenmerkt als analytisch en strategisch sterk. Jij behoudt het overzicht en bent goed in plannen. Jij weet een brug te slaan tussen inhoud en proces, beleid en uitvoering.Daarnaast zien we op jouw cv terug:
- minimaal 5 jaar ervaring met het werken in complexe infra projecten met uiteenlopende belangen
- kennis over bereikbaarheid, leefbaarheid, veiligheid en bouwlogistiek
- ervaring met het werken in een politiek bestuurlijke context
Waar kom je te werken?
We werken binnen de gemeente Nijmegen vanuit ons hart, van en voor onze stad. Voor en met de inwoners, instellingen en bedrijven in Nijmegen werken we aan de opgaven die in de stad en haar omgeving spelen. Daarbij is vertrouwen ons vertrekpunt, kiezen we voor contact, doen we gewoon wat nodig is en leren we van wat we doen.Hoe solliciteer je?
Geïnteresseerd? Dan ontvangen we graag je motivatie en cv! Deze vacature wordt gesloten op het moment dat we een match hebben gevonden. Gesprekken worden in overleg met geschikte kandidaten gepland. Beoogde startdatum van de functie is zo spoedig mogelijk.meer...
Meer vacatures van Gemeente Nijmegen