Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Hoog contrast
Zoetermeer - 14-01-2022
Naar vacature
De netwerkregisseur Open Stad besteedt een groot deel van de tijd aan het warmhouden van de contacten met collega’s van verschillende afdelingen binnen de gemeente. Dit gebeurt onder andere door het structureel bij elkaar brengen van het opgaveteam Open Stad. Binnen dit opgaveteam komen verschillende collega’s van andere afdelingen bij elkaar en wordt het huidig en toekomstig beleid op het gebied van Open Stad (toegankelijkheid) besproken.
Begin 2021 is de agenda Open Stad vastgesteld door de gemeenteraad. In deze agenda is van de gehele organisatie het huidig en toekomstig beleid rondom toegankelijkheid verwoord.
Taak van de netwerkregisseur is om zorg te dragen dat het beleid rondom toegankelijkheid wordt geïmplementeerd en geborgd in de organisatie. Daarnaast lever je een actieve bijdrage in het ontwikkelen van nieuw beleid op basis van landelijke ontwikkelingen en in samenwerking met collega’s en de Toegankelijkheidsraad.
De netwerkregisseur Open Stad vervult een dubbele rol: je bent naast regisseur ook secretaris van de Toegankelijkheidsraad die een belangrijke rol speelt in je netwerk. Hiermee ben je een belangrijke schakel tussen de Toegankelijkheidsraad en de ambtelijke organisatie. De netwerkregisseur heeft structureel overleg met de Toegankelijkheidsraad, met name over de adviezen/verzoeken van de Toegankelijkheidsraad naar de ambtelijke organisatie en vice versa. Daarnaast notuleert de netwerkregisseur Open Stad bij de vergaderingen van de Toegankelijkheidsraad en regelt en onderhoudt de randvoorwaarden die de Toegankelijkheidsraad nodig heeft om te kunnen functioneren.
Last but not least; Toegankelijkheid is een hot topic binnen de huidige maatschappelijke ontwikkelingen. De netwerkregisseur Open Stad adviseert het college van burgemeester en wethouders op het gebied van toegankelijkheid.
Dit zijn wij
Het team Netwerkregie Wmo bestaat uit 15-20 collega’s. Het team houdt zich bezig met de zorg- en welzijnstaken die de gemeente uitvoert op basis van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Je werkt daarnaast intensief samen met verschillende collega’s van diverse afdelingen, waarbij het opgaveteam Open Stad een goede afspiegeling is van de collega’s die zich bezighouden met toegankelijkheid.Functie-eisen
Dit ben jij
Jij bent een echte duizendpoot; enerzijds vind je het heerlijk om stukken te schrijven en te adviseren, anderzijds organiseer je met evenveel enthousiasme een ervaringstour of een andere ludieke bewustwordingsactie. Jij maakt gemakkelijk verbinding met collega’s en inwoners, waarbij het doel niet uit het oog wordt verloren. Je kunt zowel schriftelijk als mondeling het bestuur goed informeren en adviseren, met daarbij de nodige bestuurlijke sensitiviteit. Communicatieve vaardigheden en het goed kunnen scheiden van hoofd- en bijzaken zijn hierbij een vereiste. Jij bent een verbindende persoonlijkheid die zich gemakkelijk door de organisatie heen beweegt.Dit neem je mee
Om van deze rol een succes te maken vinden we het belangrijk dat je kan leunen op een hbo werk- en denkniveau. Daarnaast beschik jij over de volgende competenties:- Je werkt van nature ‘in verbinding’ met partners van buiten en binnen de gemeente en krijgt deze mee op basis van persoonlijk leiderschap
- Je hebt lef en passie voor het werk en dat zien we terug in je acties
- Je bent flexibel, draagt verantwoordelijk en doet wat nodig is
- Je blijft effectief functioneren onder spanning
Goed om te weten
Dit bieden wij
- Een salaris van maximaal € 4494,- per maand, afhankelijk van je werkervaring, o.b.v. een 36-urige werkweek (schaal 10)
- We bieden een contract voor 1 jaar voor 24 uur per week (32 uur is ook bespreekbaar), met bij goed functioneren en gelijkblijvende bedrijfsomstandigheden, uitzicht op een vast dienstverband
- Daarnaast ontvang je naast je salaris 17,05% Individueel Keuzebudget dat je naar eigen inzicht kunt besteden (denk aan extra verlof) of volledig uit laten keren
- Prima arbeidsvoorwaarden, zoals een ABP-pensioen, een tegemoetkoming in je reiskosten en voorzieningen om thuis te kunnen werken
- Ruime mogelijkheden om je werk en werktijden in te delen op een manier die bij jou past
- Veel mogelijkheden tot het volgen van trainingen en opleidingen: wij blijven continu met je in gesprek en hebben diverse faciliteiten om je te ondersteunen
Enthousiast?
Stuur dan motivatie en cv in via de sollicitatie-knop voor de sluitingsdatum van 30 januari 2022. De gesprekken zullen in overleg worden gepland en zullen door de huidige omstandigheden digitaal plaatsvinden. Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid altijd voorrang op externe kandidaten.Profielen
Competentieprofiel
Klikvoor het competentieprofiel.
Functieprofiel
De gemeente Zoetermeer werkt met generieke functiebeschrijvingen. Klikvoor het profiel van de generieke functie.
Ik heb interesse, maar ik heb een vraag over...
meer...Meer vacatures van Zoetermeer