Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Acceptant zakelijke schadeverzekeringen
Ben jij een enthousiaste aanpakker? Vind jij het leuk om zakelijke verzekeringsaanvragen te beoordelen? Word jij er blij van om ervoor te zorgen dat het zakelijke acceptatie proces vlekkeloos verloopt? Hou jij er van om in een snel groeiende, veranderende en tevens uitdagende werkomgeving te werken? Dan hebben wij de perfecte baan voor jou!
Wat houdt de baan in?
Als acceptant zakelijke schadeverzekeringen voor het onderdeel transport & logistiek ben jij allereerst verantwoordelijk voor het bedienen van de adviespartners, de onafhankelijke intermediairs. Dat houdt in het accepteren van nieuwe aanvragen, het uitbrengen van offertes, het leveren van maatwerkoplossingen en het klankborden over verzekeringsoplossingen. Het vastleggen en bewaken van vakkennis is een belangrijk onderdeel van de functie, alsmede actief sturen op kwaliteit, service en productrendement. Verder heb jij zeer regelmatig contact met verzekeraars en bouw jij daar je netwerk verder uit.Jouw uitdagingen als acceptant zakelijke schadeverzekeringen
zijn:
- Verantwoordelijk voor het volledige acceptatie- en wijzigingsproces van onze zakelijke klanten;
- Het beoordelen en verwerken van nieuwe polis aanvragen binnen de regels van de volmacht overeenkomst;
- Het beoordelen en verwerken van mutaties op polissen;
- Het onderhouden van contacten met adviseurs en (volmacht)maatschappijen;
- Het ontdekken van knelpunten en afwijkingen gedurende het proces;
- Het bieden van maatwerk oplossingen voor zakelijke risico’s die door de adviseurs worden aangeboden;
- Contact onderhouden met verzekeraars.
Wat staat daar tegenover?
Een aantrekkelijke, zelfstandige functie bij een informele en dynamische organisatie waarin eigen initiatief en meedenken over nieuwe voorzieningen gestimuleerd wordt. Daarnaast:- Een bruto fulltime salaris tussen de € 2.495 en € 3.989, afhankelijk van ervaring;
- Een werkweek van 32 tot 40 uur;
- De mogelijkheid om deels vanuit huis te kunnen werken voor een goede balans tussen werk en privé;
- 25 vakantiedagen (o.b.v. een fulltime dienstverband), 8% vakantiegeld, een 13e maand en een pensioenregeling;
- Een reiskostenvergoeding
)
;
- Een thuiswerkvergoeding en een thuiswerkbudget;
- Personeelskorting bij het afsluiten van je verzekeringen;
- Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op een vaste aanstelling;
- Volop mogelijkheden jezelf verder te ontwikkelen en opleidingen te volgen.
Hoe ziet het team eruit?
Jij bent werkzaam vanaf onze locatie in Middelharnis.Jij komt te werken in een dynamisch team, bestaande uit ongeveer vijfentwintig collega’s.
Er heerst een informele werksfeer met gedreven en betrokken collega’s. Een inspirerende en uitdagende werkomgeving waar jij volop de ruimte hebt voor eigen initiatieven, persoonlijke ontwikkeling en waar verbetervoorstellen worden gewaardeerd. Verantwoordelijkheid, uitdaging en plezier in het werk staan voorop.
Wat wij van je vragen?
Jij bent klantgerichtheid en service is echt jouw ding. Jij houdt van uitdagingen en kunt goed in teamverband werken. Jij bent in staat ideeën en plannen overtuigend aan anderen te presenteren. Daarnaast:- Minimaal een afgeronde mbo-opleiding (niveau 4);
- Minimaal één van de aanvullende diploma’s of bereid deze te behalen: Wft Volmacht varia (voorheen A-Varia) of het certificaat Wft Volmacht brand (voorheen A-Brand);
- Een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
- Beschik jij over goede sociale vaardigheden en kan jij zowel in teamverband als zelfstandig werken.
Jij bezit de volgende eigenschappen en competenties:
- Uitstekende mondelinge communicatieve vaardigheden;
- Klant- en resultaatgericht;
- Servicegericht;
- Stressbestendig en flexibel;
- Assertief en proactief.
Wie zijn wij?
In de verzekeringsbranche is Voogd & Voogd een belangrijke schakel tussen (online) adviseurs en verzekeraars. Wij zijn verantwoordelijk voor de acceptatie en administratie van schadeverzekeringen, premie-incasso, schadeafhandeling en uitbetaling. Voogd & Voogd is onderdeel van Alpina Group. Alpina Group is een landelijk werkende organisatie met sterke regionale wortels en internationale ambities. Wij zijn een adviesbedrijf met meer dan 80 vestigingen in Nederland en België en een serviceprovider voor meer dan 3.000 zelfstandige adviseurs. Hierdoor zijn wij één van de grootste financieel adviesbedrijven van Nederland. Onze omvang staat voor inkoopkracht en een breed scala aan specialismen. Wij adviseren particulieren en bedrijven over (financiële) risico’s en schade-, levens- en zorgverzekeringen. Daarnaast bieden wij hypotheekadvies, financiële planning en het taxeren en aan- en verkopen van onroerend goed. Tot slot begeleiden wij bij inkomens- en pensioenvraagstukken, met arbodienstverlening en risicomanagement. Via ons innovatieve platform kunnen zowel eigen als externe adviseurs voor hun klant een keuze maken uit vele schade-, levens- en zorgverzekeringen van meer dan 20 grote verzekeraars. Nationale en internationale verzekeraars kunnen bij Alpina Group terecht voor business process outsourcing. Alpina Group telt zo’n 2.000 medewerkers.meer...
Meer vacatures van Voogd