Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Technical Customer Support Lead

Niko - 30-07-2021 Naar vacature  

Werknemer zijn bij Niko

Welkom bij Niko, de Belgische marktleider in schakelmateriaal, huisautomatisering, toegangscontrole en lichtsturing.
Niko is de ‘compagnon de route’, een trouwe reisgezel, van al zijn klanten en partners, met een voortdurende focus op kwaliteit, continuïteit en duurzaamheid. Deze vier waarden zijn doorheen de jaren uitgegroeid tot ons moreel kompas. We maken ze concreet met een overkoepelende campagne ‘

We Care for Your Plan’
, waarmee we al onze partners en klanten willen ondersteunen om hun plannen waar te maken.
Bij Niko staan mensen centraal. En dat gaat niet enkel over klanten en partners, wij hechten ook veel belang aan de mensen op onze werkvloer. We zetten ons dagelijks voor hen in. Zo krijgen Niko werknemers verantwoordelijkheid, is er ruimte voor zelfontwikkeling, bieden we opleidingen aan en zijn er doorgroeimogelijkheden, want,

we care for your career.
Uiteraard wordt ook ingezet op veiligheid en het welzijn van onze werknemers. Het ontbreekt niet aan teamspirit bij Niko en er heerst een fijne werksfeer onder de medewerkers. Niko staat dan ook bekend voor zijn aangename, collegiale en inclusieve werkklimaat, waar plek is voor iedereen.

Kortom, we richten ons op alle facetten van het werknemer zijn binnen Niko.
Wat ga je doen als Technical Customer Support Lead?
Als Technical Customer Support Lead speel je een cruciale rol in het verwennen van Niko's klanten met een uitstekende dienstverlening. Het is jouw missie om ervoor te zorgen dat het Technical Customer Support team een vlekkeloze klantenservice levert bij het beantwoorden van vragen en het oplossen van technische problemen volgens de afgesproken standaarden en service levels. Je bent verantwoordelijk voor het creëren van een productieve en motiverende werkomgeving die de ontwikkeling en groei van je team bevordert en ervoor zorgt dat klanten op een professionele en hartelijke manier worden behandeld.

Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse werking van het Technical Customer Support team, waaronder werkplanning, personeelsbezetting, prioritering en bewaken dat klantvragen (telefoon, mail, social media, chat en andere) tijdig worden beantwoord.

Je neemt actief deel aan het rekruterings-, aanwervings- en onboardingproces. Je bent verantwoordelijk voor het trainen, coachen en motiveren van je team in hun dagelijks werk.

Je verzekert de voortdurende ontwikkeling en groei van het team en individuen door het organiseren van training en leren on-the-job. Daarnaast plan je regelmatige functionerings- en coachinggesprekken met alle teamleden.

Je creëert een omgeving van klantgerichtheid, nauwe samenwerking en hoge kwaliteit.
Je ontwikkelt, evalueert en optimaliseert voortdurend processen, servicestandaarden, systemen en tools om een efficiënte werking te garanderen. Je leidt het proces en de implementatie van digitale transformatie en automatisering binnen Customer Support.

Je definieert zowel kwalitatieve als kwantitatieve doelstellingen, je volgt resultaten op, analyseert en rapporteert over bevindingen en acties.
Je ondersteunt het creëren van standaard operationele procedures en deelt best practices met andere Europese Customer Support teams.
Samen met je manager en collega's ontwikkel je een ambitieus plan voor customer service excellence en ga je actief op zoek naar innovatie en continue verbetering.

Je neemt actief deel aan de dagelijkse activiteiten, je anticipeert op mogelijke problemen en volgt ook escalaties en klachten op, zodat antwoorden en oplossingen snel worden geleverd. Je escaleert verder waar nodig.

Je werkt nauw samen met andere afdelingen zoals Sales, Marketing, het Expert Centre, Technical Training en ook R&D om ervoor te zorgen dat alle benodigde informatie en de laatste ontwikkelingen beschikbaar zijn en gedeeld worden met je team.

Wie zoeken wij?
Bij voorkeur een Master- of bachelordiploma in een technische richting, ICT of relevant vakgebied. Je hebt een goed begrip van elektriciteit, elektronica en ICT.

Minimaal 5-7 jaar eerdere werkervaring in een serviceomgeving en in people management.
Uitstekende communicatie en people management skills die je in staat stellen je team continu te trainen, begeleiden, coachen en motiveren.
Uitstekende vaardigheden op het gebied van organisatie, planning en time management met het vermogen om onder druk te werken.
Je bent een digital savvv met een analytische geest, je bent gedreven in het werken met data en cijfers om snel en correct conclusies te trekken uit verschillende bronnen. Je bent sterk proces gedreven en hebt een goed probleemoplossend vermogen.

Je hebt een hands-on mentaliteit, je bent leergierig en bovendien gepassioneerd over het bieden van een geweldige klantervaring.
Je bent een echte teamspeler, energiek, resultaatgericht en enthousiast om projecten, operationele excellentie en continue verbetering aan te sturen.
Je bent vlot drietalig Nederlands, Engels en Frans.
Je hebt ervaring met MS Office en CRM/Customer Support Systemen. Kennis van SAP is een pluspunt.
Je rapporteert aan de Customer Service Director Europe.
Wat krijg je van ons?
Je komt terecht in een boeiende, uitdagende en afwisselende functie in een professionele omkadering.
Je ontvangt een aantrekkelijk salaris, aangevuld met een uitgebreid pakket aan extralegale voordelen.
Je krijgt de kans tot zelfontwikkeling, opleiding en doorgroeimogelijkheden.
Verantwoordelijkheid en ruimte voor initiatief worden hier gestimuleerd.
Je wordt omringd door toffe, open collega’s waarop je kunt bouwen. Met andere woorden: Welcome to the Niko family!
Niko staat nooit stil, er worden voortdurend nieuwe kwalitatieve oplossingen gelanceerd. Je verveelt je hier nooit.
Last but not least, je maakt deel uit van een professioneel en solide groeibedrijf met een duidelijke toekomstvisie. We zijn een no-nonsens bedrijf dat doet wat het zegt, en zegt wat het doet.

meer...



Meer vacatures van Niko