Inloggen - Registreer  

CRM Marketeer

Van Wijnen - Baarn - 20-03-2024 Naar vacature  

Commercie, Klant & Markt
Locatie
Baarn
Opleiding
HBO
Datum geplaatst
19-03-2024
Groep

Ben jij een gedreven en ervaren CRM specialist en denk je graag mee over gepersonaliseerde customer journeys. Je beheert, optimaliseert en analyseert de data in ons CRM systeem en zal verantwoordelijk zijn voor de ingezette professionaliseringsslag op het gebied van CRM. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van effectieve CRM-tactieken om klantrelaties te versterken, loyaliteit te bevorderen en klanttevredenheid te maximaliseren.

Met jouw analyses kom je tot nieuwe inzichten, maar ook tot gerichte slimme marketing acties die goed aansluiten bij de behoeften en voorkeuren van de verschillende doelgroepen. Die acties zul je deels zelf opzetten en uitrollen, zoals e-mail marketing activiteiten. Maar die inzichten zul je ook delen met jouw collega’s. 

Daarnaast ben je gek op alles wat te maken heeft met

mark(eting)data en marketing automation.

Dit vind je leuk om te doen:

Als CRM & Business Intelligence Specialist ben je verantwoordelijk voor het opzetten, monitoren en optimaliseren van de marketing/sales applicatie binnen ons Microsoft Dynamics (CRM) platform. Jij bent de expert voor onze landelijke en regionale collega’s. Je creëert workflows, maakt segmentatie(s) om specifieke doelgroepen te benaderen, analyseert data (KPI’s), onderhoudt e-mail templates en adviseert over (landelijke of regionale) geautomatiseerde campagne-aanpak en customer journeys. Dit doe je in samenwerking met stakeholders (landelijk en regionaal) om zo de kwaliteit en kwantiteit van onze data verder te vergroten. Het is jouw taak om het (juiste) gebruik van de applicatie aan te jagen en samen met de stakeholders verbeteringen te signaleren en implementeren. Daarnaast vind je het leuk om:

  • Je vergroot en verrijkt onze database met klantgegevens, uiteraard volgens de vastgestelde GDPR-richtlijnen;
  • Je werkt nauw samen met je collega’s van ICT en Business Intelligence op het gebied van data definitie, vastlegging en verrijking;
  • Je combineert diverse in- en externe databronnen om de database met klantgegevens uit te breiden;
  • Je analyseert en segmenteert deze data en komt daarmee tot nieuwe, waardevolle inzichten;
  • Je zet de eerste stappen op het gebied van marketing automation en ontwerpt digitale flows voor specifieke klantgroepen;
  • Je denkt mee over de verdere ontwikkeling en implementatie van een impactvolle CRM strategie
  • Het samen met de diverse verantwoordelijken in het team activeren en eventueel verder ontwikkelen van bestaande
aanwezige marketing automation tools als Exclaimer, Docufiller, PiwikPro en Klanttevredenheidsonderzoek.
  • Digitale oplossingen aan te dragen met als doel onze besluitvorming, informatievoorziening en verkoopprocessen te verbeteren;
  • Onze commerciële organisatie te trainen en ondersteunen in het gebruik van deze digitale oplossingen;
  • Pro-actief markt(eting) data verzamelen, analyseren en ontsluiten voor de organisatie.

Hier voel jij je thuis:

Welkom bij Van Wijnen! Een bedrijf met 27 vestigingen door heel Nederland, waardoor je de positieve kanten van het werken bij een groot bedrijf ervaart en je tegelijkertijd geniet van het familiegevoel op je eigen vestiging. Ons hoofdkantoor in Baarn wordt jouw thuisbasis. Het team waar je in terecht komt is een ‘jong’ team met grootse ambities. Dit betekent dat er veel kansen liggen om initiatief te nemen, ruimte te pakken en dingen voor elkaar te krijgen. Werken vanuit het hoofdkantoor vraagt verschillende belangen dienen, dat is waar jij de uitdaging in ziet. Jij probeert binnen jouw werk de verbinding en afstemming te zoeken vanuit de landelijke Marketing strategie, die aansluit op de behoefte van de lokale business.

Hier herken jij jezelf in:

Je bent nauwkeurig, data gedreven en beschikt over een uitstekend analytisch vermogen. Je bent nieuwsgierig en hebt een ondernemende karakter en behoeft. Door je enthousiasme gestructureerde werkwijze en overtuigingskracht kun je de organisatie en collega’s in beweging krijgen en projecten tot een goed einde brengen. Daarnaast ben jij:

  • Een doener en houdt van aanpakken. Getting things done! is jouw motto;
  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau en een afgeronde opleiding op het gebied van Data;
  • Analytics, Econometrie of Marketing Automation;
  • Je hebt kennis en ervaring met het inrichten en gebruiken van e-mailmarketing, CRM-systemen en marketing automation tools;
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring;
  • Je weet als geen ander organisatiedoelstellingen te vertalen naar relevante KPI’s en metrics die bijdragen aan het verwezenlijken van de bedrijfsdoelstellingen;
  • Je bent kritisch op data teneinde de correctheid van de gegevens in de diverse databases te borgen;

Dit zoek jij verder in een baan:

  • Je wil graag werken bij een innovatief en duurzaam bouw- en vastgoedbedrijf, met collega’s die trots zijn op wat ze doen;
  • Volop ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden, onder meer via ons eigen Van Wijnen College;
  • Goede balans tussen werk en privé door flexibele werktijden en gedeeltelijk thuiswerken;
  • Je valt onder een bedrijfseigen cao-regeling met koppeling aan de bouwnijverheid, wat betekent 26 verlofdagen plus 11 extra vastgestelde verlofdagen (op basis van 40 uur);
  • Een werkgever die graag bijdraagt aan jouw gezondheid en daarom een deel van je aanvullende zorgverzekering voor haar rekening neemt.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Van Wijnen
Meer CRM Marketeer vacatures