Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Senior Marketing- en Communicatieadviseur
Geplaatst op9 mei 2022
Dutch Green Building Council
Stichting Dutch Green Building Council (DGBC) is de landelijke maatschappelijke dynamische organisatie met een missie: het verduurzamen van de gebouwde omgeving. Ter versterking van ons Communicatieteam zijn wij op zoek naar een Marketing- en communicatieadviseur.
In deze functie zet je nieuwe en bestaande producten en diensten succesvol in de markt, daarnaast ontwikkel je de bijbehorende kanalenstrategie. Je zorgt ervoor dat productintroducties en -campagnes niet alleen bij een abstract idee blijven. Jij maakt samen met het team succesvolle campagnes en bewaakt hierbij de middelenmix en het budget.
Taken en verantwoordelijkheden
- Het verzamelen en interpreteren van benodigde interne en externe data (o.a. klant/concurrentiegegevens en marktontwikkelingen);
- Schrijven van succesvolle marketing- en communicatieplannen voor het in de markt zetten van de (nieuwe) producten en diensten van DGBC. Plannen die je grotendeels zelf uitvoert of coördineert;
- Het opstellen van de doelgroep/marktstrategie en propositie binnen gestelde kaders;
- Binnen het programmateam werk je nauw samen met een programmamanager, projectmanager, communicatiemedewerker en een tekstschrijver.
- Daarnaast ontwikkel je samen met de programmamanager en evenementenmanager diverse thematische (online) events binnen de programma’s;
- Uitvoeren/coördineren van het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek en initiëren alle overige onderzoeken voor producten, website, klantwensen etc.
- Dat je minimaal 8 jaar ervaring hebt als marketeer en/of communicatieadviseur in een B2B omgeving bij een zakelijke dienstverlener;
- Een relevante afgeronde hbo- opleiding in de richting van marketing en/of communicatie;
- Dat je een doener bent die (online) communicatiecampagnes zelfstandig kan opzetten en organiseren;
- Dat je de ogen en oren bent voor relevante gebeurtenissen in de programma’s en de programmamanager adviseert over de inzet van de communicatiemiddelen;
- Dat je ruime en actuele ervaring met online marketing en sociale media hebt;
- Dat Google Analytics en Google Adwords vertrouwde terreinen voor je zijn, net als het maken van gedegen data-analyses;
- Dat je ervaring hebt met het opstellen van marketing proposities. Je weet hoe je de producten en diensten van DGBC op een relevante manier bij (potentiële) klanten onder de aandacht kunt brengen;
- Dat je affiniteit hebt met verduurzaming;
- Dat je zowel uitvoerend als strategisch aan de slag wilt;
- Ervaring in bouw- en vastgoedsector is een pré.
- Een inspirerende werkomgeving waarin je werkt aan relevante maatschappelijke thema’s;
- Een bedrijf met ervaren, maar vooral ook leuke collega’s en heel korte lijnen;
- Geen 9-tot-5-mentaliteit, maar wel de juiste balans tussen werk en privé;
- De faciliteiten om flexibel of thuis te werken en overal kantoor te houden; met onze vestiging in Den Haag als uitvalsbasis;
- Een 32-40-urige werkweek voor een jaar, met de intentie tot verlenging;
- 35 vakantiedagen op basis van een fulltime dienstverband;
- 8% vakantietoeslag en 5% eindejaarsuitkering;
- Vergoeding van reiskosten op basis van OV;
- Een goede pensioenregeling (DGBC betaalt 50% van de premie);
- Een maandelijkse telefoonvergoeding van 30 euro;
- Salaris tussen €3.850,- en €5.500,- bruto per maand (fulltime);
- Opname in relevante verzekeringen, o.a. verzuimverzekering.
Meer vacatures van Duurzaam Ondernemen