Inloggen - Registreer  

IB Hoekstee Kievitshoek

Talentwesterveld - Vledder - 29-07-2022 Naar vacature  

Werk je graag met leerkrachten én kinderen?
Door pensionering van twee intern begeleiders zijn Onderwijsteam OBS De Hoekstee in Vledder - OBS De Kievitshoek
in Wilhelminaoord en Onderwijsteam KC De Vuursteen in Wapserveen - OBS Oosterveldschool
in Uffelte beide op zoek naar een
INTERN BEGELEIDER (WTF 0.6) Een andere WTF is bespreekbaar.
Stichting Talent Westerveld zoekt een intern begeleider (WTF 0,6)
voor obs de Hoekstee en obs de Kievitshoek
Obs de Kievitshoek (Wilhelminaoord) en obs De Hoekstee (Vledder) vormen één onderwijsteam. Met erkenning voor de eigenheid van beide scholen wordt er nauw samengewerkt op verschillende beleidsterreinen. Het team wordt aangestuurd door één directeur en ook de Intern Begeleider is werkzaam op beide scholen.

Beide scholen maken deel uit van Stichting Talent Westerveld en zijn, met respectievelijk 70 en 110 leerlingen, te typeren als echte dorpsscholen. De scholen zijn gelegen in het gebied van de voormalige Maatschappij van Weldadigheid, wat onlangs het predicaat Unesco Werelderfgoed heeft gekregen.

Wij zoeken een intern begeleider die:  geschoold is en ervaring heeft als intern begeleider (pré);  teamleden, leerlingen en ouders ondersteunt bij hulpvragen;  over sterke communicatieve en coachende vaardigheden beschikt en het team kan inspireren  een duidelijk visie heeft op zorg en op de hoogte is van onderwijsontwikkelingen;  aan wil sluiten bij de ingezette ontwikkelingen m.b.t. zorg en begeleiding;  een coördinerende, adviserende en begeleidende rol op zich neemt;  autonoom is, maar ook de samenwerking opzoekt;  analytisch en planmatig is en oog heeft voor de unieke ontwikkeling van elk kind en elke

leerkracht;  een critical friend voor leerkrachten en directie durft te zijn;  Samen met het team er naar streeft om van en met elkaar te leren, om zo elke dag te kunnen

verbeteren.
Wij bieden:  een ambitieus onderwijsteam om binnen te werken;  een goede zorgstructuur;  ondersteuning van een orthopedagoog;  bovenschools overleg met andere intern begeleiders van Talent Westerveld;  salaris conform cao PO (schaal LC).

Informatie Nieuwsgierig naar je nieuwe werkplek? Albert Elken, directeur van de scholen, geeft je graag meer informatie. Tel: 06-53 53 11 07
Sollicitatie Als jij jezelf herkent in onze verwachtingen en als jij jouw bijdrage wilt leveren aan het openbaar onderwijs in Vledder en Wilhelminaoord, nodigen wij je van harte uit om voor 10 oktober2022 te reageren door een motivatie met CV te mailen naar mevrouw A. Bakker a.bakker@talentwesterveld.nl (beleidsmedewerker P&O).

2
Bijlage 1b Taakomschrijvingen specifieke taken
Profiel van de intern begeleider/zorgcoördinator (hierna genoemd intern begeleider)
De intern begeleider levert een bijdrage aan de ontwikkeling van het zorgbeleid; coördineert en voert het zorgbeleid uit in de school. De intern begeleider begeleidt leraren.

Algemeen
De intern begeleider levert een bijdrage aan de beleidsvoorbereiding van het schoolse zorgbeleid. De intern begeleider: - analyseert de zorgactiviteiten, toetsresultaten en leerlingbesprekingen en werkt op basis

daarvan didactische leerlijnen uit; - adviseert de directeur bij het ontwikkelen van onderwijs- en zorgbeleid in de school; - adviseert de directeur ten aanzien van de aanname van nieuwe (zorg)leerlingen; - vertegenwoordigt de school in intern en extern overleg over zorgbeleid; - stelt het schoolspecifieke zorgplan op; - levert een bijdrage aan de evaluatie van het zorgbeleid in de school.

De intern begeleider coördineert en voert het zorgbeleid uit in de school. De intern begeleider: - draagt zorg voor opzet en uitwerking van het leerlingvolgsysteem volgens afspraken in het

zorgplan; - stelt op basis van het zorgbeleid de jaarlijkse toetskalender op, bewaakt de uitvoering en
verzamelt toetsgegevens en/of groepsoverzichten; - organiseert onderzoek en speciale hulp met betrekking tot zorgleerlingen, zorgt voor
dossiervorming ten behoeve van zorgleerlingen; - ontwikkelt procedures, protocollen en afspraken met betrekking tot leerlingenzorg en bewaakt deze; - is voorzitter bij leerlingbesprekingen, groepsbesprekingen en het zorgoverleg en bereidt

de bijeenkomsten voor; - coördineert aanmeldingen en verwijzingen van leerlingen; - organiseert en neemt deel aan intern en extern overleg met betrekking tot zorgleerlingen; - coördineert activiteiten met betrekking tot schoolverlaters, bewaakt de procedure van

aanmelding voor het LWOO/praktijkgericht onderwijs; - coördineert de terugplaatsing van leerlingen vanuit het speciaal onderwijs in het basisonderwijs; - vraagt bij het Ministerie het leerlinggebonden budget aan voor geïndiceerde leerlingen; - geeft wijzigingen ten aanzien van het leerlinggebonden budget door aan het Ministerie.

De intern begeleider begeleidt leraren. De intern begeleider: - draagt kennis over leerlingenzorg over; - ondersteunt bij het zoeken van lesmateriaal voor remedial teaching; - adviseert over zorgleerlingen, didactische vragen, en dergelijke en organiseert collegiale

consultatie; - begeleidt en coacht bij het analyseren van gegevens over de ontwikkeling van leerlingen,
het opstellen en uitvoeren van handelingsplannen en het bewaken van het vervolg daarop; - begeleidt en coacht in het afnemen van eenvoudige diagnostische toetsen en het invullen

van observatieformulieren; - observeert klassensituaties teneinde advies te geven voor aanpak van een zorgleerling; - ondersteunt in de contacten met ouders/verzorgers van zorgleerlingen.

3
Specificaties
De intern begeleider heeft: 1. algemeen theoretische en praktische vakinhoudelijke, didactische en pedagogische kennis; 2. inzicht in de taak, organisatie en werkwijze van de school; 3. vaardigheid in het coachen en begeleiden van leraren; 4. vaardigheid in het gebruik van relevante gesprekstechnieken; 5. vaardigheid in het motiveren van anderen; 6. vaardigheid in het opzetten van plannen en het geven van adviezen; 7. de opleiding HBO Master Special Educational Needs gevolgd.

Eisen aan de L11-functie
Er zijn in de CAO PO in artikel 5.4, lid 4 drie eisen aan de L11-functie gesteld: • een werk en denkniveau HBO+ door: relevante cursussen, master-classes,

HBO-masters of een EVC-bewijs afgegeven door een gecertificeerde aanbieder; in aansluiting op de Kwaliteitsagenda primair onderwijs onder andere op de deelgebieden rekenen en taal, zorg en achterstand; • (mede)verantwoordelijkheid dragen voor de ontwikkeling van, het uitdragen

van en verdedigen van onderwijskundig beleid; • het signaleren en analyseren van behoeften tot vernieuwing van het onderwijs
en hiervoor concepten aanleveren.
Aan de eisen die in de CAO PO worden gesteld, worden door het bestuur van Stichting Talent Westerveld de volgende voorwaarden aan de L11-functie toegevoegd:

  • de L11’er scoort op alle competenties van de leraar tenminste ‘meer sterk dan zwak’, omdat de L11’er voor tenminste 50% groepsleraar is; • de L11’er werkt bewust aan zijn/haar ontwikkeling, bijvoorbeeld door middel van een • portfolio; in het sollicitatiegesprek licht de sollicitant zijn/haar ontwikkeling toe; • de L11’er is deskundig en flexibel: ‘is in tenminste vier groepen inzetbaar’; • de L11’er heeft tenminste vier jaar onderwijs werkervaring in een L10-functie; • de L11’er is bereid om:
o mobiel te zijn; o op meer scholen ingezet te kunnen worden.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Talentwesterveld