Inloggen - Registreer  

Naar vacature    

Stage communicatie

St Jansdal - Harderwijk - 12-12-2017

De afdeling en het ziekenhuis

Onze afdeling communicatie biedt topkwaliteit op het gebied van in- en externe communicatie. Bijzonder aan onze afdeling is dat wij full service werken en alles zelf doen. Wij schrijven, fotograferen, filmen, ontwerpen etc. Er wordt nagenoeg niets uitbesteed, waardoor jij als stagiair veel kunt leren. De afdeling communicatie bestaat uit zeven vaste medewerkers, waarvan:

  • één hoofd communicatie;
  • vier communicatie-adviseurs;
  • één communicatiemedewerker;
  • één secretaresse.
Ziekenhuis St Jansdal te Harderwijk is een regionaal algemeen ziekenhuis dat zich richt op de inwoners in het verzorgingsgebied van de regio Noordwest Veluwe en Oostelijk Flevoland. Het St Jansdal wil een community ziekenhuis van en voor de regio zijn, waarin zorgen voor elkaar voorop staat.

Wij zijn een middelgroot patiëntgericht ziekenhuis, dat mede dankzij een deskundig team van medisch specialisten en zeer betrokken medewerkers, uitstekend presteert op het gebied van kwaliteit van zorg. St Jansdal telt ongeveer 1.850 medewerkers, 350 vrijwilligers en 120 medisch specialisten. St Jansdal is gelegen nabij het centrum van Harderwijk en is uitstekend bereikbaar. Harderwijk ligt aan de rand van de Veluwe in een bos- en waterrijke omgeving.

Ziekenhuis St Jansdal is innovatief, werkt met het toonaangevende EPD Epic en beschikt over de modernste diagnostische en behandeltechnieken. Daarbij wil St Jansdal voorop lopen in de digitale transformatie en mogelijkheden die e-health toepassingen bieden voor verbetering van de kwaliteit van en service in de patiëntenzorg. Recent hebben wij de HIMSS Stage 7 EMRAM Award verkregen. Het verkrijgen van deze Stage 7 Award betekent dat wij onze processen optimaal digitaal laten ondersteunen. Ons ziekenhuis ontvangt deze bijzondere internationale erkenning als tweede ziekenhuis in Nederland en als vijfde ziekenhuis binnen Europa. Dit betekent dat wij het hoogst denkbare niveau hebben op het gebied van het verhogen van onze patiëntveiligheid, kwaliteit en efficiëntie met behulp van digitalisering.

Werken in deze dynamische omgeving vraagt veel van onze toekomstige medewerkers; je vindt het dan ook een uitdaging om in een dergelijke dynamische omgeving actief jouw steentje bij te dragen.

Uren

Je bent van harte welkom om vanaf 01 februari 2018 ons communicatieteam voor 36 uur per week, verdeeld over 5 dagen, voor de duur van een half jaar te komen versterken. Flexibiliteit is heel belangrijk binnen ons ziekenhuis, zo ook voor deze functie.

Wat ga je doen bij ons?

De cursor knippert in je artikel voor Cazcade, het bedrijfsblad van het ziekenhuis. Je hebt een arts geïnterviewd over een nieuwe behandelmethode. Volgende week is de deadline. Met de huisfotograaf heb je per mail overleg over een bijpassende foto. Intussen staat een collega aan je bureau of je komende week een poster wilt ontwerpen voor een bijeenkomst. Natuurlijk doe je dat; je mag graag werken in Indesign en Photoshop. Dan dient de volgende afspraak zich bijna aan; samen met een communicatie-adviseur ga je naar een interne bijeenkomst. In dat overleg wordt de afdeling communicatie gevraagd mee te denken over de Open Dag van 2018. Je wordt betrokken bij de inhoud van het communicatieplan; welke doelgroepen moeten we meenemen, wat zijn de beste middelen, wanneer moeten we dat inzetten en waarom? Je draagt hiervoor nieuwe en originele ideeën aan. Terug op je werkplek duik je in de mailbox van het St Jansdalnieuws. Welke nieuwsartikelen zijn aangedragen voor het interne bulletin voor deze week? Een voor een neem je ze over in het Content Management Systeem (CMS) voor intranet en koppel je ze aan de digitale nieuwsbrief. Een secuur werkje, wat je zelfstandig kan uitoefenen. Nadat het hoofd van de afdeling communicatie nog wat redactionele wijzigingen aandraagt, verstuur je het naar 2500 collega’s. Je Word bestand staat nog open. Terug naar je Cazcade-artikel….

Wat breng je mee om succesvol te zijn?

Jij bent onze droom kandidaat als je studerend bent aan een HBO journalistiek of communicatie opleiding. Studenten van de Hoge School te Ede genieten de voorkeur.

Als stagiaire communicatie heb je sterke affiniteit met vormgeving. Wanneer je ervaring hebt met Photoshop, Indesign en het werken met een Content Management Systeem (CMS) ben je nog interessanter voor ons.

Benodigde competenties voor deze functie

Voor deze stage zijn in ieder geval de volgende competenties belangrijk:
  • Innovatie en creativiteit
Je draagt nieuwe en originele ideeën aan en je denkt buiten de gebaande paden.
  • Schriftelijk communiceren
Je bent in staat om informatie op heldere, eenduidige en gestructureerde wijze schriftelijk neer te zetten, dusdanig dat het prettig leest.
  • Zelfstandigheid
Je toont zelfstandigheid bij de uitvoering van taken. Je vraagt anderen alleen om advies of hulp indien noodzakelijk voor een effectieve afronding van het project.

  • Oog voor detail
Je toont veel aandacht voor details, waarborgt accuratesse bij de uitvoering van het werk.
  • Klant-/patiëntgerichtheid
Je brengt behoeften van de klant/patiënt aan het licht en toont hiervoor begrip. Je bent erop gericht om aan deze behoeften te voldoen en streeft na.

Stagevergoeding

Ziekenhuis St Jansdal wil graag het beste uit medewerkers halen en dus ook het beste geven. Wij streven naar een goede balans tussen werk en privé voor al onze medewerkers. Daarnaast bieden wij een prima salaris en een modern, flexibel pakket aan

aan onze medewerkers in loondienst. Als stagiaire communicatie krijg je een stage-overeenkomst voor de duur van een half jaar aangeboden.
De stagevergoeding voor een stagiaire communicatie bedraagt minimaal € 335,- bruto per maand op fulltime basis (36 uur).
Wij verwachten dat je de waarden zoals die door het St Jansdal zijn verwoord in de
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van St Jansdal
Meer Stage communicatie vacatures