Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Interim PMO Lean Portfoliomanagement

Haselhoff - Apeldoorn - 04-12-2022 Naar vacature  

  • Senior (meer dan 10 jaar)
,
  • Ervaren (5 tot 10 jaar)
Meerdere functies beschikbaar

Functie omschrijving

Het team CIO-office is op zoek naar twee PMO's Lean Portfoliomanagement.
Binnen het Kadaster wordt het gehele integrale veranderproces op een agile manier opgepakt, waar vanuit overkoepelend beleid en strategie door de value streams epics worden gerealiseerd die bijdragen aan de doelstellingen van de organisatie.

In deze organisatie met meer dan 15 valuestreams en meer dan 70 agile teams, staat men iedere dag voor de uitdaging om alle informatie en processen goed op elkaar aan te laten sluiten. Centraal hierin staat de integrale verander portfolio, waar alle informatie samenkomt.

Opdrachtomschrijving

Als PMO Lean Portfoliomanagement zorg je ervoor dat de integrale verander portfolio altijd de actuele stand van zaken weergeeft en dat de integriteit van de informatie gewaarborgd blijft. Je bent daarnaast aanspreekpunt en ondersteuner voor product- en projectmanagers en productowners.

Belangrijkste technieken, methoden en tools: Microsoft Office (specifiek Excel), Agile methodieken, zoals het SAFE framework, Prince2, Fortes Change Cloud.

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Bewaken en onderhouden van de informatie in de integrale veranderportfolio;
  • Ondersteuning van de gebruikers van de Fortes Change Cloud in het gebruik hiervan;
  • Waarborgen van de afgestemde agile werkwijze.

Taken

  • Opstellen van rapportages en overzichten;
  • Controleren en zo nodig corrigeren van aangeleverde data;
  • Importeren en opvoeren van aangeleverde data;
  • Begeleiding nieuwe medewerkers in het gebruik van de Fortes Change Cloud;
  • Bijdragen aan de verdere professionalisering van de agile werkwijze.

Functie eisen/knock out criteria

  • Afgeronde mbo-opleiding of hoger;
  • Minimaal 2 jaar ervaring in een PMO-functie;
  • Minimaal 3 jaar ervaring met het begeleiden van organisatieprocessen
  • Beschrijf je ervaring als PMO waarbij je meerdere value streams / projecten gelijktijdig hebt ondersteund. Geef hiervan een voorbeeld dat het beste aansluit bij deze opdracht (max. 300 woorden);
  • Beschrijf een drietal fouten die zich vaak voor doen in dit soort opdrachten en geeft hierbij aan hoe je hier mee om gaat (max 400 woorden);
  • De portfolio-administratie moet worden gevoerd in een daarvoor ingericht systeem (Fortes Change Cloud). je beschrijft in welke systemen anders dan Word en Excel je hebt gewerkt in voorgaande opdrachten en met welk doel deze administratie werd gevoerd.

Competenties

Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken:
  • Resultaatgericht;
  • Helicopterview;
  • Adviesvaardigheid;
  • Communicatief vaardig;
  • Klantgericht;
  • Kwaliteitsgericht;
  • Proactief en initiatiefrijk.

Bedrijfsprofiel

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat haar wettelijke taak. De gegevens van het Kadaster bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Voor meer informatie over het Kadaster zie www.kadaster.nl

Arbeidsvoorwaarden

  • Startdatum: 1 januari 2023;
  • Duur inzet: 1 juli 2023 met optie op verlenging (2 * 3 maanden);
  • Uren per week: 24 - 36;
  • Standplaats: Apeldoorn ;
  • Tarief: in overleg;
  • Overig: Nederlandstalig CV (max 3 pagina's) en motivatie aanleveren 13 december 2022 17:00 uur;
  • De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 20 december 2022 in Apeldoorn;
  • Er dient een VOG te worden overlegd.
meer...



Meer vacatures van Haselhoff