Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
SEA marketeer
Heb jij een passie voor conversies en ben jij een expert in het SEA-landschap? Word jij gewaardeerd door klanten voor jouw heldere adviezen? Kijk dan niet verder, want wij hebben de perfecte rol voor jou.
Wil jij ontdekken hoe je online resultaten kunt boeken en conversies kunt stimuleren? Of ben je al bekend met het SEA-landschap en ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging? Ongeacht je ervaringsniveau bieden wij dé perfecte rol om jezelf te ontwikkelen waarin jouw heldere adviezen centraal staan.
Zoekmachine specialist
Jij draait zelf aan de knoppen maar treedt ook op als adviseur van jouw vakgebied. In deze functie haal jij voor onze klanten het maximale uit advertentiekanalen, je gaat hands-on aan de slag met diverse kanalen. Je gaat vervolgens onze klanten in begrijpelijke taal adviseren. Daarnaast voer je analyses uit om inzichten te verkrijgen en aanbevelingen te kunnen doen en deze te bespreken samen met onze klanten.Wij willen graag onze klanten slimmer maken in digitale marketing, daarom is het belangrijk dat jij zelf ook continu op de hoogte bent van de laatste veranderingen en ontwikkelingen binnen het SEA-landschap.
Jij wordt onderdeel van een team van negen collega’s die uit hetzelfde hout zijn gesneden. Samen doen we er alles aan om de websites en webshops van onze klanten te laten scoren.
Deze taken vind je op jouw to do list
Afhankelijk van jouw ervaring vind je deze taken op jouw to do list:Het opzetten, monitoren en optimaliseren van SEA-campagnes op verschillende kanalen zoals Google Search, Google Display, YouTube, Microsoft Advertising en ga zo maar door.
Het analyseren van campagneresultaten om vervolgens de bevindingen en aanbevelingen te rapporteren en presenteren aan je klanten.
Werken aan A/B-tests en het uitvoeren van experimenten om de prestaties van je SEA-campagnes te verbeteren.
Samen met je klanten hun SEA-doelstellingen en KPI’s vaststellen en deze vertalen naar meetbare campagneresultaten.
Onderzoek doen naar zoekwoorden, concurrenten én trends in de markt om de SEA-strategieën te verbeteren.
Bijhouden van de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van SEA en digitale marketing, en het delen van deze kennis met het team en klanten.
Binnen multidisciplinaire projecten samenwerken met specialisten op andere vakgebieden om in teamverband tot de beste resultaten en adviezen te komen.
Het coördineren van SEA-inspanningen met andere digitale marketingactiviteiten, zoals SEO, social media marketing, en e-mailmarketing. (Dit doe je vooral als medior en senior.)
Het opstellen van SEA-strategieën voor klanten om zo hun online aanwezigheid te verbeteren. (Dit doe je vooral als medior en senior.)
Bijdragen aan de ontwikkeling van nieuwe producten of diensten. (Dit doe je vooral als medior en senior.)
Wat bieden wij?
Een contract van 32 tot 40 uur per week voor de duur van een jaar. Uiteraard met de intentie om er daarna een lange samenwerking van te maken.Ben je een junior, dan verdien je tussen de € 2475 en
€
2850 per maand, een medior verdient tussen de € 2850 en € 4000 per maand en een senior tussen de € 4000 en € 4700 per maand.
Interessante multi-disciplinaire projecten voor uiteenlopende klanten, variërend van theaters in de culturele sector tot grote B2C-webshops.
Veel verantwoordelijkheid en ruimte voor eigen inzicht.
Werken in een hecht team van veertien SEA en SEO specialisten.
De mogelijkheid om door te groeien naar een online marketing adviseur.
Veel mogelijkheden tot leren: ieder jaar € 1000 vrij te besteden opleidingsbudget, maandelijks 2 uur extra salaris om examens te halen, lunches met presentaties over nieuwe trends, noem maar op.
Gezellige, creatieve en inspirerende werksfeer met veel ruimte voor eigen initiatief.
Regelmatige coachingssessies met je directe leidinggevende.
Gezellige gezamenlijke lunch bij ons op kantoor (wij trakteren!).
Wekelijks leuke verrassingen, lekkers op kantoor, veel teamuitjes en een epic kerstcadeau. Mede hierdoor scoren we als werkgever een 8 volgens het jaarlijkse medewerkerstevredenheidsonderzoek!
Een deel thuiswerken? Dat is geen probleem.
En zelfs: een gepersonaliseerde muismat.
Leren bij Afdeling Online
Kom jij werken bij Afdeling Online? Dat betekent niet alleen een gezellige werksfeer en leuke collega’s, maar ook een omgeving waar jij je kan blijven ontwikkelen. Bekijk wat jouw toekomstige collega’s Ilse, Dirk en Kevin te zeggen hebben over de leercultuur binnen Afdeling Online.Hoe ziet jouw gemiddelde werkdag eruit?
9.00 uurJe dag begint altijd goed: een praatje met een collega, koffie en snelle check op de prestaties van jouw campagnes. Sowieso vind je het fijn om op kantoor te werken. Het is er gezellig ingericht (al zeggen we het zelf) en je haalt het beste uit jouw projecten door te sparren met je teamgenoten.
10.00 - 11.00 uur
Eenmaal achter je bureau begin je met het checken van je mailbox. De ene klant heeft een nieuw product gelanceerd, de andere vraagt onze hulp bij het opzetten van een nieuwe Google Shopping campagne. En op Slack lees je dat we akkoord hebben op een tof nieuw project waar jij jouw adviezen voor hebt gegeven.
11.00 - 12.30 uur
De ochtend gebruik je voor het opzetten van een nieuwe Google Display campagne. Je pakt de briefing er nog even bij en overlegt met je collega’s over de beste insteek. Voor de laatste details bel je de klant nog even op: alles voor die conversies!
12.30 - 13.00 uur
Tijdens de lunch geeft een collega een presentatie over een nieuwe ontwikkeling binnen SEO. Erg interessant omdat dit ook raakvlakken heeft met jouw werkzaamheden.
13.00 - 17.30 uur
In de middag heb je een evaluatie staan met een klant waar we al een aantal jaar SEA voor optimaliseren. Hij heeft een webshop die de laatste jaren flink is gegroeid en hij heeft nieuws: hij gaat ook de Duitse markt betreden. Na afloop van het gesprek ga je met de projectmanager aan de slag met een passend voorstel voor deze klant. En op de valreep doe je nog even mee met de nieuwsborrel waarbij Sanne en Jaap je bijpraten over de toekomst van Afdeling Online.
17.30 uur
En dan zit je werkdag er alweer op. Tijd om naar huis te gaan. Bijna jammer.
Wat breng je mee?
Werkervaring aan de bureauzijde zou fantastisch zijn, maar deze ervaring mag je ook bij ons op gaan doen. Afhankelijk van wat je meebrengt, schalen we je in.Je hebt ervaring met en de juiste certificaten voor Google Advertising, Google Display, YouTube Advertising en Google Shopping campagnes. Heb je deze certificaten nog niet? Geen probleem, deze kun je bij ons gaan halen.
Je bent in staat om de behoefte van onze klanten in kaart te brengen en hierop in te spelen.
Een secure blik, scherp inzicht in je vakgebied en het vermogen om te denken over SEA-verbeteringen, maar je vindt het ook fijn om lekker praktisch aan de slag te gaan.
Voor formules, cijfertjes, Excel-sheets en data-imports draai jij je hand niet om. En als het nieuw voor je is, zoek je liever zelf naar een oplossing dan dat je een ander gelijk om hulp vraagt.
Je bent mondig en overtuigend.
Je bent woonachtig in de omgeving van ons kantoor in Helmond of bereid om te reizen. In de inwerkperiode zal je voornamelijk op kantoor werken, daarna kun je ook regelmatig thuiswerken.
Nog vragen?
Deze vacature is uitgezet door Ilse, onze HR-manager. Zij kan je nog meer dan deze vacaturetekst vertellen over ons bedrijf en jouw mogelijk nieuwe functie.Ga jij de uitdaging aan?
Vragen over deze vacature kun je stellen aan Ilse van Liempd, HR-manager van Afdeling Online. Zij kan je nog meer over deze vacaturetekst vertellen, over ons bedrijf en jouw mogelijke nieuwe functie. Je kunt mailen naarmeer...
Meer vacatures van Afdeling Online