Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Content Marketeer 21 jan
Intratuin is de toonaangevende unieke landelijke (internationale) winkelformule waar de groenbeleving het centrale middelpunt is. De marktleider die de consument telkens betovert en inspireert met betaalbare innovatie, gemaksconcepten en met overtreffende assortimenten voor huis, tuin & dier.
Voor ons servicekantoor in Woerden zoeken wij een:
Content marketeer (fulltime)
Word jij enthousiast om een online kamerplantencursus te ontwikkelen, een lookbook over de nieuwste woontrends aan te maken of in een DIY uit te leggen hoe je een plantenterrarium maakt? En vind jij het leuk om van A zoals "Alternatieve kerstbomen" tot Z zoals "Zaaikalender" blogs te schrijven? Dan zoeken we jou!Wat ga je doen?
Het verrassen, inspireren, adviseren en daarmee actief betrekken van onze doelgroep staat voorop. Jouw concepten sluiten perfect aan op de propositie van ons merk Intratuin. Ze bieden direct meerwaarde voor onze fans en ondersteunen het verder uitbreiden van onze fanbase. Je denkt vanuit de informatiebehoefte van onze klant, verbetert bestaande content en voegt nieuwe content aan de inspiratie omgeving toe. Zo zorg je ervoor dat de inspiratie omgeving altijd up to date is en denk je ook na over nieuwe interessante functionaliteiten om deze nog gebruiksvriendelijker en interactiever te maken.Door de steeds veranderende seizoenen en trends valt er altijd wel een nieuw verhaal te vertellen. Op basis van de contentkalender maak je een planning voor het gehele jaar en stem je de distributie van de content af met je collega’s. Je spart en werkt nauw samen met de andere marketeers binnen het Online Marketing en Campagne team.
Hoe zien je werkzaamheden er uit?
Je dagelijkse werkzaamheden bestaan onder andere uit:- Het creëren van hoge kwaliteit content (blogs, afbeeldingen, video) op het gebied van tuin, wonen, dier, nieuwe campagnes, producten en/of merken passend bij onze doelgroep: Je inspireert onze bezoekers met de laatste trends, denkt in beelden en conversaties en verplaatst je daarbij in de leefwereld van onze bezoekers;
- Het bedenken en van A tot Z produceren van content ideeën ter ondersteuning van ons ‘Lovebrand’ Intratuin;
- Het maken van een gedegen planning, het opstellen van duidelijke deadlines en het coördineren en bewaken hiervan;
- Het schakelen met zowel collega’s als ook externe creatieve bureaus. Je haalt daarbij het beste in naar boven;
- Het bouwen van een netwerk van specialisten om je heen (Intratuin medewerkers, gastbloggers, leveranciers, social influencers, vloggers) om mooie verhalen te vinden, te maken en te publiceren;
- Binnen je concepten speelt video een grote rol: Je stelt daarvoor scripts op en zorgt ervoor dat video producties tot in de puntjes georganiseerd worden, van briefing van bureaus tot casting tot het regelen van de locatie en alle benodigdheden;
- Het (per concept) opstellen van duidelijke doelstellingen/KPI’s, het analyseren (Google Analytics/video performance data) en toetsen van de resultaten en het trekken van de juiste conclusies en bevindingen.
Wie ben jij?
Je bent een sterke content marketeer, strakke planner en een echte projectmanager die met de voeten in de klei staat. Je bent een kartrekker in het van A tot Z neerzetten van nieuwe contentconcepten in de breedste zin van het woord. Je hebt een aanstekelijk enthousiasme, passie en veel energie als het gaat om content. Je bent praktisch, doelgericht en je haalt veel voldoening uit het voor Intratuin tot leven zien komen van de tofste content concepten.
Je herkent jezelf in de volgende punten:
- Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting van digitale en/of visuele media;
- Je hebt 3 tot 4 jaar werkervaring in een vergelijkbare rol, het liefst bij een vergelijkbare organisatie
- Je bent een kei in het managen van content projecten
- Je straalt positieve energie uit, weet mensen te overtuigen door een combi van goede communicatie en aanstekelijke enthousiasme
- Je bent zelfstandig, proactief en gewend om gestructureerd en planmatig te werken
- Grote affiniteit met groen; jij komt helemaal tot bloei in de groene wereld van Intratuin
- Ervaring met Magento 2 of een ander CMS tool is een pré
- Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift uitstekend
- Je bent fulltime beschikbaar
Wij bieden
Een uitdagende en creatieve functie bij een dynamische Retail organisatie met marktleiderschap in de tuincentrumbranche. De informele sfeer binnen onze organisatie wordt gekenmerkt door een grote mate van betrokkenheid tussen medewerkers en ondernemers, een no-nonsense mentaliteit met een resultaatgerichte aanpak.meer...
Meer vacatures van Intratuin