Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Beleidsmedewerker Sociaal Domein Minimabeleid en schuldhulpverlening
Functie Omschrijving
Ter vervanging wegens ziekte zoeken wij een interim beleidsmedewerker Maatschappelijke Ondersteuning.In de opdracht worden
verschillende beleidsonderwerpen binnen het sociaal domein opgepakt, met name gericht op Minimabeleid, Schuldhulpverlening en de Lokale Inclusie Agenda.
Actuele werkzaamheden in de functie als beleidsmedewerker zijn onder andere:
Schuldhulpverlening: sturing op het verbeteren van de vroegsignalering en preventie, onder andere door betere samenwerking met woningbouwverenigingen en het voorveld. Daarnaast in overleg met partners verbeteren van de kwaliteit rondom bewindvoering.
Energieregeling 2023 vaststellen en implementeren in de uitvoering.
Deelname aan de energietaskforce van de gemeente
Sturing op de uitvoering van het minimabeleid, waaronder bijzondere bijstand, kindregeling en overige minimaregelingen.
Wat verwachten we van jou?
Op basis van jouw (gemeentelijke) ervaring kun je zelfstandig aan de slag en werk je samen met de beleidsmedewerkers, consulenten en diverse ketenpartners. Je beschikt over hbo werk- en denkniveau en een werkervaring die aansluit bij de werkzaamheden en het werkveld.
In jouw functie neem je tijdelijk een aantal werkzaamheden waar. Het is belangrijk dat je snel kunt schakelen, een zelfstarter bent en makkelijk verbindingen legt met en tussen collega’s om resultaten te realiseren. Het beleid is reeds vastgesteld: je werkzaamheden richten zich met name op implementatie en uitvoering van beleidsplannen, de monitoring van beleidsdoelstellingen, en het maken c.q. evalueren van praktische uitvoeringsafpraken. Hiervoor heb je nauw contact met de uitvoering en ketenpartners en ben je praktisch ingesteld. Voor jouw beleidsonderdelen ben je financieel budgetbeheerder: je monitort de uitgaven en stelt bij waar nodig. Je adviseert aan de wethouder, het college van B en W en de gemeenteraad.
Eenheid Maatschappelijke Ondersteuning, team Beleid
De eenheid Maatschappelijke Ondersteuning is in het kader van de transformatie bezig met een
Organisatie
De gemeente Dalfsen is gelegen in het prachtige Vechtdal aan de Overijsselse Vecht. Er wonen ruim 28.000 inwoners verdeeld over de kernen Dalfsen, Hoonhorst, Lemelerveld, Nieuwleusen en Oudleusen. Dalfsen heeft duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving hoog in het vaandel staan.
Onze medewerkers kunnen snel inspelen op veranderingen en wij kennen korte lijnen tussen het bestuur en de organisatie. Onze kernwaarden resultaatgerichtheid, denken in kansen en mogelijkheden en samen werken aan het collectieve doel helpen ons daarbij. Er hangt een informele sfeer en wij denken in oplossingen. Vanuit onze organisatievisie ‘Onze toekomst, jouw uitdaging’ krijgen wij veel ruimte om de werkzaamheden uit te voeren op de manier die het beste bij ons past, daarmee halen wij het beste in onszelf naar boven.
Kijk voor meer informatie op onze website
.
Functie eisen (1) en -wensen (•)
- Minimaal een opleiding op hbo niveau afgerond.
- Minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 6 jaar in een beleidsfunctie binnen het sociaal domein van een gemeente.
- Aantoonbare kennis van Minimabeleid en schuldhulpverlening. Met aantoonbaar wordt bedoeld dat dit valt af te leiden uit het cv/profiel
- Meer dan 2 jaar recente ervaring in een beleidsfunctie binnen het sociaal domein van een gemeente
- Op het CV minimaal 1 relevante referentie met contactgegevens vermeld.
- In de gelegenheid en bereid op locatie te werken indien nodig. Mate van verdeling thuiswerken en op kantoor in overleg.
Meer vacatures van ZuidProfs