Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Operations Lead

Capgemini - Utrecht - 05-09-2021 Naar vacature  

Een Operations Lead beheert het personeel op een manier die teamwerk, samenwerking en productiviteit bevordert. Hun belangrijkste focus is het bevorderen van de eenheid van het team en het stimuleren van de dagelijkse efficiëntie van een bedrijf, maar de taken kunnen per bedrijf verschillen. Sommige operationele teamleiders werken in publieksgerichte functies, maar de meeste werken achter de schermen en bieden ondersteuning waar dat nodig is. Ongeacht de bedrijfstak is de operations teamleider een energieke multitasker die effectief kan communiceren met interdepartementaal personeel en een organisatie kan helpen haar doelen met succes te bereiken.

Operations Lead
Deel deze vacature
Solliciteer
Deel deze vacature
Solliciteer
Managed Services
|
Banken en Kapitaalmarkten, Verzekeringen, Utilities, Publieke sector, Aerospace en Defensie, Automotive, Consumer Products en Retail, Electronics en High Tech, Gezondheidszorg en Life Sciences, Manufacturing en Industrial Products, Media & Entertainment, Natural Resources, Telecom, Transport & Distributie

|
Full time, Part time
Full time, Part time
Jouw uitdaging als Operations Lead
Omdat operationele teamleiders in verschillende bedrijfstakken werkzaam zijn, verschillen hun primaire taken van baan tot baan. Dit zijn echter enkele veel voorkomende verantwoordelijkheden:

Human Resources

Een groot deel van de rol van operationsleader heeft te maken met human resources, waaronder het managen van personeel, het maken van beleid en het verlenen van nuttige diensten aan werknemers. Aangezien deze rol vaak dient als een directe verbinding tussen lager en hoger personeel, is het een van de meest invloedrijke rollen in het hele bedrijf.

Personeelsplanning en toezicht

Het plannen van en toezicht houden op medewerkers is een kritisch aspect van het werk van de operations teamleider, net als het in evenwicht brengen van de behoeften van het bedrijf met de wensen van de medewerkers.

Coachen, motiveren en moreel opbouwen

Het coachen en motiveren van teamgenoten om aan de verwachtingen te voldoen en deze te overtreffen, draagt in hoge mate bij aan de reputatie van de operationeel teamleider. Als middelpunt van een personeelsbestand hangt het succes van de operationeel teamleider uiteindelijk af van de productiviteit van de groep.

Prioriteiten stellen en delegeren

Operationele teamleiders moeten dagelijks prioriteiten stellen en taken delegeren. Het vervullen van deze verantwoordelijkheden onderscheidt veteraan leiders van hun beginnende collega's.

Introduceer procesverbeteringen

De meeste bedrijven verwachten van hun operations lead dat hij helpt bij het verbeteren van interne processen en het stroomlijnen van de bedrijfsfunctionaliteit. Dit houdt in dat hij de huidige trends in de sector onderzoekt en dat inzicht gebruikt om relevante, werkbare oplossingen te formuleren.

Wat jij ons brengt
Operations lead is een missiekritische positie die naast deze vaardigheden professionele toewijding, een sterk gevoel voor betrokkenheid en onwrikbaar geduld vereist:

  • Teamleiderschap - dagelijkse leiding is de primaire rol van de positie. Sommige operationele teamleiders nemen indien nodig ook deel aan initiatieven op het gebied van werving en onboarding
  • Bedrijfsmanagement - een sterk inzicht in management en vertrouwdheid met de beginselen van bedrijfsadministratie zijn noodzakelijke componenten van de functie. Voorbeelden zijn het toezicht houden op de dagelijkse activiteiten, het nastreven van organisatorische doelstellingen en het aansturen van bedrijfsontwikkeling op lange termijn
  • Communicatievaardigheden - van operationele teamleiders wordt niet alleen verwacht dat ze instructies duidelijk en beknopt overbrengen, ze moeten ook vragen en problemen van werknemers aanpakken en reageren op feedback van het personeel
  • Klantenservice - operationele teamleiders hebben meestal geen interactie met klanten, maar er wordt vaak een beroep op hen gedaan om te de-escaleren en geavanceerde problemen van klanten op te lossen in de detailhandel of productieomgevingen
  • Lean manufacturing - kennis van Lean-methodologie is niet altijd vereist, maar het is nuttig in de productie en sommige andere industrieën, en werkgevers geven vaak de voorkeur aan kandidaten die de principes van lean manufacturing begrijpen
  • Technische kennis/ervaring met Cloud en Datacenter gebaseerde IT dienstverlening is een vereiste om zowel intern als extern de juiste context te kunnen uitleggen
Wat motiveert jou?
Wij bieden je de kans om projecten bij grote nationale & internationale opdrachtgevers tot een goed einde te brengen. Hierbij moet je denken aan toonaangevende technologiebedrijven, financiële instellingen en overheidsinstellingen. Je bent als Digital Adoption Specialist onderdeel van ons Connected Employee Experience Chapter. We staan voor de digitale transformatie van de business van onze klanten en dragen bij aan de ideale werkdag van hun medewerkers. Dit is een snel groeiend veranderende wereld waarin we je uitdagen om te blijven groeien.

Wat wij jou bieden
Behalve een dynamische werkomgeving, leuke collega’s en lekkere koffie, heb je binnen Capgemini de volledige vrijheid om je verder te ontwikkelen door ons all-you-can-train-concept! Door dit concept zijn verschillende trainingen en cursussen te volgen, van een training Customer Journey Design tot trainingen omtrent Verandermanagement, You name it! Dus vertel ons jouw ambities, en wij helpen jou graag die te bereiken.

  • Direct een vast contract met een goed salaris;
  • Premievrij pensioen, waarbij je de mogelijkheid hebt om zelf ook in te leggen;
  • 26 vakantiedagen en vakantiegeld;
  • Simkaart, laptop en connectiviteitsvergoeding. Zo kun je vanaf iedere plek werken, ook thuis;
  • En een vergoeding voor je reiskosten. Deze mobiliteitsvergoeding kun je gebruiken voor een leaseauto, NS-businesscard of je kan het bruto uit laten keren.
meer...



Meer vacatures van Capgemini