Inloggen - Registreer  

Product owner

ZorgMatch.nl - Tilburg - 17-02-2021 Naar vacature  

Kom jij als Product Owner een maatschappelijke bijdrage leveren aan de zorgketen in Nederland? Wil jij werken in een betekenisvolle organisatie voor de zorgsector? Wij zijn op zoek naar jou.

ZorgMatch is gespecialiseerd in het ontwikkelen en onderhouden van informatiesystemen in de zorg. Wij ondersteunen ketenpartijen in de Wet Langdurige Zorg (Wlz) bij de digitale uitwisseling van gegevens. ZorgMatch maakt koppelingen met de landelijke informatieketen en de back-officesystemen van de Zorgkantoren en ondersteunen daarmee hun primaire bedrijfsprocessen. Daarnaast ontwikkelen en beheren wij de applicatie voor de registratie en uitvoering van het PGB (Persoonsgebonden Budget), die via services de benodigde klant- en zorggegevens vanuit de Wlz verstuurd en ontvangt.

Jij komt te werken bij een jonge organisatie met een kwalitatief sterk team van medewerkers die zich kenmerkt door een Agile (Scrum) werkomgeving, een platte organisatiestructuur en een stabiele klantbasis. Onze organisatie heeft een grote maatschappelijke betrokkenheid en biedt mogelijkheden om je verder te ontplooien.

Als Product Owner ben je verantwoordelijk voor het product PGBMatch. Je draagt de productvisie uit naar de stakeholders en bepaalt wat nodig is om het proces en de klant maximaal te ondersteunen op het gebied van applicatie-onderhoud, vernieuwing en extra functionaliteit. Je werkt met je team nauw samen met de informatiemanager aan de functionele vertaling van de wensen en eisen van het product.

Functie-inhoud

In de rol van Product Owner ben je verantwoordelijk voor:

  • Analyseren van marktontwikkelingen en vertalen naar de productvisie;
  • Je draagt de productvisie uit naar stakeholders en interne organisatie;
  • Je hebt contact met de business en IT over wensen, stemt deze af met de informatiemanager en vertaalt deze wensen naar Product Backlog Items (PBI’s) inclusief acceptatiecriteria;
  • Je draagt zorg voor een goede afstemming van de wensen op de korte en lange termijn roadmap en werkt hierbij nauw samen met de informatiemanager;
  • Je beheert en detailleert de backlog van te ontwikkelen PBI’s;
  • Je draagt zorg voor de PBI’s en de verfijning die nodig is;
  • Je prioriteert met inachtneming van de overig gevraagde ontwikkelingen de PBI’s op de backlog en bepaalt de ontwikkelvolgorde;
  • Je stelt het sprintdoel op;
  • Je stuurt het team met functionele informatie: verduidelijkt onduidelijkheden;
  • Je accepteert of weigert opgeleverd werk;
  • Je stemt de releaseplanning van het product af met functioneel beheer en klanten.

Je hebt veel, vrijwel dagelijks contact met de volgende functionarissen:

  • Scrumteam leden (scrummaster, software ontwikkelaars en testers)
  • Informatie analist,
  • Informatiemanager;
  • Leadontwikkelaar/architect
  • Team Functioneel Beheer;
  • Product Owners andere producten;
  • Manager Software ontwikkeling;
  • Directie.
Je legt verantwoording af aan de Directeur ZorgMatch, te weten Steven Ruikes

Belangrijke stakeholders waar je ook mee te maken krijgt:

  • Klanten CZ, VGZ en Zorg en Zekerheid;
  • ZorgMatch functioneel beheer;
  • De SLA Manager.

Functie-eisen

Wat vragen wij van jou?

  • Je hebt een afgeronde HBO of Universitaire opleiding in een relevante studierichting gevolgd, of vergelijkbaar werk- en denkniveau aangevuld met opleidingen in deze richting;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie met interne en externe stakeholders;
  • Certificering op het gebied van agile (scrum) omgeving, bij voorkeur PO trainingen/certificeringen;
  • Domeinkennis van de zorgsector is een pré;
  • Vier belangrijke pijlers zijn inhoud, stakeholdermanagement, samenwerking en besluitvorming;
  • Je bent gewend om met een diversiteit aan mensen te schakelen en je te verplaatsen in hun belevingswereld en belangen;
  • Je doet geen aannames en je vraagt goed door en stuurt op feiten
  • Je gaat voor kwaliteit, kunt goed reflecteren en je waardeert de waarde van open en eerlijke communicatie;
  • Je stelt het eindresultaat voorop waardoor zichtbaar toegevoegde waarde wordt geleverd aan onze klanten en aan de organisatie;
  • Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Je staat sterk in je schoenen, bent kritisch en gaat een inhoudelijke discussie niet uit de weg;
  • Je hebt een grote mate van flexibiliteit, accuratesse en zelfstandigheid;
  • Je bent betrouwbaar, ondernemend en klantgericht;
  • Je bent besluitvaardig en werkt graag samen;
  • Je woont in een straal van circa 1 uur reistijd naar Tilburg.

Aanbod

Wat kun je verwachten?

  • Een 

zelfstandige

baan met 

afwisselende

 en uitdagende werkzaamheden;
  • Een uitstekend salaris afhankelijk van werkervaring, contracturen (32-40) en opleiding;
(€ 3.201,- – € 5.004,- bruto per maand op basis van 36 uur per week. Dit is

exclusief

eindejaarstoeslag en vakantiegeld);
  • Een uitstekend pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden conform de 

CAO Zorgverzekeraars

(flexibele werktijden, telefoon en laptop van de zaak);
  • Een betrokken werkgever met veel 

aandacht voor jou

als werknemer;

Volop mogelijkheden

tot het volgen van opleidingen, cursussen en vakinhoudelijke teambijeenkomsten.
  • ZorgMatch voorziet jou van

thuiswerkfaciliteiten (bureau, stoel, beeldschermen, etc).

Kortom, zoek jij een andere moderne, leuke en mooie (kantoor)werkomgeving (hoewel we ook deels thuiswerken ?), iets nieuws, een volgende carrièrestap, dan nodigen wij jou graag uit voor een kennismaking. Uiteraard behandelen wij je reactie vertrouwelijk. Je komt rechtstreeks in dienst van ZorgMatch, dus geen uitzendbemiddeling/bureau.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van ZorgMatch.nl
Meer Product owner vacatures