Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Project Manager Assay Development (Delivery Manager)

Onderzoekers - Wijchen - 08-04-2021 Naar vacature  

Future Diagnostics Solutions B.V.

Nieuweweg 279
6603 BN Wijchen

Contactpersoon

Caroline Drinkenburg
careers@future-diagnostics.nl
Ter uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar enthousiaste kandidaten voor de functie van

Project Manager Assay Development (Delivery Manager)

  • fulltime baan (32-40 uur)

Over de functie

Als Project Manager / Delivery Manager op de afdeling R&D bij Future Diagnostics speel je een belangrijke rol binnen je projectteam om een kwalitatief hoogwaardig immunodiagnostisch product te ontwikkelen. Samen met de Technical Architect, die de technische lead voert, zorg jij voor het opleveren van projecten volgens contract. Onder begeleiding van de Program Manager ben je verantwoordelijk voor de planning en beheersing van projecten in de breedste zin van het woord.

In deze functie houd je je bezig met het opzetten, monitoren en bijsturen van deliverables waarbij je de kwaliteit, tijdslijnen en budgetten binnen projecten zorgvuldig bewaakt. Je initieert projectvoorstellen, beheert de projectvoortgang en zorgt voor de succesvolle afronding en oplevering daarvan. De winstgevendheid van het project houd je daarbij nauwlettend in de gaten. Ook de externe communicatie met de klant en de interne communicatie met het core team over de projectvoortgang en het afstemmen van additioneel werk en budget is een belangrijk onderdeel van deze uitdagende functie.

Bij Future Diagnostics werken we volgens de normen van een kwaliteitssysteem zodat elke stap binnen onze productontwikkeling goed traceerbaar is. Doordat we op projectbasis werken voor onze opdrachtgevers zal je ook geregeld starten in een nieuw project. Zó blijft je werk vernieuwend en uitdagend.

Binnen Future Diagnostics werken we in een prettige en informele sfeer waarin samenwerken, integriteit en klantgerichtheid doorslaggevend zijn voor het succes van de onderneming en haar medewerkers.

Over taken en verantwoordelijkheden

Verantwoordelijkheden
  • Projectmanagement: opstarten van projecten, beheersen van projectfases en managen van faseovergangen en projectafsluitingen
  • Opleveren van het project volgens contract in samenwerking met de Technical Architect
Communicatie
  • Interne communicatie van de projectvoortgang in core-team en richting Program Manager en Management Team
  • Externe communicatie met de klant over projectvoortgang en afstemmen van additioneel werk en budget
Planning & Organisatie
  • Opstellen projectplannen inclusief tijdslijnen, budget en deliverables in samenwerking met de klant
  • Inplannen van resources t.b.v. het project
  • Verantwoordelijk voor het bewaken van tijdslijnen, productkwaliteit, deliverables en budget
Verbeterprocessen
  • Daar waar nodig advies uitbrengen in core-team c.q. aan Program Manager om een project aan te passen óf on-hold te zetten vanuit tijdslijnen/deliverables/budget perspectief
  • Inbrengen van verbetering t.b.v. projectbeheersing

Over kennis en ervaring

  • Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau, in de richting van HLO life sciences, biomedische wetenschappen, (medische) biologie, biochemie, of gelijkwaardig.
  • Je hebt minimaal 4 jaar ervaring in productontwikkeling en/of projectbeheersing.
  • Voor het succesvol kunnen uitoefenen van deze functie is het belangrijk dat je goed kunt werken met strakke deadlines, kennis hebt van verschillende projectmanagement methodes, zoals PRINCE2 en Agile.
  • Ervaring met visueel projectmanagement, zoals KANBAN, PDCA, KPI is een pre.
  • Ook vragen we een goede beheersing van Nederlands en Engels in woord en geschrift en dat je vaardig bent met MS office.
  • Je bent voor ons de ideale kandidaat als je goed kan onderhandelen, beschikt over overtuigingskracht, resultaatgericht werkt, als geen ander de voortgang weet te bewaken en je bent zowel schriftelijk als mondeling communicatief vaardig.

Over ons

Future Diagnostics Solutions B.V. is een uniek en dynamisch bedrijf dat sinds 1997 is gevestigd in Wijchen, bij Nijmegen.
Voor grote internationale opdrachtgevers in de medische diagnostiek ontwikkelen en produceren wij In Vitro Diagnostische (IVD) testen op geautomatiseerde systemen. IVD systemen worden gebruikt door ziekenhuizen, onderzoeksinstituten en onafhankelijke laboratoria.

Het werkterrein en de expertise van Future Diagnostics richt zich op de ontwikkeling en productie van diagnostische testen die toepasbaar zijn in een brede range van ziektebeelden zoals kanker, vruchtbaarheid, cardiovasculaire, infectie-, auto-immuun-, endocrine- en metabole ziekten.

Zowel door Europese als lokale subsidie-instanties is Future Diagnostics erkend om haar hoogwaardige kwaliteit en innovatieve eindproducten. We zijn ISO 13485 gecertificeerd en hebben 70 medewerkers in dienst.

Wat bieden wij jou?

We vragen veel van onze mensen. En uiteraard mag jij dan ook verwachten dat daar wat tegenover staat.
Wij bieden je een uitdagende fulltime baan (32-40u) waarin je je talenten deelt, maar ook de ruimte krijgt om ze verder te ontwikkelen.
Je kunt rekenen op moderne arbeidsvoorwaarden met flexibele werktijden, een goede beloning, 31,5 vakantiedagen per jaar, reiskostenvergoeding en uitzicht op een vaste aanstelling.

Wij bieden werknemersverzekeringen voor onder meer ziektekosten, pensioen en arbeidsongeschiktheid en we nodigen je uit om deel te nemen aan bedrijfsfitness of een aantrekkelijke fietsregeling. Je komt in aanmerking voor thuiswerkvoorzieningen en kunt participeren in aandelen. En vergeet niet onze gezellige teamuitjes en gratis vers fruit op kantoor.

Past dit bij jou? Solliciteer direct!

Voel je een match? Herken je jezelf in dit profiel en heb je ook de ambitie om deel uit te maken van ons team van professionals? Dan willen wij je graag leren kennen. Vul het sollicitatieformulier in via onderstaande link en upload je motivatie en CV.

meer...