Inloggen - Registreer  

Senior financieel medewerker

Provincie Utrecht - via Vacatureland.nl - 04-05-2024 Naar vacature  

Aantal uren per week

34 uur

Dienstverband

Vast

Carriereniveau

Ervaren/Midcareer

Opleidingsniveau

HBO, MBO

FUNCTIEOMSCHRIJVING

De provincie Utrecht is op zoek naar een

Senior Financieel Medewerker

28 - 40 uur per week | schaal 9 | contract voor bepaalde tijd met intentie tot vast
Als Financieel Medewerker bij de provincie Utrecht biedt je niet alleen ondersteuning, maar draag je ook bij aan een transparante en georganiseerde financiële administratie. Krijg jij daar energie van?

Wat ga je doen?

Als Financieel Medewerker ben jij de verbindende schakel tussen de financiële afdeling en andere afdelingen binnen onze organisatie. Collega's benaderen jou met vragen over financieel-administratieve processen. Het is aan jou om ervoor te zorgen dat de ingediende gegevens (zoals verplichtingen, journaalposten, inkoopfacturen, verkoopfacturen etc.) aan de gestelde kwaliteitseisen voldoen.

Wanneer er knelpunten in het proces optreden, los jij het op. Als aanspreekpunt voor één of meerdere afdelingen ben jij ook in staat om specifieke taken uit te voeren die relevant zijn voor die afdeling(en). Daarnaast speel je een belangrijke rol bij incidentele taken, zoals WOB-verzoeken en statenvragen, die verband houden met de financiële administratie. Hierbij werk je nauw samen met de financial controller om tijdig en accuraat de benodigde informatie te verstrekken.

Je kernverantwoordelijkheden omvatten de controle van aangeleverde gegevens en uitvoeren van diverse controlewerkzaamheden met betrekking tot grootboekmutaties, periodieke maandafsluitingen en het afhandelen van accountantsverzoeken rond de jaarrekening. Daarnaast bied je ondersteuning bij het opstellen van correctieboekingen, help je collega's op weg bij financieel-administratieve vraagstukken, en fungeer je als aanspreekpunt voor financieel-administratieve zaken.

Naast deze reguliere taken kunnen ook specifieke taken aan je worden toevertrouwd, zoals ondersteuning bij verzekeringen, fiscale zaken, en het beheer van stambestanden. Kortom, als grootboekadministrateur ben jij de spil die de financiële processen soepel laat verlopen en bijdraagt aan een geïntegreerde werkomgeving.

Je hoofdtaken omvatten het controleren van aangeleverde gegevens en het uitvoeren van diverse controlewerkzaamheden met betrekking tot grootboekmutaties, maandafsluitingen, en het afhandelen van accountantsverzoeken. Daarnaast biedt je ondersteuning bij het opstellen van correctieboekingen en help je collega's met financieel-administratieve kwesties.

Wie zoeken wij?

We zoeken een proactieve Financieel Medewerker met sterke probleemoplossende vaardigheden, die zich inzet voor dienstverlening en samenwerking. Goede communicatieve vaardigheden zijn essentieel, evenals affiniteit met financiële processen en gedegen boekhoudkundige kennis;. Als dit jou aanspreekt en je wilt ervaring opdoen, nodigen we je uit voor een gesprek om de mogelijkheden te bespreken.

Verder neem je mee:
  • Minimaal een afgeronde mbo opleiding op MBO 4 niveau in financieel administratieve richting.
  • Kennis van en ervaring met financiële regelgeving voor decentrale overheden zoals de BBV.
  • Kennis van het financieel systeem SAP4Hana is een pre.
  • Ervaring met Excel.

Wat bieden wij?

Werken bij de provincie Utrecht betekent dat je een waardevolle bijdrage levert aan het oplossen van maatschappelijke opgaven. Deze opgaven vragen het bijeenbrengen van veel verschillende disciplines en belangen – vooral buiten, maar ook binnen de organisatie. Als medewerker vorm jij de verbindende schakel. We halen kennis op, delen onze deskundigheid en behalen met elkaar successen. Samen komen we namelijk verder.

We investeren in de ontwikkeling van onze medewerkers. Je krijgt volop de gelegenheid voor eigen initiatief en ruimte om te groeien. Wij vinden een gezonde balans tussen werk en privé belangrijk. Iedereen krijgt de kans om flexibel en naar eigen vermogen te werken. Bij de provincie Utrecht werken we hybride. Hoe dit eruit ziet geven we samen vorm.

De organisatie is in ontwikkeling. We maken een professionaliseringsslag en gaan steeds meer opgavegericht werken. Als jij het leuk vindt om het voortouw te nemen en verder mee wilt bouwen aan onze organisatie, garanderen wij jou een boeiende tijd.

Naast uitdagend werk en leuke collega’s bieden we jou:
  • een tijdelijke arbeidsovereenkomst van een jaar voor 28 tot 32 uur per week met uitzicht op een dienstverband voor onbepaalde tijd;
  • een salaris van minimaal € 3.099,66 en maximaal € 4.370,42 bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband van 40 uur p.w. (schaalniveau 9);
  • een Individuele Keuze Budget van 22,37% bovenop je maandelijkse salaris, waarvan je zelf kunt kiezen wanneer het wordt uitgekeerd;
  • 18 vakantiedagen én een ruime ATV-regeling met max. 25,5 extra vrije dagen op basis van een fulltime dienstverband;
  • een goede pensioenopbouw;
  • een persoonlijk ontwikkelbudget van € 5.000,- per vijf jaar;
  • de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen via het cursusaanbod bij de UtrechtAcademie.

Contactinformatie

Wil jij iedere werkdag weer het gevoel hebben dat je met iets belangrijks bezig bent? Dan ben je bij de provincie Utrecht zeker op je plek. We nemen jouw sollicitatie bij binnenkomst direct in behandeling.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Provincie Utrecht